יותר מ-80% מהציבור מתנגדים לפיטוריו של השר ישראל כץ

יוני גרין
|
א' אלול התשע"ו / 04.09.2016 18:15
כישלון בהסברה של ראש הממשלה • מסקר מיוחד שביצע מכון הסקרים של רפי סמית’ בעבור קול ישראל עולה: רוב הנשאלים סבורים כי נתניהו הוא שאחראי ליצירת המשבר הפוליטי • 43% רואים בו האחראי העיקרי, 25% מטילים על המפלגות החרדיות את האחריות – ורק 19% אומרים כי שר התחבורה ישראל כץ הוא הגורם העיקרי למשבר הרכבת בשבת

יותר מ-80% מהציבור הישראלי סבורים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו צריך לפטר את שר התחבורה ישראל כץ בעקבות משבר הרכבת. כך עולה מסקר מיוחד שביצע מכון הסקרים של רפי סמית’ בעבור קול ישראל.

לעומתם, 18% סבורים שיש לפטר את כץ.

עוד עולה מהסקר, כי רוב הנשאלים סבורים כי ראש הממשלה נתניהו הוא שאחראי ליצירת המשבר.

43% רואים בו האחראי העיקרי, 25% מטילים על המפלגות החרדיות את האחריות – ורק 19% אומרים כי שר התחבורה הוא הגורם העיקרי למשבר הרכבת. 13% לא הביעו את דעתם.

כפי שדווח בחרדים 10, גורמים בכירים בליכוד העריכו  בצהרים (ראשון) כי קלושים הסיכויים לפיטוריו של השר ישראל כץ. הערכה בליכוד כעת היא כי איום הפיטורים המידיים של שר התחבורה ירד מהפרק – אם כי לא נאמרה עדיין המילה האחרונה בעימות החריף בינו לבין ראש הממשלה.

ראש הסגל החדש של נתניהו, יואב הורוביץ נפגש הבוקר עם שר התחבורה ישראל כץ, בניסיון לפתור את המשבר. הפגישה בין השניים התקיימה לראשונה מאז החל המשבר במהלך סוף השבוע, ולאחר ששרר נתק מוחלט בין הצדדים.

השניים נצפו כשהם יוצאים ביחד מישיבת הממשלה, ונכנסים לחדר צדדי במשרד ראש הממשלה לפגישה בארבע עיניים.

גורם בכיר בליכוד אמר בשיחה עם חרדים 10, כי נתניהו קשוב לקולות הגוברים בליכוד, מצד שרים וח”כים, הקוראים לו שלא לפטר את השר ישראל כץ, ולקיים הידברות כדי לפתור את המשבר.