נתניהו תקף את כץ בממשלה: “צריך למנוע משברים – לא ליצור אותם”

למרות המשבר ביניהם, הגיע שר התחבורה לישיבת הממשלה והתיישב כרגיל לצד ראש הממשלה • נתניהו תקף אותו: "המשבר הזה כולו מיותר. לא היינו צריכים להגיע למצב הזה" • בישיבת שרי הליכוד אמר נתניהו לשרים: "לא אתן לאיש לעשות לי פוטש
יוני גרין
א' אלול התשע"ו / 04.09.2016 11:43

ישיבת הממשלה השבועית התכנסה הבוקר (ראשון) בצל המשבר הפוליטי החריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה ישראל כץ.

נתניהו פתח את הישיבה בהתייחסות למשבר עבודות הרכבת בשבת, כאשר שר התחבורה יושב לצידו: “מאז יום שישי אנו עוסקים בצמצום העומסים שנוצרו אמש והיום בשל העבודות ברכבת ישראל. אני רוצה להודות לך, שר הביטחון, אני שוחחתי איתך ואתה נרתמת מיד – הנחיתי את מערכת הביטחון לסייע בהסעות חיילים. משרד התחבורה מפעיל מערך אוטובוסים מתוגבר כדי להקל על תנועת הנוסעים.

“המשבר הזה כולו מיותר”, הוסיף נתניהו. “לא היינו צריכים להגיע למצב הזה. יש במדינת ישראל סטטוס קוו זה שנים רבים ואנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת הן מתבצעות, כפי שהיה בשבת שעברה בנתיבי איילון. כשלא צריך עבודות בשבת – הן לא יתבצעו. זה הכלל שהינחה אותנו וזה הכלל שימשיך להנחות אותנו.

“בשבע השנים האחרונות הממשלה השקיעה קרוב ל-30 מיליארד שקל בהרחבה מאסיבית של כבישים, מסילות ברזל וכמובן גם של בניית מחלפים, מנהרות ועוד. הצלחנו לבצע כל זאת בלי משברים מיותרים. כשלא רוצים משבר – ניתן להימנע ממנו”.

נתניהו תקף את השר כץ: “אני מצפה בעניין הזה לשיתוף פעולה מלא מצד כל השרים. שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות – לא כדי לייצר אותם”.

בישיבת שרי הליכוד, שקדמה לישיבת הממשלה, אמר נתניהו לשרים: “לא אתן לאיש לעשות לי פוטש”.

ראש הממשלה התייחס גם לפטירת אביו של החייל אורון שאול הי”ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס.

“היום יובא למנוחות הרצל שאול, אביו של חלל צה”ל אורון שאול ז”ל. גופתו של אורון, יחד עם גופתו של הדר גולדין מוחזקת על ידי ארגון חמאס – ארגון טרור אכזרי, שלא מכבד שום נורמה הומניטארית.

“הרצל שאול היה אדם אמיץ ועד ימיו האחרונים נאבק כדי להשיב את גופת בנו לקבר ישראל. במקביל, בשנה האחרונה הוא נאלץ להיאבק במחלת הסרטן שפקדה אותו. ראיתי אותו כמה וכמה פעמים – וממפגש למפגש הוא נעשה כחוש יותר. הוא מת באמת בגבורה בטרגדיה הכפולה שפקדה אותו ואת משפחתו. בשם הממשלה ועם בישראל אני מבקש לשלוח תנחומים לרעייתו זהבה ולבנים. אנחנו נמשיך לפעול בכל המישורים כדי להחזיר לקבר ישראל את אורון שאול ואת הדר גולדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות