יו”ר הקואליציה: “נתניהו רוצה לפטר, אני לא מצליח למנוע”

בסביבת נתניהו ממשיכים לתקוף את שר התחבורה • ראש הסגל של רה"מ: "אני לא יודע אם נפטר את כץ, אבל הוא שיקר לנו. כל העניין ששר תחבורה לא פועל בשקיפות, הסתיר דברים מראש הממשלה, משחק את המשחק הפוליטי על גבם של הנוסעים" • ח"כ דוד ביטן: "משבר האמון מאוד קשה. כץ יישאר ויילחם מתוך הליכוד, זאת תהיה אופוזיציה מבפנים"
יוני גרין
א' אלול התשע"ו / 04.09.2016 09:24

האם השר ישראל כץ יפוטר? בראיון שהעניק הבוקר (ראשון) יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, לנסים משעל ודרור רפאל ב’רדיו ללא הפסקה 103FM’, הוא אמר במהלך השידור כי הוא מנסה למנוע את פיטוריו של שר התחבורה, ישראל כץ, על רקע המשבר החריף עם ראש הממשלה.

“אנחנו מנסים למנוע את זה, כי זה עושה לנו בעיות בתוך הממשלה, כרגע אני לא מצליח למנוע את הכיוון של הפיטורים. זה הולך לשם, משבר האמון הזה קשה מאוד לפתור אותו, אנחנו מצפים משרי הליכוד, לא משרי ש”ס או הבית היהודי, לעמוד מאחורי ראש הממשלה”.

על כך שהוא מקורב לכץ ולשאלה האם יפעל איתו אמר: “אני יו”ר הקואליציה, אני לא יכול לפעול נגד הממשלה, אני צריך לשים את המפתחות אם אעשה זאת”.

ביטן הדגיש: “אני מנסה, הצעתי כמה הצעות טובות, אבל נכון לעכשיו אני לא מצליח. משבר האמון הוא מאוד מאוד קשה. ישראל כץ יישאר ויילחם מתוך הליכוד, זאת תהיה אופוזיציה מבפנים. ראש הממשלה מרגיש ששמו לו משבר לא מחויב במציאות. אני לא ראש הממשלה, אני לא קובע מי יפוטר ומי לא יפוטר, אנחנו כן מצפים ששרי הליכוד יעבדו בהרמוניה עם ראש הממשלה”.

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיכו הבוקר (ראשון) לתקוף את שר התחבורה, ישראל כ”ץ, והחריפו את הטונים, ובמקביל גוברות ההערכות כי הוא יפוטר.

ראש הסגל של נתניהו, יואב הורוביץ, התייחס בראיון שהעניק לגלי צה”ל לדיווחים לפיהם בכוונת נתניהו לפטר את השר כץ ואמר: “אני לא יודע אם נפטר את כץ, אבל הוא שיקר לנו”.

לדבריו, “כל העניין הזה ששר תחבורה בנושא שנמצא בליבת העיסוק שלו, לא פועל בשקיפות, מסתיר דברים מראש הממשלה – בסופו של דבר, הוא משחק את המשחק הפוליטי על גבם של הנוסעים.

“זה לא יקרה יותר. המשבר הזה ייפתר, אנחנו נמצא פתרון לנוסעים ולחיילים וגם נדאג שהרכבת תחזור לפעילות תקינה”.

אמש דווח כי גורמים בכירים בליכוד מעריכים שפיטורי השר ישראל כץ הם אפשרות ריאלית מבחינת ראש הממשלה נתניהו, על רקע המשבר האחרון. “יש סיכוי לא קטן שהשר כץ יפוטר”, אמרו.

בערב שבת אמר גורם בסביבת ראש הממשלה: “לא ברור לאן יגיע משבר האמון עם כץ. כל האפשרויות מונחות על השולחן – כולל פיטורים”.

“שרים, וח”כים בליכוד ובקואליציה אומרים לנו שהוא מתדלק ושופך שמן כל הזמן. הוא מתדרך נגדנו ומנסה להפיל את הממשלה. משבר הרכבת היה משבר יזום שלו”, אמר הגורם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות