הסתה: “עשרות אלפים משותקים, כמו פיונים על לוח של ביבי וליצמן”

ראשי הסיעות החרדיות החליטו: לא מתראיינים לכלי התקשורת, כדי שלא להעצים את ההסתה נגד נתניהו והחרדים • ח"כ זנדברג: "הציבור מאס בשטיקים ובטריקים. דורש תחבורה ציבורית ולא אישורי רבנים" • חדו"ש: "הכניעה ללחצי החרדים מובילה להקמת מדינת הלכה" • סגנית ראש העיר ת"א: "צריך להפגין בבני ברק. נארגן שם בשבת מצעד של רכבים"
אריה ריבקינד
א' אלול התשע"ו / 03.09.2016 23:22

ההסתה נגד החרדים משתוללת: החלטתו של נתניהו לעצור את חילולי השבת ברכבת ישראל, הובילה לגל של מתקפות בכלי התקשורת וברשתות החברתיות מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת, כמו גם גולשים, המנצלים את ההזדמנות כדי להשתלח תוך הסתה בוטה – בציבור החרדי ובשמירת השבת.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ, שהשתתפה הערב (מוצאי שבת) בהפגנה בתחנת הרכבת סבידור מרכז שבתל אביב נגד הפסקת העבודות בשבת, אמרה במהלך ההפגנה: “לא זכורה לי כניעה מבישה כל כך, שהזיקה כל כך, לרבים כל כך. עשרות אלפי אנשים משותקים מנסיעה, כמו פיונים על לוח המשחק של ביבי, כץ וליצמן”.

זנדנברג הוסיפה: “החדשות הטובות הן שאנחנו לא נשתוק וקולו של הציבור שנשמע הערב מוכיח שלמשחק הקטן בין הימין לחרדים יש מחיר ציבורי כבד מציבור ליברלי ענק שמאס בשטיקים ובטריקים ודורש תחבורה ציבורית שמתאימה לצרכיו ולא לאישורי הרבנים”.

בעמוד הפייסבוק של ההפגנה ביקשו המארגנים ליצור “משמרת מחאה נגד הכניעה המבישה של נתניהו לחרדים”.

מיטל זהבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ויו”ר סיעת מרצ בעירייה, כתבה בדף הפייסבוק שלה: “בפעם הבאה ההפגנה צריכה להתקיים בבני ברק. בשבת מצעד של רכבים וחלוקת פליירים שם – על זכויות אדם ועל זכויות נשים ועל שוויון זכויות. להפגין שם ולא בתחנה משותקת. שיפסיקו הם לחיות בבועה. הציבור חייב לומר די לסחטנות הזו”.

גם מנכ”ל עמותת חדו”ש הצטרף לגל ההסתה: “הכניעה ללחצי החרדים מובילה אותנו היישר לעבר הקמתה של מדינת הלכה. קיימת התעלמות מוחלטת מהציבור ומצרכיו”.

לדבריו, “המפלגות החרדיות הוכיחו פעם נוספת שהן משרתות סקטור אחד בלבד, ומבחינתן – ששאר הציבור ישא בתוצאות סחיטתן ובעלותה. לא בקדושת השבת מדובר אלא בקדושת הקואליציה”.

רגב הוסיף: “יש לדחות את הרעיון ההזוי שהרבנות היא מי שתקבע מה הן עבודות חיוניות הדרושות לבטיחות שהימנעות מהן עלולה לסכן חיים ולא יתכן שרבנים יכתיבו את היקפו של חופש התנועה בישראל”.

מי שבלטה בהתלהמות שלה כנגד הציבור החרדי ונגד נתניהו הייתה דווקא אשת התקשורת ג’ודי שלום ניר מוזס, רעייתו של השר לשעבר סילבן שלום, שצייצה בעמוד הטוויטר שלה: “לא ייאמן החרדים האלה!!! אשכרה הרצחת וגם ירשת!!! גם לא משרתים בצבא וגם בגללם לחיילים לא יהיה איך להגיע לבסיסים! מדינה עלובה ומלך מתועב”.

היא המשיכה וצייה: “הביבי הזה פח אשפה עלוב. לא מעניין אותו אף אזרח, רק הכסא שלו ושל משפחתו. מה עם 250.000 איש שרבים מהם חיילים שכן משרתים בצבא? שיתייבשו שעות מחר?”

על רקע גל ההסתה והמשבר הפוליטי שהתפתח ממשבר השבת, שר התחבורה ישראל כץ שומר על שתיקה.

כך גם חברי הסיעות החרדיות – שקיבלו הערב החלטה שלא להתראיין בכלי התקשורת ולא להתבטא בפומבי על העימות, כדי שלא להעצים את ההסתה נגד החרדים ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עם זאת, בשיחות סגורות נרשמת שביעות רצון מראש הממשלה על שהעדיף למרות הביקורת הציבורית שהוא סופג ביממה האחרונה, לשמור על השבת.

גורם חרדי בכיר אמר לחרדים 10 הערב: “אנחנו מעדיפים לנהל את הדיונים בחדרים סגורים מול ראש הממשלה, כדי שלא להעצים את ההסתה”.

הנה קצת מהממים בפייסבוק:

נתניהו נוהג כשלצידו ליצמן וגפני, והם מתיזים מים משלולית בכביש על חייל:

הסתה

Meir Batz יצר מם בדף הפייסבוק שלו:

הסתה

Meir Katz הציג מם:

הסתה

וOren Dotan הציג את המם שלו:

הסתה

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תראו כמה חילול שבת היה השבת:
    04/09/2016 00:45
    רונן
  1. ביבי דיבר עם ליברמן על הסעות לחיילים ומשרד הבטחון נערך לזה, מנהלים מהרכבת הוקפצו להערכת מצב ותכנון ההמשך, המשטרה נערכת, חיילים התחילו ליסוע לבסיס לפני סוף השבת, התחילו התארגנויות להפגנה בשבת. היה כדאי?

  2. גואל נפש
    04/09/2016 08:18
    דתי גאה
  3. להיכן עוד אפשר לדרדר את הפוליטיקה, בגלל שכץ לא קיבל את תפקיד שר החוץ החליט לבעוט בכל קודשי ישראל, כץ יקירי אתה לא הראשון שניסה להשתמש בחרדים ובקדשי ישראל לקידום אינטרס אישי, כבר קדמוך טומי לפיד, אהוד ברק, ועוד, ותראה מה נשאר מהם? אבל התורה היא נצחית, ולכם המתריסים נגד הציבור החרדי, קשה לי להבין מה לכם ולארץ ישראל ללא התורה, הערבים צודקים תחזרו לאירופה או מקסימום תעברו לאוגנדה היכן שחוזה המדינה רצה להקים את המדינה החילוני ועזבו אותנו לנפשינו אנחנו נסתדר בלעדיכם