השמאל דורש דיון על ‘ביזוי השבת’. כחלון: עימות פוליטי פגע באזרחים

סיעות האופוזיציה אספו את 25 החתימות הנדרשות לקיום דיון פגרה במליאה • ח"כ תמר זנדברג ממרצ: "עשרות אלפי אנשים משותקים מנסיעה, כמו פיונים על לוח המשחק של ביבי, כץ וליצמן" • שר האוצר: "מצער שעימות פוליטי אישי פנים מפלגתי הביא לפגיעה מיותרת"
יוני גרין
א' אלול התשע"ו / 03.09.2016 21:59

סיעות האופוזיציה אספו את 25 חתימות הדרושות בכדי לכנס דיון פגרה מיוחד במליאת הכנסת, בעקבות הסערה על הפסקת עבודות הרכבת בשבת. בו ידונו ב”ביזוי השבת והפגיעה בחיילים ואזרחים סביב משבר הרכבת”, לדבריהן.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ, שמשתתפת הערב (מוצאי שבת) בהפגנה בתחנת הרכבת סבידור מרכז שבתל אביב נגד הפסקת העבודות בשבת, אמרה במהלך ההפגנה: “לא זכורה לי כניעה מבישה כל כך, שהזיקה כל כך, לרבים כל כך. עשרות אלפי אנשים משותקים מנסיעה, כמו פיונים על לוח המשחק של ביבי, כץ וליצמן”.

לדבריה, “החדשות הטובות הן שאנחנו לא נשתוק וקולו של הציבור שנשמע הערב מוכיח שלמשחק הקטן בין הימין לחרדים יש מחיר ציבורי כבד מציבור ליברלי ענק שמאס בשטיקים ובטריקים ודורש תחבורה ציבורית שמתאימה לצרכיו ולא לאישורי הרבנים”.

במקביל, יו״ר מרצ זהבה גלאון, עתרה לבית המשפט העליון באמצעות עוה״ד דפנה הולץ-לכנר, נגד ראש ממשלת ישראל, שר התחבורה, שר העבודה ורכבת ישראל, בתביעה למתן צווים על תנאי וצו ביניים לביטול ההחלטה להפסיק את עבודות הרכבת בשבת.

“בית המשפט חייב לשים סוף להשתוללות משולחת הרסן של ראש הממשלה על גבם של אלפי נוסעים. ההחלטה להפסיק את עבודות התשתית ברכבת רגע לפני כניסת השבת ניתנה בלא סמכות, בניגוד לחוק החברות הממשלתיות, ובניגוד להיתרי העבודה שניתנו כדין לעבודה בשבת”, אמרה גלאון.

שר האוצר משה כחלון הגיב הערב על השבתת הרכבות עקב הפסקת עבודות השדרוג בשבת והעימות בליכוד: “מצער שעימות פוליטי אישי פנים מפלגתי הביא לפגיעה מיותרת באזרחי המדינה הנזקקים לתחבורה ציבורית סדירה. אני קורא לכל הצדדים לשמר את הסטטוס קוו שהיה נהוג ולהימנע מכל פגיעה בו.

“מעבר לכל עימות פוליטי עומדים אזרחים שזכאים לקבל שירותים תקינים תוך התחשבות ממשית באיכות חייהם ובצרכי החיים עצמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות