“בגלל שלא היה ביטוח רפואי נמנעה הגעת רופאים בכירים”

יממה אחרי פטירתו של הבחור שלמה זלמן קוזלובסקי ז"ל, נחתה גופתו בישראל • הלווייתו תצא ב-16:00 מ'שמגר' • שמעון בוסקילה מ'מרכז ברסלב העולמי': "קיבלנו היתר מרב לחלל יו"ט שני כדי למנוע חילול גופתו" • "יוצב שלט בשלוש שפות שיציין את שתי הטרגדיות שקרו באגם"
יוני גרין
ח' סיון התשע"ד / 06.06.2014 10:13

הטרגדיה באומן: יממה אחרי פטירתו של הבחור שלמה זלמן קוזלובסקי ז”ל,  חסיד גור בן 23 שהתקרב לחסידות ברסלב, נחתה גופתו בישראל. הלווייתו תצא בשעה 16:00 מבית הלוויות שמגר, ותעבור דרך בית המדרש  ‘תורת חכם’ סרחוב אהלי יוסף, בדרכה להר המנוחות. אביו, ששהה בארגנטינה, צפוי להגיע ממש לקראת סוף הלוויה.

רשויות החוק באומן שחררו את הגופה לאחר מאבק עיקש שניהלו במרכז ברסלב העולמי, בעיצומו של החג.

עם שחרור הגופה, היא הוכנסה לארון מיוחד, והחסידים ששהו בחג באומן עברו עם הגופה בדרכה האחרונה בציון רבי נחמן מברסלב, ולאחר מכן נערך מסע ההלוויה בשעות אחר הצהריים באומן. משם הוכנס הארון אל אמבולנס של ‘הצלה אוקראינה’, בדרכו לקייב, לשם הגיע הארון בשעה 2:00 בלילה -והועלה לטיסה של חברת PS שהמריאה לנתב”ג.

“התבזבזו שעות ארוכות” 

נציג מרכז ברסלב העולמי, הרב שמעון בוסקילה אמר לחדשות 24: “קיבלנו היתר מרב לחלל את יום טוב שני למען הבחור שטבע, למנוע חילול גופתו. פעלנו במירוץ סביב השעון, עד שהצלחנו לשחרר את גופתו, והארון הגיע כעת לשדה התעופה בקייב.

“כהפקת לקחים, יוצב שלט בשלוש שפות שיציין את שתי הטרגדיות שקרו באגם, שיזהיר מכניסה לאגם”.

הרב הלל כהן, יו”ר ‘הצלה אוקראינה’: “הבחור שלא ידע לשחות נכנס לטבול במקום מאוד מסוכן לטבילה למי שאינם יודעים לשחות. המקום גובה זו הפעם השניה חיים של אנשים שטבלו במקום, בלי לדעת שזה עמוק, בלי אפשרות לאחוז בזיזים כלשהם, עקב כך שהמקום היה בעבר מחצבה עמוקה שהתמלאה במים. לצערנו הרב, התבזבזו שעות ארוכות עד לאמצע הלילה, בבירורים אחר זהותו של הבחור.

“עקב כך שהוא לא היה מבוטח בביטוח רפואי, נמנעה הגעה מיידית של צוות רופאים בכיר עם ציוד מתקדם מקייב, וכשהם הגיעו, זה כבר היה מאוחר מדאי”.

“הגוי הזהיר: המקום מסוכן”

שלמה זלמן קוזלובסקי ז”ל נפטר בבית חולים באומן, לאחר שבמהלך החג טבע בנהר המקומי, כאשר יצא לטבול בשעה ארבע אחר צהרים. המנוח ז”ל נמשה מהמים במצב קשה ואושפז בבית חולים מקומי באומן, שם נאבקו הרופאים על חייו, אולם למרבה הצער ללא הצלחה – ובבוקר יום חמישי הוא נפטר.

המנוח ז”ל  הגיע אל הציון באומן לקראת חג השבועות, יחד עם קבוצה של עשרות חסידים שהגיעו לאוקראינה בטיסה מיוחדת.

אורח השוהה באומן סיפר: “הוא הלך עם כמה בחורים לטבול בנהר. רוסי מקומי, שמתגורר סמוך לנהר, אמר להם שלא יכנסו, כי ‘המקום מסוכן, כבר טבע כאן בחור’. הם לא הקשיבו, והבחור נכנס לטבול.

“החברים ראו שלא יוצא, אחרי כמה דקות קפץ חבר אחר, חיפש אותו, צלל עמוק, והוציא אותו חסר הכרה עם קצף ודם מהאף והפה. כנראה נפתח לו הראש מאחד הסלעים. ביצעו בו החייאה שעברה בשלום.

“אנשי האמבולנס של הצלה המקומי הנשימו אותו עם בלון חמצן. הוא פתח לרגע את העיניים – ואיבד שוב את ההכרה”.

לדברי תושבים מקומיים, “המים בנהר מזוהמים”, ורק מי שמכיר את המקום היטב, יודע לשחות בו. ככל הנראה הצעיר החליק ממקום גבוה ונפל פנימה אל הנהר.

לפני שנתיים וחצי אירעה טרגדיה באותו מקום, כאשר אלי אליה ז”ל, תלמיד ישיבה בן 19, טבע למוות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות