נתניהו יפטר את כץ? “יזם משבר שנועד לערער את יחסי עם החרדים”

יוני גרין
|
ל' אב התשע"ו / 03.09.2016 20:22
ראש הממשלה תקף שוב את השר ישראל כץ: “לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת. זה משבר יזום ומיותר, שנועד לפגוע בתדמיתי בציבור • “מזועזע מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים” • ראש הסגל של נתניהו: “כץ ניסה לבצע פוטש בליכוד” • בכירים בליכוד: “רוב הסיכויים שנתניהו יחליט לפטר את כץ” • ח”כים בליכוד: הידברות ולא פיטורים

המשבר הפוליטי בין ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, שהחריף אתמול על רקע החלטתו של נתניהו לבטל את כל עבודות הרכבת שתוכננו לשבת – התגלגל עד פיצוץ, ובלשכת ראש הממשלה אף מעלים את האפשרות לפיטורי שר התחבורה.

בחדשות 2 דווח, מפי גורמים בליכוד כי האיום על פיטוריו של כץ בהחלט מונח על השולחן. “רוב הסיכויים שכץ יפוטר בתום המשבר”, העריכו.

ראש הסגל החדש בלשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ התייחס למשבר בין נתניהו לשר ישראל כץ. בערוץ 2 הוא אמר כי כץ ניסה לבצע פוטש בליכוד, כלשונו, “כץ יצר ויזם את המשבר… התנהלותו מוזרה. הוא הציף את השוק בעבודות בשבת”.

בשיחות עם מקורבים אמר נתניהו: “מדובר במשבר יזום ומיותר מצידו השר ישראל כץ שנועד לערער את היחסים בין רה”מ לציבור החרדי, או לחליפין לפגוע בתדמיתו של ראש הממשלה בציבור הכללי”.

“מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת”, מסרו מקורבי ראש הממשלה. “ניתן היה לבצע את העבודות במועדים אחרים שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי לא בנוסעים ולא בחיילים.

“ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד”.

מקורביו של נתניהו הוסיפו: “ראש הממשלה מזועזע מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים ועושה הכל כדי למזער למינימום את הפגיעה בציבורים הללו ביממה הקרובה”.

שר העבודה והרווחה חיים כץ קרא לראש הממשלה שלא לשקול את פיטורי ישראל כץ.

“שר התחבורה עושה עבודה מצוינת, ונוהג בנושא העבודות ברכבת ישראל באופן ממלכתי”, אמר חיים כץ. “כשר שממונה על מתן היתרי העבודה בשבת אני קורא לראש הממשלה לשבת ולהידבר על מנת להביא לסיום המשבר ופתרון הבעיה עם המפלגות החרדיות. אני בעד שמירה על הסטטוס קוו, בכל הקשור להעסקת עובדים ביום המנוחה”, הדגיש השר.

יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן אמר: “קיים משבר אמון אמיתי” בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ – אך הביע התנגדות לכוונת נתניהו לפטר את כץ על רקע משבר עבודות הרכבת.

“אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל הדרך לפתרון היא לא בפיטורים אלא בשיחות, זה עדיין אפשרי, ואם זה לא יצליח, נראה”, אמר ביטן, ששימש בשבועות האחרונים מתווך פוליטי בין כץ לנתניהו על רקע המתיחות הגואה בין השניים.

גם סגן שר הבינוי והשיכון, ח״כ ז׳קי לוי, קורא לראש הממשלה לנהל הידברות עם השר ישראל כץ ולא לפטר אותו.

סגנית יו”ר הכנסת ח”כ נאוה בוקר אמרה: “ראש הממשלה ושר התחבורה יחד, הם שילוב מנצח עבור תנועת הליכוד ועם ישראל כולו. השר ישראל כ״ץ הוא שר בכיר ופופולרי שעושה עבודה מצויינת והוא מוערך מאוד על ידי כלל הציבור וכך גם לגבי ראש הממשלה שתמיכתו האדירה בציבור מורגשת היטב.

“כפי ששילוב זה הוכיח את עצמו בעבר, במהפכות חיוביות שנעשו כמעט בכל תחומי חיינו, עליהם גם כעת לשים את המחלוקות בצד ולמצוא את הדרך לעבודה משותפת כשטובת עם ישראל בראש מעייניהם. אני בטוחה שהשמועות על פיטוריו של השר ישראל כ”ץ אינן נכונות ולכל היותר מקורן במוחו הקודח של השמאל, שמנסה שוב בדרך חדשה לאיים על השלטון, כשברור לכל שאין לו מה להציע לציבור חוץ מקצת רעש וצלצולים”.

באופוזיציה טוענים כי נתניהו מנהל על גב הציבור מאבקים קואליציוניים. סיעות האופוזיציה העבירו דרישה לקיים דיון פגרה במליאת הכנסת בעקבות המשבר. הסיעות אספו את 25 החתימות הדרושות בכדי לכנס את הדיון, בשל מה שהגדירו כ”ביזוי השבת והפגיעה בחיילים ואזרחים סביב משבר הרכבת”.