נהוראי, תושב העיר מעלה אדומים, אשר ביקש לרכוש מזגן והתקשר לחברת ‘אלקטרה’, גילה להפתעתו כי החברה אינה שולחת נציג להתאמת מזגן ליישובו, שירות אותו היא מעניקה לשאר הישובים בישראל.
הלקוח פנה ל’אלקטרה’ וביקש לתאם הגעת נציג לייעוץ – אך זכה לתשובה המפתיעה: “אנחנו לא יכולים להגיע אליך, אין לנו רכבים ממוגנים”.
בהקלטות שנחשפו אתמול בתוכנית ‘כלכלי בלילה’ בערוץ 20, נשמע נציג החברה אומר: “אנחנו לא מגיעים למעלה אדומים, זו לא הטריטוריה שלנו. אני לא יודע, אני חושב שמעלה אדומים זה אחרי ירושלים, לכיוון הבקעה”.
הנציג שאל את חבריו במוקד אם בכל זאת מישהו מגיע למעלה אדומים ונענה בתשובה שלילית.
“לא, לא מגיעים”, השיב ללקוח לאחר בדיקה חוזרת.
הלקוח התעקש וביקש לדעת מדוע – והנציג הסביר: “הטענה ש… הזה שלנו עוד עד טווח מסוים, בייעוצים. אם אתה רוצה לרכוש דרך הטלפון – בשמחה. זו המדיניות, זה מלמעלה, זה לא אנחנו. זו הנחתה מלמעלה. המנכ”ל שלנו לא רוצה שנסתבך, מה לעשות. אין לנו רכבים ממוגנים ואי אפשר להגיע למקומות האלה”.
על אף העובדה שנציגי החברה מסרבים להגיע לאיזור מעלה אדומים לייעוץ, מבדיקה באתר החברה עולה כי ישנה נקודת מכירה ביישוב ואף ביישוב בית אל.
יש לציין כי משך נסיעה מירושלים למעלה אדומים היא 12 דקות בלבד ובעיר מתגוררים כ-40,000 תושבים.
הלקוח המאוכזב סיפר ל’כלכלי בלילה’, כי הוא זועם על השירות: “ממש בושה וחרפה שחברה גדולה כמו אלקטרה לא מוכנה להגיע לשרת אוכלוסיה שגרה במעלה אדומים. הייתי מצפה מחברה גדולה כמו אלקטרה שמפרסמת המון פרסומות בטלוויזיה וכו’, שיתנו שירות לכל רחבי הארץ, לאו דווקא במעלה אדומים, בכל מקום. זו הפעם הראשונה שנתקלתי בדבר כזה. הוט, יס, כל נותני השירות, אין עם זה שום בעיה”.
חברת ‘אלקטרה’ מסרה בתגובה: “חברתנו מעניקה הן שירות מקצועי והן ייעוץ לרכישת מזגנים לכל לקוחותיה ברחבי הארץ, לרבות מעלה אדומים. נקבעה ללקוח פגישת יעוץ, לצערנו נציג מטעמנו ביטל בשוגג את הפגישה. לאור המקרה, ביצענו כבר היום הדרכת ריענון ועדכון בנושא בקרב כל נציגי הייעוץ”.