מנהלת תכנית טנק המרכבה במשרד הביטחון (מנת”ק), בשיתוף עם זרוע היבשה בצה”ל, ביצעה השבוע שלב נוסף בפיתוח המדגים הראשון של ה’איתן’: ניסוי נסיעה ראשון בשטחי האימונים של צה”ל ברמת הגולן.
כשאב הטיפוס הראשון מעוטר בשלט ‘מיוצר בישראל- גאווה בכחול לבן’, החל הנגמ”ש בסדרת ניסויים, בתנאי השטח הקשים והמגוונים של הגולן.
ה’איתן’ הוא נגמ”ש מתקדם ורב תכליתי, בעל יכולות מגוונות, ללחימה וניוד לוחמים בשדה הקרב, בתנאי שטח קשים ומגוונים.
הוא יהיה כלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן בעולם. הוא יצויד במערכת הגנה אקטיבית – בדומה לנמרים ולטנקי המרכבה סימן 4 – ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות.
יתרונו הגדול יהיה ביכולות הניוד הטובות שלו בין גזרות לחימה שונות, ובהתאמתו לנסיעה בכבישים ללא צורך במובילים, במהירות של 90 קמ”ש ויותר.
ה’איתן’ יוכל לנייד עד 12 חיילים בו זמנית וצפוי להצטרף ל”נמר” ולאפשר לצה”ל להחליף בהדרגה את נגמ”שי ה-M113 המיושנים.
עלות היצור והקיום של ה’איתן’ תהיה נמוכה מאוד: כמחצית מעלות כל נגמ”ש גלגלי אחר הקיים בעולם, ולכן תאפשר הצטיידות בכלים רבים יותר ובקצב גבוה יותר, במקביל להצטיידות בנמרים.