הנה באה הרכבת: קרונות מותאמים לעידן מסילות חשמלי

הקרונות החדשים יגדילו את מכסת הנוסעים ברכבת ב-37% • שתלבו במערך שינוע דרך מנהרות שאורכן כ-2 קילומטרים, המהירות תגדל ב-20 קמ"ש ל-160 קמ"ש, וכן נוספו מערכות שליטה מיוחדות
שלמה בן חיים
ב' ניסן התשע"ד / 02.04.2014 02:20

מערך הרכבת החשמלית בישראל נכנס להילוך גבוה: חברת רכבת ישראל הודיעה על הגעת קרונות ראשונים המותאמים לעידן המסילות החשמלי, שיופעל בעוד כארבע שנים, כך על פי ההתכנות.

הנתח הראשון נמסר לרכבת ישראל ביום חמישי האחרון, וזה אמור לשפר משמעותית את יכולת הובלת הנוסעים בעתיד, לתגבר את יכולת ההאצה והבלימה וכן יצמצם את זמני הנסיעה במספר קווים מרכזיים.

לדברי רכבת ישראל, המעבר לחשמול ישדרג את איכות הנסיעה של המשתמשים, כפי שנהוג כיום באירופה. בהשוואה לקרונות שנמצאים כיום בשימוש, להם יכולת אכלוס של עד 750 מקומות על פני 6 קרונות דו-קומתיים, הקרונות החדשים של חברת בומברדייה, בהם כ-1,030 מקומות ישיבה על 8 קרונות, יתורגמו לגידול של 37% בקיבולת.

הקרונות החדשים מותאמים לתפעול בכל ההיבטים, הבטיחותיים והטכניים. הם ישתלבו במערך שינוע דרך מנהרות שאורכן כ-2 קילומטרים, המהירות תגדל ב-20 קמ”ש ל-160 קמ”ש, וכן נוספו מערכות שליטה מיוחדות המאפשרות ממשק עם קטר חשמלי ושליטה בזרוע הפנטוגרף (מתח עילי).

מהלך זו הינו ראשון במסגרת חוזה שנחתם בין בומברדיה לרכבת ישראל, ובו הוסכם על מכירת כ-150 קרונות, 72 מהם מיועדים להפעלה חשמלית ב-2018, ואילו היתר ישדרגו את המלאי הקיים.

בעז צפריר, מנכ”ל רכבת ישראל: “רכבת ישראל נערכת, בכל המישורים, לקראת כניסתה לעידן הרכבות החשמליות. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים. התאמת הקרונות, כבר כיום, להפעלה ברשת מסילות חשמלית מתבצעת במקביל לקידום מכרזי החשמול ולהתקדמות העצומה בהקמת פרויקטי תשתית הרכבת לירושלים ולכרמיאל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות