ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, הציג היום לראשונה במליאת מועצת העיר את מסקנות הצוות המשותף לעירייה ולמשרד התחבורה, אשר ישנו כליל את מפת התחבורה הפנימית בעיר.
עיקרי התכנית המהפכנית:
• הנתיב הימני בצדו הבני-ברקי של רחוב בן גוריון (מודיעין), יהפוך לנתיב תחבורה ציבורית – אשר יתחיל מספר קילומטרים קודם לכן, בקטעי הרחוב העוברים בגבעתיים וברמת גן. הכניסות ימינה לאזור התעשייה (רחובות יהושע בן-נון, בית חורון והירקון) – יבוטלו.
• רחוב רבי עקיבא בקטע שבין גן ורשא ורחוב חזון אי”ש, יהפוך לנת”צ – וכך גם רחוב חזון אי”ש, בקטע שבין רחוב רבי עקיבא ורחוב ברטנורא.
• ‘גן ורשה’ יהפוך לתחנת אוטובוס אחת ענקית. כלי הרכב הפרטיים ייאלצו לעקוף אותה מימין ולרדת ברחוב הרב קוטלר, שיהפוך לחד-סטרי.
• רחוב הרב שך יורחב בקטע שבין הרחובות הרב קוטלר ורבי עקיבא – אשר יהפוך לדו-סטרי וממנו ייצאו הרכבים הפרטיים בחזרה לרח’ רבי עקיבא. כיוון הנסיעה ברח’ רש”י החד-סטרי יתהפך וכך תתאפשר הכניסה לשכונת זכרון מאיר.
• חלופה לשינויים ברחובות הרב קוטלר, הרב שך ורש”י: כלי הרכב הפרטיים ייצאו מאחורי גן ורשה לרחוב ראב”ד החד-סטרי, שכיוון הנסיעה בו יתהפך.
• רחוב חזון אי”ש בקטע שבין רחוב נחמיה ורחוב עזרא, יהפוך לנת”צ – וכך גם רחוב עזרא בקטע שבין רחוב חזון אי”ש לרחוב דמשק אליעזר. הנסיעה ברכבים פרטיים תותר לתושבי האזור בלבד.
• בסוף רחוב עזרא, תיאסר פניית כלי רכב פרטיים ימינה לרחוב הרב כהנמן.
לדברי העירייה, כל ההצעות שהועלו הן ראשוניות בלבד, כשהמגמה המרכזית היא להוציא את כל התחבורה הציבורית מהעיר, להקים מסוף מרכזי בשולי העיר, ולקשר את התושבים למערכת התחבורה הבינעירונית באמצעות שאטלים פנימיים.
הפרויקט, שעלותו המוערכת היא 110 מיליוני שקלים, יתוכנן על ידי צוות משותף של משרד התחבורה והעירייה, ימומן בעיקר על ידי משרד התחבורה ויבוצע על ידי חברת ‘נתיבי איילון’.