עידן חדש: ענקית התחבורה ‘אובר’ מתחילה להפעיל מוניות ללא נהג

נחמן גור
|
י"ד אב התשע"ו / 18.08.2016 17:29
הפיילוט יחל בעיר פיטסבורג, פנסילבניה ועתיד להתרחב משם למקומות נוספים בארצות הברית • בעוד מספר שנים יוכל כל אזרח פרטי לרכוש את המכונית האוטונומית לשימושו העצמי, ישירות מהחברה

ענקית התחבורה השיתופית ‘אובר’, תתחיל להפעיל בימים הקרובים שירות של מוניות אוטונומיות – הנוסעות מעצמן ללא נהג. המכוניות יהיו מדגם XC90 מתוצרת ‘וולבו’ השבדית ובעוד מספר שנים יוכל כל אזרח פרטי לרכוש אותן לשימושו העצמי, ישירות מהחברה.

על פי דיווח של העיתונאי עומר כביר ב’כלכליסט’, הפרויקט יחל בעיר פיטסבורג שמדינת פנסילבניה, ועתיד להתרחב משם למקומות נוספים בארצות הברית.

נוסעים שיזמינו מונית באפליקציית ‘אובר’ בעיר, יזכו לקבל מונית רגילה או אוטונומית, באופן אקראי שייקבע על פי מיקומן של המוניות בשטח.

הפיילוט הראשוני יכלול 100 מוניות בלבד. במטרה להגביר את תחושת הביטחון של הלקוחות, בשלב זה בכל מונית אוטונומית יישב נהג שיפקח על פעילותו התקינה של הרכב. הנסיעה עצמה תהיה בינתיים בחינם, כדי להגדיל את הפופולריות של הפרויקט.

חברות היי-טק ורכב רבות – כמו ‘גוגל’, ‘טסלה’ ו’טויוטה’ – משקיעות משאבי עתק בפיתוח מה שנחשב ל”דבר הבא” בעולם הרכב, אך וולבו ואובר הן הראשונות שמצליחות לעבור שלב ולהפוך את הפרויקט השאפתני למסחרי.

the-driverless-car-debate-how-safe-are-autonomous-vehicles

נותרה מאחור: מכונית אוטונומית של ‘גוגל’ בנסיעת ניסיון ברחובות מאונטיין ויו, קליפורניה (צילום: Google)

מייסד ומנכ”ל אובר, טראוויס קאלניק, אמר בראיון לסוכנות הידיעות ‘בלומברג’ כי החברה החליטה להתקדם עם הפרויקט משום ש”זה לא יכול להתנהל רק ברמת המחקר המדעי”. לדבריו, ההסכם עם וולוו אינו בלעדי ואובר עתידה ליצור שיתופי פעולה בעתיד גם עם יצרניות רכב אחרות.

“אם לא תהיה לנו חלופה כזו, נאבד את כל הפעילות העסקית שלנו. פיתוח מכונית אוטונומית הוא שאלה של חיים ומוות בעבורנו”, צוטט המנכ”ל קאלניק.