אחרי תכנון של עשור: החלו עבודות השיפוץ בשער הכניסה לבית הנשיא

תחם הבידוק והכניסה אל בית הנשיא, המכונה שער ברקן, ישנה פניו ויכלול, בין היתר, מתקן לבידוק לא פולשני נרכש בעלות כוללת של כמיליון ש״ח • עבודות השיפוץ לא יפגעו בשער המקורי המהווה מבנה היסטורי לשימור
אבי כץ
י"ד אב התשע"ו / 18.08.2016 15:04

העבודות לבניית שער הכניסה החדש של משכן נשיאי ישראל החלו השבוע, לאחר תכנון של עשור ודחייה של ארבע שנים.

מתחם הבידוק והכניסה אל בית הנשיא, המכונה שער ברקן, ישנה פניו ויכלול, בין היתר, מתקן לבידוק לא פולשני אשר מיועד לשימוש במקרים מיוחדים המוגדרים על ידי מערכת הביטחון.

המתקן, נרכש בעלות כוללת של כמיליון ש״ח ומטרתו לאפשר לכל באי בית הנשיא, מכל הקהילות והמגזרים, בישראל ומחוצה לה, באירועים ובשגרה, להיכנס בשעריו באופן מכבד.

שיפוץ שער הכניסה החל בשנת 2006. כעת יוצא לדרך חלקו השני של הפרויקט לאחר שנים רבות של בעיות אחזקה ומתוך דרישה להתאימו לרמת האבטחה העדכנית הנדרשת, ורצון לתת מענה טוב יותר לציבור המגיע אל משכן הנשיא, אשר סובל פעמים רבות מהמתנה ממושכת בתורים ארוכים ובתנאים ירודים.

עבודות האחזקה והשדרוג יארכו כשנה והן יבוצעו באזור רחוב הנשיא בלבד על ידי אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון.

על מנת להיטיב את תנאי הביקור במשכן ולמנוע המתנה ממושכת בפרט של קבוצות, השינוי יכלול הפרדה בין כניסת המבקרים לבין כניסת ספקים וציוד לוגיסטי, וכן תשולש כמות שערי הבידוק ומכונות השיקוף.

עבודות השיפוץ לא יפגעו בשער המקורי המהווה מבנה היסטורי לשימור ולא ישנו את מראהו.

מעצב השער הוא בצלאל שץ, אמן ירושלמי ובנו של הפרופסור בוריס שץ, שייסד ב-1906 את האקדמיה לאומנות בצלאל. שלושת השערים, מכוסים בשלוש כיפות משוטחות ויחד יוצרים מנורה, את האות ש’, עץ וידיים מתפללות.

מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי ברך על התחלת העבודות וביקש מציבור השכנים ומבאי המשכן להתאזר בסבלנות עד תום העבודות, שיובילו לשיפור משמעותי וחיוני בחוויית הביקור בבית הנשיא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות