דו”ח חקירת הזיהום בקורנפלקס מגלה: עובד החליף בברקוד שגוי

על פי הדו"ח של חברת החקירות הפרטית, אחד העובדים סימן בברקוד שגוי את משטח הקורנפלקס הנגוע בסלמונלה - וכך אפשר את הוצאתו לרשתות • חברת החקירות: משלב מסוים מנכ"ל חברת 'לוגיסטיקר' הורה לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה • חברת 'לוגיסטיקר': "דו"ח חובבני. לא נשתף פעולה עם בודק מגמתי" • תביעה ייצוגית ראשונה נגד יוניליוור
שייע קליין
ו' אב התשע"ו / 10.08.2016 11:59

חברת החקירות הפרטית ‘ויצמן יער’, שנשכרה על ידי חברת יוניליוור בהסכמת משרד הבריאות, הגישה את דו”ח החקירה בעקבות שיווק אריזות הקורנפלקס המזוהם בחיידק הסלמונלה אל החנויות.

על פי הדו”ח, אשר משיב על השאלה כיצד יצא לשיווק משטח של 240 אריזות נגועות, עולה כי אחד העובדים הוא שהוציא בטעות את המשטחים הנגועים לרשתות, כפי שגם טענה החברה בתחילה.

ככל הנראה, העובד החליף בטעות את ברקוד המשטח בברקוד של משטח אחר, וכך איפשר את הוצאתו מהמפעל.

“מחקירתנו עולה, כי המשטח החשוד כנגוע, שבפועל היה בסטאטוס חסום, קרי לא ניתן להפצה, זלג מהמחסן, על ידי הדבקת מדבקת UPI של משטח אחר, שלא היה בסטאטוס חסום”, נכתב בדו”ח.

“עפ”י החקירות והשחזורים שערכנו, ברור, כי רק מי מעובדי חברת ‘לוגיסטיקר’ המנהלת ומתפעלת את המחסן היו יכולים לבצע זאת, כאשר הסבירות הגבוהה ביותר היא, כי מדובר בעובד שפרטיו בידינו כאמור לעיל, שהיה העובד שסימן את המשטח, טרם הפצתו לחברת שופרסל, שכן פרטיו מופיעים ברישומים תחת קוד אישי, הידוע אך ורק לו.

“גם מניתוח מערכות ה-SAP, המתעדות את תנועות המשטחים, עולה, כי המשטח החשוד כנגוע לא יצא משערי המחסן, והיה מסומן כמשטח חסום להפצה ורק השימוש במדבקת זיהוי של משטח אחר, אפשרה את הוצאתו להפצה”, נאמר בדו”ח.

“העלנו כי המשטח החשוד כנגוע, אוחסן במחסן של חברת לוגיסטיקר, חברה עצמאית המספקת שירותים לחברת יוניליוור, על המשתמע מכך”.

בדו”ח מודגש, כי “משלב מסוים בחקירות ניתנה הוראה על ידי  מנכ”ל חברת ‘לוגיסטיקר’ לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ולא להיבדק בפוליגרף”.

תגובת לוגיסטיקר לחרדים 10: “העובדות הנכונות באשר להשתלשלות האירוע שמקורו במפעל יוניליוור ידועות לנו ונלבן אותן מול הלקוח ולא בתקשורת.

“צר לנו על הדו”ח החובבני וחסר האחריות של משרד ‘ויצמן יער’, שביצע את החקירה מטעם יוניליוור  ובחר בסופו של יום להטיל את האשמה על מחסנאי, תוך שימוש בהשערות וסברות שאין להן שום בסיס ותימוכין במציאות, במקום למצוא את מקור התקלה.

“בניגוד לנטען, שיתפנו פעולה עם הלקוח שלנו ועם כל הרשויות שפנו אלינו לרבות חברת ‘ויצמן יער’ שתחקרה שעות ארוכות את העובדים שלנו ונמשיך לעשות זאת בכדי לסייע ככל שניתן.

“לא נשתף פעולה עם בודק מגמתי שמחפש ש”ג להאשים אותו במקום לבצע בדיקה מקיפה ומהימנה שתמצא את מקור התקלה האמיתי”.

בתוך כך,אתמול (שני) הגישה משפחתו של  עיר כבן 13 תביעה ייצוגית בסך 15 מיליון שקלים נגד יונילוור בשל מחלת מעיים בה לקה בנם.

על פי כתב התביעה, לאחר שאכל קורנפלקס של חברת תלמה, חלה הנער במחלה הנובעת מחיידק הסלמונלה, וכעת מטילה המשפחה את האחריות על יוניליוור.

לטענת המשפחה, הנער נוהג לאכול מדי בוקר את סוג הקורנפלקס ויותר משבוע סבל מכאבי בטן המלווים בשלשולים וחום. במסגרת התביעה שהוגשה, קבע מומחה בתחום הרפואה הפנימית כי קיים קשר סיבתי בין אכילת אחד ממוצרי הקורנפלקס של חברת תלמה, לבין האפשרות כי מחלת המעיים בה לקה התובע נובעת מזיהום שנגרם מחיידק הסלמונלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תלמה חסרת אחריות. מפילה הכל על הש.ג
    11/08/2016 09:55
    אלי
  1. לא יאומן איך תלמה שוב מפילה מעצמה את האחריות.. התנהלות בזויה. מפילים את הכל על עובד מחסן מסכן. השאלה האמיתית היא למה בכלל יש חיידקי סלמונלה בפס הייצור של תלמה???