בדיון פגרה שקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת על התנהלות משרד התחבורה וחברת סיטיפס, בהפעלת מערך ההסעים של הרכבת הקלה בירושלים, תקף ח”כ אורי מקלב את החברה.
“הנוסעים בירושלים שבויים בידי הרכבת הקלה, ישנה חשדנות של פקחי החברה כלפי הנוסעים, ואין ספק שהתלונות המגיעות מציבור הנוסעים חורגות מפרופורציות של גופי תחבורה אחרים”, אמר מקלב.
לדבריו, “אמנם אנו רואים שאמנם חברת סיטי פס שוקדת על שיפור התנהלותה. יחד עם זאת המצב הנוכחי שחברת סיטיפס מפעילה את מערך התחבורה מזה שנים כה רבות ולקויות בסיסיות עדיין קיימות כבעבר, זהו מצב אבסורדי”.
לדברי מקלב, “חשוב להדגיש הרכבת הקלה הינה כלי תחבורה החדיש בארץ, אך המערכות הטכנולוגיות הקיימות מיושנות, כך שאפילו שטרות מעל 20 שקלים אינן מתקבלות בהם, והסינכרון המתבקש בין החברות התחבורה הפועלות בירושלים אינו קיים – ומשכך תיקוף בערך צבור אינו קיים כלל ברכבת הקלה”.
ח”כ מקלב הוסיף: “קל להתגולל על חברת סיטיפס, אבל חשוב להדגיש כי האחריות הישירה לנושאים אלו הינה של משרד התחבורה ומשכך אינו יכול להתחמק מאחריותו הישירה”.
במהלך הדיון הציג ח”כ מקלב את תשובתו של שר התחבורה לח”כ משה גפני מלפני שנה, בה התחייב משרד התחבורה לעדכן את הערך צבור של הרכבת כבר בתחילת שנת 2016 – מה שלא נעשה בפועל.
“אנו כעת נמצאים בציר זמן שחברת סיטיפס מבקשת את הארכת רישיונה להמשך זיכיון ההפעלה ולהנחת קווים נוספים. אנו דורשים ממשרד התחבורה טרם קבלת החלטות בנושא, לקבל לוח זמנים מפורט לשיפור של כלל הליקויים שהועלו בדיון.
“אני עומד על כך שהנוסעים בירושלים לא ימשיכו להיות שבויים בידי חברת סיטיפס וכישלונותיו של משרד התחבורה”.
בתגובה לאמירת נציגי סיטיפס שהציבור רשאי לפנות לוועדת ערר על קבלת הקנסות מפקחי החברה, חשף ח”כ מקלב כי חברת סיטיפס פנתה לבית המשפט בתואנה לחוסר סמכותה של ועדת הערר בקבלת ערעור של נוסעים במקרים מסוימים אשר קיבלו קנסות מפקחי החברה.
בסיום הדיון קבע יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל דיון נוסף בעוד כחודש לקבלת תשובות ברורות ממשרד התחבורה ומיתר הגורמים האמונים על הפעלת הרכבת הקלה בירושלים.