חברת יוניליוור משלמת מחיר יקר על פרשית הקורנפלקס: נתח השוק בדגני הבוקר של החברה צנח בשבוע שעבר לשפל של 44.3%, ויוניליוור איבדה מכירות בהיקף של 2.3 מיליון שקל (במחירי צרכן) בשבוע אחד – כך עולה מנתוני סטורנקסט שפורסמו בחדשות 2.
באתר כלכליסט נטען כי ביום רביעי האחרון דווקא נרשמה עלייה כמותית של 1.5% במכירות קורנפלקס תלמה בהשוואה לממוצע מכירות ארבעת השבועות שקדמו לו. עם זאת, ביום חמישי, למחרת הפרסום, ירדו המכירות הכמותיות ב־24% ביחס לממוצע זה. בשישי, לאחר שנודע כי מקור התקלה היא בחיידק סלמונלה בקו הייצור, צנחו המכירות ב־57%.
מכירות הקונפלקס המלא צנחו ביום שישי ב־78% ובשבת ב־59% לאחר שרשמו עלייה של 13% ביום רביעי עצמו. המכירות הכמותיות של מוצרי קונפלקס בטעמים רשמו ירידות של 41% ושל 56% בשישי ובשבת בהתאמה.
פרשיית יוניליוור פגעה גם בדגני הבוקר של חברות אחרות, שוק דגני הבוקר כולו ירד בשבוע הזה ב-11% והסתכם במכירות של 10.5 מיליון שקל, לעומת מכירות של 11.8 מיליון שקל לפני 3 שבועות. בהשוואה למכירות השוק לפני חודש, מדובר מדובר בירידה של 13.8%.
גם המותג החזק של החברה ‘דלי פקאן’ ספג מכה, והוא איבד בתוך שבוע כמחצית ממכירותיו (48.7%-), לאחר שתחילה פורסם ש”דלי פקאן” נגוע בסלמונלה – עובדה שיוניליוור בחרה “לתקן” רק בשבוע האחרון.
ומה עם דגני הבוקר ‘כריות’ ו’קוקו מן’? על פי הדיווח האחרון איבד כ-38 אחוזים ממכירותיו, ו’כריות’ כ-24 אחוזים.