בחג: בית כנסת בהר נוף עלה באש • עשרות דירות נפגעו

דלקת ענק באמצע החג בשכונת הר נוף: אש התפשטה במהירות מיער ירושלים אל בית כנסת ובניינים סמוכים • צוותי כיבוי אש השתלטו על הלהבות ופינו אזרחים מבניין בוער ומבניינים סמוכים שהתמלאו בעשן כבד • אדם אחד פונה: סבל מקוצר נשימה לאחר שחילץ ספרי תורה מבית הכנסת • חוקר שריפות: "ככל הנראה הצתה מכוונת"
ז' סיון התשע"ד / 04.06.2014 21:40

דלקת ענק באמצע החג בשכונת הר נוף: היום בשעה 13:40 התקבלה בכיבוי אש קריאה על שריפה ביער ירושלים, סמוך לבניינים ולבית-כנסת הממוקמים בקצה המערבי של היער.

אל זירת האש הוזנקו שישה צוותי כיבוי. הצוותים שהגיעו למקום הבחינו כי האש התפשטה במהירות אל בית כנסת ברחוב זרח ברנט, הממוקם בקצה היער, וכי הלהבות והעשן הכבד התפשטו אל תוך בניין סמוך. לוחמי האש החלו מיד בסריקות לאיתור לכודים בבניין, וצוותים נוספים ביצעו כיבוי של מוקדי האש הרבים.

לזירה הוזנקו עוד חמישה צוותים אשר סייעו לצוותים להשתלט על הלהבות ולפנות את האזרחים מהבניין הבוער ומשלושה בניינים סמוכים, אשר התמלאו בעשן כבד. לוחמי האש, בסיוע שוטרים, מתנדבי החובש הר נוף, ומתנדבי איחוד הצלה,  פינו אזרחים רבים מהבניינים העשנים למקום מבטחים.

דווח על אזרח אחד שנפגע קל מעשן.  הוא פונה על ידי מד”א. בפעולה המהירה וההחלטית של לוחמי האש בירושלים נמנע אסון כבד בנפש.

בשריפה נשרף חלקית בית כנסת,  דירה אחת נשרפה כליל, ודירה נוספת ניזוקה קשות.  בנוסף נשרפו כעשרה דונם של שטח מיוער ונזק קל נגרם לעוד דירות רבות.

דובר כב”ה ירושלים: “מסקנה של חוקר השריפות רשף משנה רוני סונינו היא כי השריפה בהר נוף, שסיכנה עשרות אזרחים וכילתה בית כנסת, בתים וחורש החלה ככל הנראה כתוצאה מהצתה מכוונת”. בהשגחה פרטית לא נגמר האירוע באסון גדול.

המשטרה פתחה בחקירת השריפה.

דובר ארגון החובש הר נוף אליהו אליוביץ מסר:

״בצהרי חג השבועות, בשעה 13:40, התקבלו מספר קריאות למוקד החובש הר נוף, ארגון ההצלה השכונתי, על שריפה גדולה שמשתוללת ביער ירושלים, בסמוך לבית כנסת ובנייני מגורים. כמו כן נמסר על מספר אנשים שסובלים מקוצר נשימה כתוצאה משאיפת עשן.

“למקום הוזנקו עשרות מתנדבים מהארגון והאמבולנס שמופעל בשיתוף עם מד״א מרחב ירושלים. בהגיענו לזירה, האזור כולו היה אפוף עשן כבד שהתפשט לרחובות סמוכים. אדם אחד סבל מקוצר נשימה כתוצאה משאיפת עשן, לאחר שחילץ את ספרי התורה מבית הכנסת שהחל לעלות באש.

“בשל סדר גודל האירוע והחשש לחיי אדם, הוזעקו כ-35 פראמדיקים וחובשים מהארגון, שטיפלו בנפגע וסייעו בפינוי ארבעה בניינים גדולים מיושביהם המבוהלים, תוך כדי מתן דגש על חילוץ תושבים מוגבלי תנועה.  בחסדי שמים לא היו נפגעים בנפש פרט לאדם שטופל במקום.

“לצערנו מבנה בית הכנסת נשרף חלקית ומספר דירות ניזוקו״.

גם בעמנואל עלה בית כנסת באש: בבוקר חג השבועות פעלו שני צוותי כיבוי, בסיוע מתנדבי הישוב עמנואל, בשריפת בית כנסת ברחוב בית ישראל. חוקר דליקות של המחוז קבע, כי במקום הושארו נרות נשמה על כיסא פלסטיק, בצמוד לווילון החלון, מה שגרם להתפשטות מהירה של הדליקה.

למקום נגרם נזק כמו גם לספרי הקודש.

 

בית כנסת נשרף בהר נוף

בית כנסת שרוף הר נוף שבועות חג8

בית כנסת שרוף הר נוף שבועות חג7

בית כנסת שרוף הר נוף שבועות חג6

בית כנסת שרוף הר נוף שבועות חג5

 

בית כנסת שרוף הר נוף שבועות חג3

בית כנסת שרוף הר נוף שבועות חג2

בית כנסת שרוף הר נוף שבועות חג1

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד להחובש הר נוף
    04/06/2014 22:26
    יוסי
  1. על ההיענות המהירה היעילה והמקצועית

  2. אין על החובש ארגון הצלה מיוחד כל הכבוד !
    05/06/2014 08:03
    תותית
  3. ‏.

  4. אני גר ממיול השרפה התחילה ב 7 בבוקר הגיע מכבי אש טיפלו באש והלכו ואז חזרו ב 10 לשרפה נוספת וגם בצהריים
    05/06/2014 11:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אם זה לא הצתה מכוונת אני לא יודע מה כן