משרד התרבות זימן אמנית דתיה להיבחן בצום ט’ באב – וחזר בו

האם במשרד התרבות מתייחסים בחוסר התחשבות לאילוצי אמונה? אמנית דתיה זומנה לבחינות התמיכה של המשרד בצום ט' באב - ובמשרד סירבו לשנות את התאריך • רק בעקבות התערבות גל"צ שונה תאריך הזימון
יוני גרין
ד' אב התשע"ו / 08.08.2016 09:02

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמנם הודיעה שתיעדר מטקס הפתיחה של האולימפיאדה עקב חילול השבת, אבל בגל”צ נחשף הבוקר (שני) כי במשרדה מתייחסים קצת אחרת לאילוצי אמונה ודת.

איילת כהן היא רקדנית וכוריאוגרפית עצמאית – וגם דתייה.

בימים אלו מתקיימים מבחני התמיכה של משרד התרבות, תמיכה נחוצה לאמנים עצמאיים. אלא שאיילת ולהקתה הוזמנו לבחינות ביום ראשון הקרוב, צום ט’ באב – וכשניסו להזיז אותו לתאריך אחר, במשרד לא סייעו להם, לשון המעטה.

בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, כתבה איילת: “זה הזמן להגיד בקול – אני רקדנית, יוצרת, עצמאית וכן, גם דתייה. זה היה לי בסדר גמור! באמת! אבל הנה הגיע הרגע שאני חייבת לצעוק בקול גדול ורם: משרד התרבות, אחד הגופים המשמעותיים ביותר לנו, היוצרים הקטנים, החליט לזמן אותי לפרזנטציה ביום ראשון הבא עלינו לטובה, הוא צום ט’ באב.

“כמתנת פיוס הוצע לי ליצור קשר עם הנבחנים המשובצים ליום הזה ולנסות למצוא את מי שירחם עלי ויציע לי להחליף את מועד הפרזנטציה שלו. טוב, אולי לא במילים אלה, אבל פה אעצור ברשותכם, כי אין לי יותר מילים”.

במשרד אגב אומרים שדווקא ניסו למצוא פתרון לאיילת והלהקה, ושאלו סירבו גם ליום שני ואיחרו את המועד להרשמה ליום רביעי.

כך או כל, פחות משעה אחרי פנייתה של כתבת גל”צ,  נמצא פתרון והלהקה של איילת תוכל להציג את הפרזנטציה ביום רביעי.

ממשרד התרבות נמסר לגל”צ: “הזימון לפרזנטציות נקבע מתוך התחשבות מלאה באילוצי לוחות זמנים ובהלימה למועדים מקודשים. משרד התרבות רגיש למועדי ישראל ולחגים של מכלול הציבורים החיים בארצנו. לגופו של עניין הוצעו ליוצרת מספר מועדים לבחירתה לאחר שהתברר שהזימון שנקבע לה נפל על תשעה באב.

“משרד התרבות ניסה בכל דרך לסייע ליוצרת ואף מצא עבורה זמן מתאים ביום רביעי לאחר שנוספו שעות לעבודת הוועדה.   צר לנו, על  הבחירה לצאת לתקשורת ולא לדייק בעובדות כפי שהיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות