מנהל הישיבה שהעלים מס הכנסה – תירץ: “עושים מה שהאדמו”ר אומר”

חיים טוויל
|
ג' אב התשע"ו / 07.08.2016 14:04
מה גילתה רשות המסים במבצעי ביקורת בתל אביב? בעל עמותה שקיבלה תרומות של כשני מיליון שקלים כלל לא פתח תיק • סוכן הביטוח טען: “אני רושם אחת לכמה חודשים והחודש לא רשמתי כי הוא עדיין לא הסתיים”• ובעל מסעדה שקיבל 124 שקלים ורשם רק 24 שקלים תירץ: “התבלבלתי”

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצעי ביקורת בתל אביב, שנוהלו על ידי פקידי שומה ת”א 4 ו-5, ובמסגרתם נערכו 250 ביקורות בעסקים ובמלכ”רים.  מהביקורות עלה כי כ-17% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בעמותה שבמשרדיה נמצא תיעוד לקבלת תרומות של כשני מיליון שקלים, גילו המבקרים כי בעליה כלל לא מנהל ספרי חשבונות.

בעל העמותה אמר: “נבדוק את העניין”.

בעמותה המנהלת כולל וישיבה נמצא כי תשלום חודשי של 10,000 שקלים המועבר לה בגין שכר לימוד, לא נרשם בספרי החשבונות. מעבר לכך, הכנסות המתקבלות מהפעלת מקווה במקום גם אינן נרשמות.

מנהל העמותה אמר בתגובה: “עושים מה שהאדמו”ר אומר לנו”.

במשרדי עמותה נוספת מצאו המבקרים כי תרומות בסך של כ- 135,000 שקלים שהתקבלו באשראי לא נרשמו. מנהל העמותה טען: “זה מה שהסביר לי רואה החשבון”.

מהצלבה שביצעו מבקרי הרשות בין ספרי החשבונות ויומן הזמנות של בעל משאית להובלות עלה, כי הוא לא רשם הכנסות של כ-50,000 שקלים. בעל המשאית טען: “אני חדש בתחום ויש לי לחץ, לכן לא רשמתי קבלות”.

בעסק למכירת רהיטים מצאו המבקרים כי הכנסות בהיקף של 110,000 שקלים ששולמו במזומן, בצ’קים ובכרטיסי אשראי לא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק הסביר: “אני רושם רק כאשר אני מספק את הסחורה”.

בביקורת שערכו מבקרי הרשות במשרדו של סוכן ביטוח נמצא כי הוא לא רשם בספרים הכנסות של 65,000 שקלים. סוכן הביטוח טען: “אני רושם אחת לכמה חודשים והחודש לא רשמתי כי הוא עדיין לא הסתיים”.

בעסק למכירת נעליים נמצא כי מספר צ’קים שהתקבלו לא נרשמו. לגבי אחד הצ’קים, הסביר בעל החנות: “זה בעבור ייעוץ לעו”ד שלי לגבי קניית שולחן טניס, לא חשבתי שזה הכנסה שאני צריך לדווח עליה”.

בחנות דגים בשוק בה לא נרשמה קניית הביקורת, הסביר הבעלים: “העובד יודע רק להחזיר עודף, לא לרשום בקופה”.

קניית ביקורת בסך 124 שקלים במסעדה נרשמה כעסקה של 24 שקלים. הבעלים בתגובה: “התבלבלתי”.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.