“מנוול ובוגד” • אישום נגד ה’מטפל’ מרמות: ביצע מעשים חמורים ב-3 אחיות

חיים טוויל
|
ג' אב התשע"ו / 07.08.2016 10:37
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט כתב אישום חמור נגד אלון שמיר, בן 50 משכונת רמות בירושלים, בגין ביצוע מעשים חמורים וקשים בין מטפל ומטופל • המטפל ניצל את היכרותו עם המשפחה של המטופלות ויחסי האמון בינו לבינן, ותקף באכזריות שלוש בנות מהמשפחה • אחת המתלוננות הגיעה למצב נפשי קשה עד כדי רצון לסיים את חייה

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו”ד אביה גליקסברג-בניטה, הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אלון שמיר, בן 50, ‘מטפל’ משכונת רמות ירושלים, בגין ביצוע מעשים חמורים במיוחד בין מטפל ומטופל, בשלוש מתלוננות שונות.

אחת המתלוננות הייתה קטינה בעת ביצוע המעשים.

על פי כתב האישום, משנת 2006 שימש הנאשם כמטפל נפשי ועסק במתן טיפול בדרך של ייעוץ וניהול שיחות, לרבות באמצעות דמיון מודרך. בשנת 2013 למד הנאשם לטפל באמצעות שיטת NPL והחל לטפל במטופלים באמצעות שיטה זו.

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום ועד לחשיפת הפרשה בשנת 2015, היו משפחת הנאשם ומשפחתו של המכונה ב’ מצויות בקשרים חברתיים הדוקים.

לב’ ואשתו היו, בין היתר, שלוש בנות, ג’ ילידת 1989, ד’ ילידת 1991, וה’ ילידת 1996. במהלך השנים, על רקע כישוריו של הנאשם כמטפל רגשי ורוחני, נהגו ב’ ובני משפחתו להתייעץ עם הנאשם ולהסתייע בו לפתרון קשיים שונים.

במהלך השנים, בתקופות שונות, פנו ג’, ד’, ו- ה’, לנאשם לצורך טיפול רגשי פרטני.

במהלך הטיפול בג’, ד’, ו- ה’, ביצע הנאשם בהן מעשים חמורים שונים, במהלך הטיפול הנפשי שניתן להן על ידו.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

אלון שמיר

ראשיתה של החקירה בתלונה שהגישה אחת האחיות במשטרה, לאחר שהאחות ה’ סיפרה לד’ מה קרה בינה ובין הנאשם, ובהמשך גם לאחותה ג’, אשר סיפרה לאביהן.

אביהן של הבנות התקשר לנאשם והשאיר לו הודעה בה הטיח בפניו כי הוא מנוול ובוגד. בעקבות החשיפה, ניתקה ה’ ושאר בני משפחתה את הקשר עם הנאשם – והוגשה התלונה.

בעקבות התלונה נפתחה חקירה, שלוותה על ידי הפרקליטות, וכללה סדרת פעילויות חקירתיות ומודיעיניות שהובילה לאיתור החשוד ומעצרו, לצד גביית עדויות הקורבנות ואיסוף מכלול הראיות.

מממצאי החקירה עולה כי האחות הגדולה, כיום בת 27, הופנתה אליו לקבלת טיפול כשהייתה בת 17 ובמהלך הטיפול ניהל החשוד עימה שיחות בעלות אופי בלתי ראוי ומפגשים במקומות שונים (בבית החשוד, בפארקים ציבוריים וברכבו), במהלכם ביצע בצעירה מעשים חמורים תחת הטענה כי מדובר בהמשך ישיר לטיפול הנדרש עבורה. המעשים נמשכו במשך כשלוש שנים ועד שנישאה.

בהמשך הגיעו אליו לטיפול גם שתי אחיותיה (כיום בנות 25, 19) לשם קבלת טיפול, כל אחת בנפרד.

על פי כתב האישום, במסגרת המפגשים הללו ניהל עמן הנאשם שיחות בעלות אופי בלתי ראוי וביצע בהן מעשים חמורים.

לפי כתב האישום, לאחר שביצע בהן את זממו דרש מהן ללכת למקווה על מנת להיטהר. במהלך הטיפולים, האחיות ביקשו ממנו להפסיק אולם הוא המשיך בשלו, דבר שהביא את אחת המתלוננות למצב נפשי קשה עד כדי רצון לסיים את חייה.