משרד הבטחון בתגובה לאובמה: הסכם הגרעין כמו הסכם עם הנאצים

אחרי שנשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז כי גם בישראל מבינים שהסכם הגרעין עם איראן עובד, מגיבים בירושלים בחריפות: "מערכת הביטחון, כמו רבים בעולם, מבינה כי הסכמים מסוג זה שנחתם בין המעצמות לבין אירן, אינם מועילים אלא רק מזיקים"
דוד ליבוביץ
א' אב התשע"ו / 05.08.2016 19:14

אחרי שנשיא ארצות הברית ברק אובמה הצהיר כי “גם בישראל מבינים שאיראן עומדת בהסכם”, מגיבים בירושלים בחריפות: ‘הסכם הגרעין – כמו ההסכמים עם הנאצים’.

אבומה שנאם לרגל חלוף שנה להסכם הגרעין עם איראן כי, “היו סיפורי אימה על כך שאיראן תרמה ולמעשה תקבל 150 מיליארד דולר למימון טרור – אך דבר מזה לא קרה”.

לדבריו: “זו לא רק הערכת המודיעין שלנו, זו הערכת הצבא והמודיעין של ישראל. המדינה שהתנגדה בצורה הנחרצת ביותר להסכם מכירה בכך שהוא שינה את כללי המשחק, שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני”.

בישראל כאמור הגיבו בחריפות ובהודעה שפורסמה נאמר: “הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, היתה שגויה כשלעצמה.

“סיבה נוספת היא משום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית. הדברים הללו נכונים גם לגבי אירן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל, ושדוח של מחלקת המדינה האמריקנית שפורסם השנה, קבע כי היא נמצאת במקום הראשון כספונסרית של הטרור העולמי”.

בהודעה עוד נכתב: “מערכת הביטחון, כמו כל עם ישראל וכמו רבים בעולם, מבינה כי הסכמים מסוג זה שנחתם בין המעצמות לבין אירן, אינם מועילים אלא רק מזיקים למאבק בלתי מתפשר שיש לנקוט מול מדינת טרור כמו אירן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אירן
    05/08/2016 19:44
    מיכה
  1. ביבי צריך לתקוף את מתקני הגרעין לפני שאהיה מאוחר!!!!!!!