יש ניסים בעולם • הפצוע מ’פיגוע הגרזן’ חזר הביתה ומכריז: “ניצחתי”

המאבטח צביקה כהן, שהותקף בידי מחבל ערבי שפצע אותו אנוש עם גרזן בקניון מעלה-אדומים - עשה את הבלתי ייאמן: "אני מסוגל לאכול ולהתרחץ לבד, מצליח ללכת ולהביע את עצמי הרבה יותר טוב" • היום הוא יחגוג יומהולדת 48 עם בני משפחתו בביתו
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשע"ו / 04.08.2016 11:41

הרופאים העריכו שספק אם יתעורר ממכות הגרזן שספג בראשו; הם חשבו שגם אם יתאושש הוא יישאר נכה כל חייו וגם לא יוכל לדבר; אבל בזכות התפילות ונחישות הרופאים והמטפלים, ובזכות האופטימיות ורוח הלחימה שלו – קרה הבלתי אפשרי: המאבטח צביקה כהן, יחגוג היום בביתו עם משפחתו יום הולדת 48.

“דבר ראשון אחבק את הילדים. אני בעיקר מתגעגע אליהם”, אמר צביקה בחיוך לעיתון ‘ידיעות אחרונות’, המדווח הבוקר על הנס.

בתקופה הראשונה היה פלג גופו השמאלי של צביקה משותק, ככל שחלף הזמן השתפר מצבו. “עכשיו אני מסוגל לאכול ולהתרחץ לבד, מצליח ללכת ולהביע את עצמי הרבה יותר טוב מאשר לפני כמה שבועות. אני גאה בעצמי שהצלחתי להשתקם, ואין לי ספק שאחזור לעצמי לחלוטין. ניצחתי למרות הכל. אני גיבור. החלום שלי הוא לחזור לשגרה היומית”.

צביקה הוסיף: “אני חושב שהאופטימיות והחיוך הם שעזרו לי להתגבר. אני פותח דף חדש בחיים”.

מנהל המחלקה לשיקום חבלות מוח, ד”ר ירון סחר, משוכנע גם הוא שצביקה יחזור לעצמו לגמרי. “כבר היום הוא עצמאי לגמרי”, אמר ל’ידיעות אחרונות’.

הוא זוכר היטב את הלילה הנורא ההוא שבו הותקף על ידי אחמד נאסר, פלסטיני שעבד במסעדה בקניון.

“הייתי בחדר הבקרה. שמעתי נקישה בדלת”, הוא משחזר ב’ידיעות’. “זה היה אחמד שבא לקחת מפתחות של הקניון כדי להכניס פועלים. פתאום הוא הניף גרזן והיכה אותי פעם אחר פעם. בלי רחמים. בראש, בגב, בצוואר, ביד. ניסיתי להתגונן. נלחמתי בו, עד שהתמוטטתי. הכרתי אותו 10 חודשים. היינו חברים. עישנו ביחד, שתינו קפה ביחד, והוא בגד בי. למרות הכל אני לא שונא ערבים, רק אותו. אסור להכליל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניסים גלויים=יש אלוקים
    04/08/2016 15:22
    הילה
  1. שתיהיה תמיד בריא וחזק והעיקר לדעת שיש אלוקים בעולם..יש בי צמרמורות לשמוע ולראות אותך מתפקד רגיל וב”ה חוזר לעצמך.נס מהלך קידוש ד גדול

  2. אין עוד מלבדו
    05/08/2016 05:50
    שלי
  3. ברוך שעשה ניסים ויהי רצון שכל הפצועים יזכו להחלמה מלאה ומהירה ונזכה כולנו לגאולה שלימה מהרה.