אחרי חשיפת הזיהום: ירידה של עד 78% במכירות של דגני קורנפלקס
חיידק הסלמונלה שהתגלה בקו הייצור של ‘קורנפלקס של אלופים’ ו’דליפקאן’, שני דגני הבוקר הפופולרים ביותר של המותג ‘תלמה’, מבית חברת ‘יונליוור’ הוביל לירידה במכירות גם של דגני בוקר אחרים שאינם מיוצרים בקו הייצור בו התגלה הזיהום. כך מדווח הבוקר (שני) עיתון ‘כלכליסט’.
לפי נתוני רשתות הקמעונאות, מאז פרוץ המשבר התקשורתי של החברה בשבוע שעבר – צנחו מותגי הקורנפלקס השונים בעשרות אחוזים.
בדיווח בכלכליסט נאמר, כי ביום רביעי בערב, אז נודע לצרכנים על תקלה בקו הייצור, נרשמה עלייה כמותית של 1.5% במכירות קורנפלקס תלמה, בהשוואה לממוצע מכירות ארבעת השבועות שקדמו לו.
עם זאת, ביום חמישי, למחרת הפרסום, ירדו המכירות הכמותיות ב־24% ביחס לממוצע זה.
בשישי, לאחר שנודע כי מקור התקלה היא בחיידק סלמונלה בקו הייצור, צנחו המכירות ב־57%.
מכירות הקונפלקס המלא צנחו ביום שישי ב־78% ובשבת ב־59%, לאחר שרשמו עלייה של 13% ביום רביעי. המכירות הכמותיות של מוצרי קונפלקס בטעמים רשמו ירידות של 41% ושל 56% בשישי ובשבת בהתאמה.
מה שעורר זעם רב בציבור, כמו גם אצל כתבי צרכנות בכלי התקשורת, הוא היעדר פרסום לאחר שחיידק הסלמונלה התגלה באריזות.
העורכת הכלכלית של חדשות 2, קרן מרציאנו, כתבה: “מתברר שבקו הייצור של הקורנפלקס התגלו חיידקי סלמונלה המסוכנים מאוד לבריאות. תקלות קורות, ותקלות דומות היו גם אצל יצרניות מזון אחרות. מה שמקומם בסיפור הזה הוא היעדר השקיפות. בחברה יודעים כבר יומיים על התקלה אבל לא טרחו לספר לנו הצרכנים, והחברה הייתה צריכה להודיע! יש לנו את הזכות המלאה לדעת”.
-
תיכף תראו ירידות חדות במחירים…
ד.א. הסיבה ברורה מדוע היה ירידה במחירות..כי פשוט לא היה במלאי..
חח…