הצרכנים זועמים על ‘יונילוור’: למה הוסתר שגילו חיידקי סלמונלה בקורנפלקס?

הסערה התקשורתית שהתחוללה סביב פרסומים על חיידק סלמונלה שהתגלה באריזות דגני הבוקר של חברת 'תלמה' ונסיונות ההסתרה מהציבור, הובילו את החברה לצאת בהודעה: מי שמעוניין רשאי להחזיר את אריזות דגני הבוקר גם אם הן נפתחו
קובי פינדרוס
כ"ג תמוז התשע"ו / 28.07.2016 21:58

חברת ‘יונילוור’ הודיעה כי תאפשר ללקוחותיה החוששים – להשיב לחנויות אריזות ‘קורנפלקס של אלופים’ ו’דליפקאן’, שני דגני הבוקר הפופולרים ביותר של ‘תלמה’, גם אם האריזה כבר נפתחה. כך פורסם באתר ווינט.

“במידה וברצונך להשיב את המוצרים, את מוזמנת לפנות למקום הרכישה ולהשיב לשם את האריזה הסגורה. אם האריזה פתוחה כבר – את מוזמנת לכתוב לנו הודעה פרטית”, השיבו הערב בעמוד הפייסבוק של תלמה לאחת הלקוחות.

ההודעה של החברה מגיעה על רקע הפרסום אמש כי חבר ‘יונילוור’ עצרה את שיווקן של אלפי אריזות ‘קורנפלקס של אלופים’ ו’דליפקאן’ של ‘תלמה’, לאחר שחיידק הסלמונלה התגלה באריזות.

כבר בתחילת השבוע התקבלו דיווחים על מחסור שנוצר על המדפים במוצרים. כשהועברה פנייה לחברה בכדי לברר מה גרם למחסור, ב’יוניליוור’ טענו כי אין כלל בעיה.

אלא שבבדיקה שקיימו כלי תקשורת מאוחר יותר התברר כי בחברה גילו כי קיים זיהום במוצרים. ב’יונילוור’ לקחו עשרות אלפי יחידות של המוצרים לבדיקה במפעל דגני הבוקר, בעוד שעצם קיומה הוסתר מעיני הציבור.

היעדר הפרסום יצר סערה גדולה בציבור, כמו גם אצל כתבי הצרכנות.

העורכת הכלכלית של חדשות 2, קרן מרציאנו, כתבה: “מתברר שבקו הייצור של הקורנפלקס התגלו חיידקי סלמונלה המסוכנים מאוד לבריאות. תקלות קורות, ותקלות דומות היו גם אצל יצרניות מזון אחרות. מה שמקומם בסיפור הזה הוא היעדר השקיפות. בחברה יודעים כבר יומיים על התקלה אבל לא טרחו לספר לנו הצרכנים, והחברה הייתה צריכה להודיע! יש לנו את הזכות המלאה לדעת”.

גם אזרחים רבים התראיינו היום וסיפרו כי הם לא ירכשו את המוצר יותר, וכי ניסיון ההסתרה פגע תדמיתית בחברה בעיניהם.

עם זאת יודגש כי יחידות המוצר שהתגלתה בהן בעיה לא הגיעו למדפים, ועל פי נהלי משרד הבריאות החברה לא היתה מחוייבת להודיע על כך לצרכנים.

מנכ”לית יונילוור ישראל אמרה בתגובה: “יכול להיות שהיינו צריכים לעבוד יותר מהר, אבל אנחנו אומרים כל הזמן, התקלה שהייתה ‘נשארה אצלנו בבית'”.

עוד הוסיפה: “זהו חלק מתהליך בקרת הסטנדרטים שלנו. ומוצרים לא תקינים לא נמצאים בחוץ. כל המוצרים שבחוץ תקינים, אין פה סיבה לעורר פאניקה בציבור, בקרב הלקוחות שלנו או בקרב התקשורת. “בערב כבר העברנו הודעה יותר מפורטת”.

מ’יוניליוור-תלמה’ נמסר בתגובה: “בעקבות פניות שקיבלנו מהתקשורת ומאחר ונוצרה אי בהירות, ברצוננו להבהיר כי במסגרת בקרת האיכות העצמית של החברה נמצא זיהום משני באחד מקווי היצור במפעל הדגנים שגרם לאי עמידה של מספר לא גדול של מוצרים בדרישות המיקרוביאליות המחמירות שלנו, ולכן החלטנו ביוזמתנו שלא לשווק את המוצרים הללו. חשוב לנו להדגיש כי כל מוצרי החברה שנמצאים בשוק בטוחים לחלוטין לשימוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פיגוע ביולוגי?
    14/08/2016 20:52
    פרופ' אליהו בן-חנן
  1. סלמונה מגיעה ממוצרים מן החי.
    בייצור דגנים לא משתמשים במוצרים מן החי.
    הווה אומר שמישהו הכניס את הסלמונלה לקווי היצור.
    הואיל ומדובר ביצור של אצוות (batch) רבות אזי מדובר בכוונת מכוון. במזיק מזדון. איך כזה אדם מביא סלמונלה? יש כמה אפשרויות:
    [א] מחרבן ישירות למערבל (כמו שהיה במפעל חומוס לפני כמה שנים)
    [ב] מביא למשמרת שלו צואה נגועה בשקית ושופך את התוכן למערבל (מיקסר)
    [ג] מביא למשמרת סלמונלה שגודלה במעבדת הרש”פ לצורך פיגוע ביולוגי
    התשקורת לא תספק את העובדות אם מדובר בסלמונלה ערבית.