סקר TGI שבדק את המגמות בעיתונות המודפסת והרדיו, המתפרסם הבוקר (שני), חושף כי העיתונות הדתית מתחזקת, בעוד תחנות הרדיו החרדיות נחלשות.
לפי הסקר, שיעור החשיפה של עיתון ‘מקור ראשון’ עומד במחצית השנה הראשונה של 2016 על 3.5% – עלייה של חצי אחוז ממחצית השנה האחרונה של 2015. בסך הכל בשנה האחרונה עמד שיעור החשיפה של העיתון על 3.3%.
המתחרה ‘בשבע’ עומד על שיעור חשיפה יותר מכפול עם 7.7% במחצית השנה האחרונה – זינוק של כמעט 2% מסוף שנת 2015. בשיעור שנתי עומד בשבע על 6.7%,שלוש עשיריות פחות מאשר בשנה הקודמת.
לפי הנתונים, עיתון ‘בשבע’, המזוהה כ”שבועון הנפוץ ביותר לציבור הדתי-לאומי בישראל”, גובר שוב על עיתון ‘הארץ’ (4.3%), ומעריב (5.5%), מה שממקם אותו כעיתון השלישי בגודלו בישראל, אחרי ידיעות אחרונות וישראל היום.
“הציבור בישראל מבקש לקבל תקשורת אמיתית, שמדברת אמת ולא מתחנפת”, אומר יו”ר עיתון ‘בשבע’ דודו סעדה. “עובדי העיתון נלחמים להשמיע את מה שהתקשורת האחרת מעדיפה להחביא או להתעלם. ציבור הקוראים המגוון שלנו מעריך עבודה קשה, ואת העובדה שאנו מקשיבים לצורכי הציבור הדתי לאומי.
“לצד התכנים בעיתון, הרי שכנס ירושלים השנתי שמפיק בשבע, מספק זווית נוספת, מברר וקובע הלכי רוח בקרב הציבור הדתי לאומי”. סעדה הודה לעורך העיתון עמנואל שילה יחד עם הכותבים ששומרים על רמתו הגבוהה של העיתון, ולקוראים שעוקבים אחריו באדיקות.
“בשנתיים האחרונות מתבצע מהלך מורחב של שדרוג מערך ההפצה של העיתון, דבר שתרם רבות לתפוצת העיתון באזורים ממוקדים של הציבור הדתי בישראל לרבדיו”.
בתחנות הרדיו החרדיות רשמו כולם צניחה: רדיו קול חי צנח מ-6.8% בסוף שנת 2015 ל-5.4%, רדיו קול ברמה ירד מ-5.8 ל-4.7%, ורדיו גלי ישראל ירד קלות מ-2.5% ל-2.3, בתוך הטעות הסטיטיסית.
רשת מורשת של קול ישראל שמרה על כוחה עם 4.3%.
אבי רוזן, מנכ”ל ‘קול חי’ הגיב על הסקר: “אנחנו שמחים להמשיך להיות הבית המרכזי של מאות אלפי מאזיני הרדיו במגזר החרדי והדתי. בעזרת ה’ נמשיך לייצר תקשורת איכותית המתאימה לכל בית יהודי”.
בצלאל קאהן, מנהל התוכניות של ‘קול חי’: “בהובלתם של המגישים, העורכים והמפיקים, העושים את עבודתם נאמנה למען כלל המאזינים, ‘קול חי’ ממשיך את ההצלחה. תודה לבורא עולם שזיכה אותנו להגיע עד הלום ותודה גם למאזינים שעשו את הבחירה הנבונה והאיכותית”.
תגובת קול ברמה: “עצמאות ומקצוענות עיתונאית תמיד היו כרוכות בתשלום מחירים, וכשצריך אנו גם גאים לשלם אותם לטובת מאות אלפי מאזיננו הנאמנים הרואים בכך ערך עליון. בעיננו החיבור הבלתי אמצעי והבלתי מסוייג של המאזינים לתחנה הוא נר לרגלנו ואנו נמשיך לשמרו גם בעתיד”.