דו”ח: ישראל הכי צפופה בכבישים. ובאילו מדינות התנועה הכי זורמת?

פקקי התנועה ברחבי הארץ מוכרים לכולם, לכן גם אף אחד לא יופתע לגלות שבהשוואה לשאר מדינות ה-OECD כבישי ישראל הם הצפופים ביותר • אחרינו נמצאות לוקסמבורג, ספרד וארצות הברית • ואיפה אין פקקים?
שייע קליין
י"ט תמוז התשע"ו / 25.07.2016 09:52

עומסים באיילון, שורש וכביש אשדוד-ת”א? לפי דו”ח ה-OECD, המתייחס לשנת 2014, ישראל היא הפקוקה ביותר מבין כל המדינות המפותחות:  יותר מ-2,500 מכוניות לכל קילומטר כביש.

אחרינו נמצאות לוקסמבורג, ספרד וארצות הברית. המדינות שבהן התנועה זורמת הן טורקיה, הונגריה ובמקום הראשון אסטוניה, שם התושבים יכולים לנסוע חינם בתחבורה הציבורית.

לפי דיווח בגל”צ, הדו”ח של ה-OECD מחמיא למדיניות המיסוי הירוק הישראלית: בעוד נטל המס על רכבים ברמת זיהום נמוכה הוא כ-20% מס, מדרגת המס לרכבים גדולים ומזהמים היא 83%. כך, אומרים בארגון, ב-2014 כ-83% מכלי הרכב הפרטיים הנמכרים בישראל היו מרמות הזיהום הנמוכות לעומת 19% בלבד ב-2009.

משרדי התחבורה והאוצר כבר זיהו את הנזק הפוטנציאלי בסוף 2012, ופיתחו את התכנית האסטרטגית שכוללת השקעה של מיליארדים בתחבורה הציבורית.

בתכנית נכתב כי פיתוח מערכת התחבורה הציבורית בקצב הקיים “צפוי לכשל כללי של רשת הכבישים שיביא לבזבוז של 850 מיליון שעות אדם בשנה, ולאומדן הפסד תוצר של כ-25 מיליארד שקל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות