הספר של אסתי ויינשטיין: מאמצע השבוע בחנויות עם הקדמת בתה תמי

יוני גרין
|
י"ח תמוז התשע"ו / 24.07.2016 08:52
החוזה מול הוצאת הספרים ‘כינרת זמורה ביתן’ נחתם ביום שלישי האחרון והספר, אותו ערך שמואל רוזנר, יופץ בחנויות כבר באמצע השבוע • לגרסה המודפסת תיתוסף הקדמה שחיברה הבת תמי

היכונו לביאת ההסתה: ‘עושה כרצונו’, הספר שכתבה אסתי וינשטיין, חסידת גור שנטשה את הדת, נעלמה לפני כחודש וגופתה נמצאה בתוך רכבה באשדוד, שהיה זמין עד כה בגרסת טקסט דיגיטלית ברשתות החברתיות, יגיע באמצע השבוע לחנויות הספרים.

לפי דיווח של ‘הארץ’, הוצאת הספרים ‘כינרת זמורה ביתן’ תדפיס את הספר, אחרי הליך עריכה מזורז שבוצע בימים האחרונים.

וינשטיין הותירה אחריה מכתב בו תלתה את הצעד שעשתה בנתק הכפוי מבנותיה החרדיות. בצוואתה ביקשה כי ספרה, בו היא מגוללת את מסכת חייה של בת דמותה דסי, יופץ ברבים. עוד בטרם נמצאת גופתה הופץ הספר ברשת והיה זמין לקריאה והורדה.

לפי ‘הארץ’, מספר הוצאות ספרים בחנו את האפשרות להוציא את כתב היד כספר מודפס, אך אם לשפוט ממשך הזמן שעבר עד שנחתם החוזה מול בתה תמי מוטנג, בעלת הזכויות והיורשת, נראה שזמינותו הדיגיטלית היוותה גורם מעכב.

החוזה מול כינרת נחתם סופית ביום שלישי האחרון והספר, אותו ערך שמואל רוזנר, ייצא לאור השבוע. גורם בהוצאה הסביר כי הליך הבזק נועד לענות לצרכי הלקוחות, בעקבות ביקוש שנוצר והתעניינות בחנויות הספרים.

לגרסה המודפסת תיתוסף הקדמה שחיברה הבת תמי.

בסוף השבוע פרסם העיתונאי יהודה שליזנגר  את גירסת בני המשפחה החרדית של וינשטיין בעיתון ‘ישראל היום’. לצדם גירסתם פורסם מכתב שכתב שלמה וינשטיין, בעלה לשעבר של אסתי.