הרב ברלנד נכלא בתא צמוד לתאו של רבי יאשיהו פינטו

פרסום ראשון: הרב אליעזר ברלנד, שנעצר הבוקר עם נחיתתו בישראל, נכלא בכלא ניצן בתא סמוך לתא בו כלוא רבי יאשיהו פינטו • עם נחיתתו נלקח בניידת סמויה למשרדי להב 433 • הדיון בהארכת מעצרו יתקיים בשעה 16:00 בכלא איילון: המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של מנהיג 'שובו בנים' למשך 15 ימים • חסידיו כבר התמקמו ליד כלא ניצן
אליעזר היון
י"ג תמוז התשע"ו / 19.07.2016 15:38

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד, שנעצר הבוקר (שלישי) על ידי המשטרה עם נחיתתו בישראל מדרום אפריקה, הובא לכלא ניצן ברמלה, שם נכלא במתקן השב”ס בתא צמוד לתא בו שוהה מנהיג קהילת ‘שובה ישראל’, רבי יאשיהו פינטו. כך נודע לחרדים 10.

הרב פינטו, שנכנס לכלא בתחילת חודש אדר, כלוא במתקן המיוחד של השב”ס בשל המחלה ממנה הוא סובל.

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, החשוד שביצע מעשים חמורים בנשים שהשתייכו לקהילתו, נחת הבוקר בישראל,  במסגרת הסכם הסגרה עם דרום אפריקה, כשלוש וחצי שנים לאחר שנמלט מישראל. 

כמה מאות מתומכיו הגיעו לשדה התעופה לקראת נחיתתו, וחלק מהם פרסו שטיח אדום לכבודו בטרמינל 3.

במשטרה נערכו לקראת הגעתו, ומיד עם נחיתתו הקיפו את המטוס עשרות בלשי משטרה ושוטרי יס”מ והעבירו את הרב ברלנד לניידת. לפני כן הספיק מנהיג ‘שובו בנים’, שהגיע עטוף בטלית, להתכופף ולנשק את האדמה.

לאחר שנעצר הוא הובל בניידת סמויה למשרדי מתקן להב 433 בלוד. מאות מהחסידים חסמו את הכביש מול משרדי להב 433.

בתוך כך, חסידים רבים של הרב הכלוא הגיעו לכלא ניצן, מצוידים באוהלים ושירותים ניידים, על מנת להישאר קרוב אליו בימים הקרובים.

לפי אתר וואלה, הדיון בהארכת מעצרו יתקיים בשעה 16:00 בכלא איילון. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של הרב ברלנד למשך 15 ימים. זאת, בתום חקירתו הראשונית במשרדי להב 433.

הרב ברלנדבאדיבות המצלם

 מקורבי הרב ברלנד, שנפגשו איתו במשך דקות ארוכות בעת נחיתת המטוס הבוקר בנתב”ג, סיפרו כי הוא הביע שביעות רצון מחזרתו ארצה.

לדבריהם, התנהלות השוטרים היתה למופת והם נהגו כלפי הרב ברגישות ובאחריות, בהתחשב במצבו הגופני וטלטלת הטיסה הארוכה מדרום אפריקה.

עוד מסרו מקורביו,  כי בכירים במשטרה הבטיחו לנהוג ברב  בזהירות המתבקשת בשל מצב בריאותו.  “הרב ומקורביו מודים למשטרת ישראל על התנהלותה ביממה האחרונה”, נאמר בהודעה.

מהמשטרה נמסר הבוקר, כי בתום הליך מאומץ וממושך, עצרה הבוקר יחידה ארצית של משטרת ישראל את הרב אליעזר ברלנד, הדרוש מזה זמן לחקירה בגין חשד לביצוע עבירות של מעשים חמורים.

החשוד עזב את הארץ בחודש פברואר 2013, שעה שמתנהלת חקירה בעניינו. מאז, נקטה משטרת ישראל בשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ובסיוע גורמי משרד החוץ, במהלכים מאומצים וממושכים, על מנת להביא לאיתורו ולהבאתו ארצה לצורך חקירתו בגין החשדות המיוחסים לו.

במסגרת זו הוגשה זה מכבר בקשת הסגרה בעניינו לרשויות הרלוונטיות בחו״ל, שכאמור הושלמה הבוקר עם מעצרו בנתב״ג.

בחודשים האחרונים נעצר הרב אליעזר ברלנד על ידי הרשויות בחו”ל והבוקר כאמור, עם נחיתתו בנתב”ג, נעצר והובא לחקירה על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל.

בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט באם תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

“השלמת הליך ההסגרה הבוקר מצטרפת היא ביטוי נוסף לפועלם הנחוש והמקצועי של משטרת ישראל, הפרקליטות ורשויות האכיפה בארץ ולשיתוף הפעולה ההדוק עם רשויות אכיפה בעולם, אשר אינו תחום בגבולות הזמן והמקום” נאמר בהודעת המשטרה.

לפי דיווח בוואלה, בימים האחרונים קיבלו חלק מהמתלוננות נגדו שיחה מהמשטרה, בה התבקשו להיות ערוכות לכך שהרב חוזר לישראל.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמעתי מרב גדול
    19/07/2016 18:12
    אחד
  1. שאם שניהם,הרב ברלנד והרב פינטו יפגשו -מיד יבוא משיח.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   21/07/2016 16:10

      חרטה ברטה

  2. שובו שובו מדרכיכם. .
    20/07/2016 13:03
    אחת
  3. שובו בנים
    שובה ישראל

  4. ממש (אחד)
    21/07/2016 16:11
    לאחד
  5. אתה אוכל חרטות חבל על הזמן