בתעשייה מזועזעים: בערי וועבער הפיק שיר לכבוד הסגרת הרב ברלנד

הזמר בערי וועבר הפיק שיר 'לכבודו' של מנהיג 'שובו בנים' - וגרר ביקורת • זמר: "אולי הוא לא יודע אילו עבירות מיוחסות לו ולכן האדיר אותו בשוגג"
אבי כץ
י"ג תמוז התשע"ו / 19.07.2016 00:24

הזמר החסידי בערי וועבר הוא זמר מוערך בדרך כלל, אבל הלילה מביעים בקבוצות המוזיקאים ברשתות החברתיות זעזוע, בעקבות החלטתו, שרבים מגדירים כתמוהה, להפיק שיר ‘לכבודו’ של הרב אליעזר ברלנד.

“רבינו וואס איז געשעיין” – שואל וועבר בשיר את מנהיג קהילת קהילת ‘שובו בנים’, העושה את דרכו לישראל בטיסה מדרום אפריקה, כשהוא מוסגר בנסיבות פליליות.

הלחן לשיר הוא של הרב שלמה קרליבך ז”ל, בעוד בערי שילב בו מקצבים אלקטרוניים חדשניים.

מלחין חסידי אמר הלילה לחרדים 10: “אני מתפלא על בערי וובער, יש מספיק סיבות לחבר שירים ולאו דווקא בסיטואציות כאלו”.

ואילו זמר אחר כתב בקבוצת וואטסאפ, בה חברים גורמים מתעשיית המוזיקה: “בערי כנראה טעה ולא הבין את הבעיה, הוא בחור עדין. לכאורה נפל. אולי הוא לא יודע אילו עבירות מיוחסות לרב ולכן האדיר אותו בשוגג”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר וכזב
    19/07/2016 02:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בערי וועבר לא הזכיר בשיר אפילו ברמז את הרב ברלנד זה הכל רבנו/אומן/ראש השנה . וזה במקרה יצא באותו יום שהרב חוזר לארץ. הזכרתם בכתבה את השואה “רבינו וואס איז גישען” וכמי ששמע את השיר כבר כמה פעמים אני אומר שאין שורה כזאת בשיר יש שורה שהוא לא כתב וזה ביטוי ידוע ונמצא בהרבה שירים שקשורים לראש השנה באומן “וואס איז גישען? אומן גישען” זוהי השורה ואותם גורמים עלומי שם מהתעשיה הם כנראה לא חביריו הכי טובים של בערי בתקווה לתיקון הטעות.

  2. יהודי
    19/07/2016 06:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מי אמר לכם מה צריך לעשות לרב ברלנד? מי אמר שעשה עבירות? ואם כן בודאי עשה תשובה
    ובודאי ר’ נחמן יתקן הכל