אל-על מאשימה: הטייסים משבשים נסיעות ודורשים מקום ב’עסקים’

חברת אל-על טוענת כי הטייסים משבשים ומבטלים טיסות, ואף דורשים לטייסים בלתי פעילים מקומות במחלקת עסקים גם כאשר המחלקה עמוסה • הטייסים: "מדובר בסך הכל בתכנון מסחרי שגוי של החברה שמנסה לשמור על נתח שוק"
דוד ליבוביץ
ז' תמוז התשע"ו / 13.07.2016 14:35

אל-על נגד טייסיה: חברת התעופה פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה למתן סעד זמני דחוף להפסקת שיבושי הטיסות שנגרמים לטענתה על ידי הטייסים, כך פורסם באתר דה-מרקר.

בשבועות האחרונים חוזרים על עצמם ביטולים ועיכובים בלתי צפויים של טיסות לאחר שהחברה לא מצליחה למצוא טייסים שיהיו מוכנים להיות משובצים אליהן.

ההנהלה טוענת כי למרות הסכם עבודה שנחתם עם הטייסים בשנה שעברה, הם אינם מכבדים אותו. בהסכם הוענק לטייסים תופסת שכר ומצידם הובטח ‘שקט תעשייתי’.

מנכ”ל החברה דוד מימון אומר: “שיבושי הטייסים מתבטאים בין השאר בחוסר היענות לביצוע טיסות, סירוב לבצע טיסה הלוך וחזור ודרישה לבצע טיסה לכיוון אחד בלבד וחזרה כצוות לא פעיל, דבר שמחייב הוצאת צוות נוסף להחזרת הטיסה והכפלה של ההוצאות לכל טיסה. בנוסף לכך, גם דרישה להקצאת מקום ישיבה במחלקת עסקים על בסיס מקום מובטח לטייסים לא פעילים בטיסה, גם אם אין מקום פנוי במחלקה זו. המשמעות – פגיעה בנוסעים המשלמים”.

הטייסים מאידך טוענים כי הסיבה לאיחורים היא בתכנית מסחרית לא ריאלית של אל על. “תכנון מסחרי שגוי מוביל אותנו לאחרונה לעומס עבודה רב, שינויים דחופים ופגיעה בלוח הטיסות. ההחלטה לשמור על נתח שוק הביאה את ההנהלה לתכנן כמות טיסות הגדולה מיכולת הטייסים לבצע.

“לצערנו הרב במקום לקחת אחריות על תכנון מסחרי שגוי, הנהלת אל על מאשימה את ציבור הטייסים בשביתה, שיבושים ועיצומים. קל יותר להאשים אחרים במקום לקחת אחריות ולהודות בגורמים לבעיה. מכתבים, רצופי הטעיות וחצאי אמיתות, נשלחים בכדי להכפיש ולהטיל את כל האחריות על הטייסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות