המשטרה מתנגדת למצעד בשדרות רגר בב”ש: ‘פגיעה קשה ברגשות דת’

אריה ריבקינד
|
ז' תמוז התשע"ו / 13.07.2016 09:31
משטרת מחוז הדרום מסרה את תגובתה לעתירה לבג”ץ שהגישו מארגני המצעד, שדרשו לאשר את קיום האירוע ברחוב מרכזי בעיר – לקראת הדיון שייערך היום בשעות הצהריים • הגר”י דרעי: ” זה מצעד מתוכנן מול שכונות דתיות בעיר, מול בתי כנסת, זה לא אפשרי”

משטרת מחוז הדרום מסרה אמש (שלישי) את תגובתה המקדימה לעתירה שהגישו אתמול מארגני המצעד בבאר שבע לבג”ץ, בדרישה לאפשר את קיום המצעד בשדרות רגר – שדרה מרכזית בעיר, לקראת הדיון שייערך היום בשעות הצהריים  בבג”ץ.

אתמול הודיעה המשטרה למארגני המצעד, שייערך ביום חמישי, כי תוואי המצעד בשדרות רגר אינו מאושר, והציעה שתי אפשרויות של רחובות צדדיים לקיום המצעד.

לפי דיווח באתר וואלה, בתגובתה הסבירה המשטרה כי ההחלטה על שינוי תוואי המצעד התקבלה בשל “סיכון ממשי ברמת הסתברות גבוהה לפגיעה בחיי אדם”.

כמו כן, ציינה המשטרה בתגובתה, כי קיום המצעד יהווה “פגיעה קשה ומשמעותית בחופש התנועה, התעסוקה ובמרקם החיים”, לצד “חסימת ציר חירום משמעותי המוביל למרכז הרפואי סורוקה”.

בנוסף לכך, טענה המשטרה כי תוואי המצעד המבוקש, הוא באזור שבו קיימים מוסדות דת, מה ש”מהווה פגיעה עמוקה וקשה ברגשות דת”.

בתחילת השבוע אמר רבה הראשי של באר שבע, הגר”י דרעי, לחרדים 10: “אנחנו מדברים על מצעד מתוכנן בשדרות רגר, מול שכונות דתיות בעיר, מול בתי כנסת, זה לא אפשרי. תמיד נעשתה התהלוכה הזו במקום סגור. אנחנו הצענו מתווה אחר, לא בשדרה, יש רחובות צדדיים בעיר העתיקה, שיעשו שם כמו שעשו כל השנים במקום סגור ולא בולט.

“אז הסכמנו לכך שיעשו כרצונם במקום פתוח, אבל לא בשדרה הזו. דיברנו עם ראש העיר, עם מפקד המחוז, אני לא מבין למה התירו בכלל את הצעדה הזו במקום הזה. ועוד בשעה שבע בערב, בין מנחה לערבית, זה ממש מפגן פרובוקטיבי, זו החלטה אומללה”.