גְלאט כּוֹשר: כך הפך החרדי מעכו לגורו של המדיה החברתית
ארז כלב מעכו היה בחור ישיבה שביקש ללמוד תורה. במסע מפתיע מעולם הישיבות החרדי לעולם המדיה החברתית הוא הפך לגורו המלווה עסקים מכל העולם להצלחה בשיווק בפייסבוק, גוגל ואפילו ב-WAZE.
המומחיות של כלב היא ליווי עסקים להצלחה ולהביא להם, לדבריו “כמות גדולה של לקוחות תוך זמן קצר”. כלב עשה מעבר די קיצוני מעולם הישיבות החרדי לעולם העסקי. הוא עדיין חרדי שומר מצוות אך הקמת המשפחה והמצב הכלכלי בארץ גרם לו להבין שהוא חייב לעשות שינוי בחייו כדי לחיות ברווחה.
“עד החתונה הייתי תלמיד ישיבה ודי מנותק מהעולם ה’רגיל'”, הוא מסביר. “התעסקתי בעיקר בלימוד תורה ומאוד נהנתי מזה. לאחר מכן הפכתי לאברך בכולל, אבל הבנתי לאט לאט ש-1500 ש”ח שאני מקבל מהישיבה לא יספיקו כדי לפרנס משפחה. יצאתי לעבוד בשירות לקוחות כנציג שירות וגיליתי שאני עובד מ-7 בבוקר ועד 11 בלילה כדי להרוויח משכורת מינימום. זה היה מאוד מאכזב, שכן בתמימותי האמנתי שאדם שיוצא לעבוד אמור להרוויח מספיק כדי לפרנס את ביתו”.
“אותה תמימות שנשארה איתי עוד מעולם הישיבות היא זו שגם גרמה לי לעזוב את מקום העבודה כדי להצליח בתור עצמאי. כולם מסביבי אמרו שזה מסוכן ושאסור לי לעזוב את מקום העבודה ה”בטוח” אבל רציתי לשלוט בגורל שלי ולא לקבל פירורים ממעביד כזה או אחר. רציתי לתת למשפחה שלי חופש כלכלי שיאפשר לנו לחיות בנחת ולי – זמן פנוי ללמוד תורה”.
כיום כלב הוא הבעלים של ‘מאסטר ביזנס’ לשיווק באינטרנט. “החברה שלי מספקת שירותי שיווק באינטרנט וניהול מדיה חברתית ואפליקציות”, מסביר כלב. “התחלתי כעסק עצמאי מביתי שבעכו, וכיום מדובר בחברה שמספקת שירות לעסקים קטנים ובינוניים המעוניינים ליצור לעצמם חשיפה רחבה ברשת במטרה להגיע ללקוחות חדשים”.
מאסטר ביזנס מסייעת לפתח עסקים בעיקר בצפון הארץ, שם השימוש במדיה החברתית נמוך יותר מאשר בקרב עסקים במרכז הארץ. למעשה, עדיין קיימים עסקים בצפון שטרם ביצעו את המעבר לעולם האינטרנט, ואנחנו מסייעים גם בתמיכה הטכנית וגם בניהול כל המערך השיווקי ברשת. כמו כן, אנחנו מסייעים בהקמת מנגנוני שיווק מתקדמים הכוללים מערכת דיוור, קופונים אינטרנטיים וניהול תקציבי פרסום בפייסבוק, לינקדאין, גוגל וגם באפליקציות כמו WAZE”.
איך – איך נולד הרעיון ואיך משלב הרעיון התבצעה הקמת העסק?
“בזמן שחיפשתי לעצמי דרך ליצור הכנסה חדשה כעצמאי, נחשפתי לעולם המדיה החברתית שהקסים אותי.” מספר כלב, “בגלל שאני אדם חרדי התקנתי מערכת לסינון תכנים לא הולמים והתחלתי לחקור את העולם הזה. ממש התאהבתי. החלטתי שאני הולך להתמחות בתחום הזה והלכתי ללמוד מהטובים ביותר בעולם איך לעשות שיווק ברשת. המנטור שלי הוא איתי פז, מנטור בינלאומי שמרצה בכל העולם על הצלחה עסקית ויצירת הכנסה דרך הרשת.”
פריצת הדרך של כלב הייתה עם פרסום סדרת מדריכים אינטרנטיים להצלחה בעסק באמצעות הרשת שנקראו: “3 כלים להצלחה עוצמתית” ו”דירה במחיר של רכב”. המדריכים כבשו את הרשת והפכו לפופולריים וזכו לעשרות אלפי הורדות. כך מיתג את עצמו כלב כמומחה בתחומו.
המהלך גרם לכלב להבין את הכח של המדיה החברתית. “קיבלתי מאות פניות מעסקים שרצו שאייעץ להם איך להצליח יותר.” משחזר כלב את רגע הזינוק, “לא ידעתי איך להתמודד עם הכמות הזו. הייתי חייב לסנן. מכל ההצעות שהגיעו, משכה אותי הצעה של לקוח מתחום הנדל”ן בעכו שאמר: ‘אם אתה כזה תותח בשיווק במדיה החברתית – בוא תמכור לי 5 נכסי נדל”ן דרך הרשת’.
החלטתי לקחת על עצמי את המשימה ויצרתי קמפיין שיווק מתוחכם בפייסבוק עבור משקיעי נדל”ן המתגוררים באזור המרכז ושאין להם גישה נוחה לנכסים בצפון. להפתעת הלקוח (וגם להפתעתי) מכרנו את כל הדירות תוך זמן קצר. מה שהיה הכי מדהים זה שהכל נעשה בהתכתבויות מייל. רק היינו צריכים להגיע לאנשים הנכונים. אחרי שהם זיהו שזו עסקה טובה הם הגיעו לעורך דין בעכו וסגרו עסקה.”
“באותו יום הבנתי שאני הולך להקים את ‘מאסטר ביזנס’ כדי לחלוק את הידע הזה עם בעלי העסקים בצפון הארץ שסובלים מנחיתות עסקית לעומת בעלי עסקים במרכז הארץ ולכן זקוקים לדחיפה של המדיה החברתית.”
-
מה? עוד מעט לא!
-
בפייסבוק