ח”כ יעקב מרגי מאשים: “בצה”ל רוצים לשנות את פני החייל החרדי”

חייל דתי שהתגייס לצה"ל עם זקן נאלץ, בהוראת תא"ל עופר לוי, לגלח את זקנו, למרות שמפקדו האישי המליץ לאשר לו: "הנני מתרשם כי תוכל לקיים את אורח החיים בצה"ל גם ללא זקן" • גם התערבות של ח"כ יעקב מרגי לא עזרה • גורם בכיר ברבנות הצבאית: "אף אחד לא יכול להתחייב לחייל חרדי המבקש לגדל את זקנו - שהוא אכן יוכל לעשות כן בצה"ל"
חיים טוויל
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 14:42

בעיית הזקנים בצה”ל לא יורדת מסדר היום: מפניות המגיעות ללשכתו של יו”ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי,  עולה תמונה מדאיגה, לפיה בצה”ל לא מעניקים פטור לגידול זקן לחיילים דתיים וחרדים, למרות המלצות הרבנים הצבאיים.

לפי לשכתו של מרגי, השבוע נשלח לכלא חייל דתי שהתגייס לצה”ל עם זקן וקיבל את המלצת רב היחידה, המאשר לו לגדל זקן.

הבעיה: לשכת הרב הראשי לצה”ל מוצפת בפניות רבות המגיעות מחיילים הפונים לעזרת הרב הראשי לצה”ל – אך הרב הראשי חסר אונים. זאת לאחר שראש אכ”א, האלוף חגי טופלנסקי, החליט לצמצם את סמכות הרבנים הצבאיים וכחלק מאותה מדיניות, הסמכות לפטור זקן ניטלה מהם והועברה לידי קצין השלישות הפיקודי.

השבוע התקבלה בלשכתו של ח”כ יעקב מרגי פניה של חייל דתי, המשרת בפיקוד דרום, המבקש לשמור על חזותו היהודית ולא לגלח את זקנו. החייל (שמו שמור במערכת) הגיש בקשה לקבל את הפטור לגידול הזקן.

סגן הרב הפיקודי המליץ לאשר לו וגם מפקדו האישי, קצין בדרגת סא”ל, המליץ לאשר לו לגדל את זקנו, אלא שתא”ל עופר לוי, ראש מטה פיקוד דרום וסגנו של אלוף פיקוד הדרום, החליט שלא לאשר לחייל לגדל את זקנו.

תא”ל לוי כתב : “הנני מתרשם כי תוכל לקיים את אורח החיים בצה”ל גם ללא זקן”.

 ח”כ יעקב מרגי פנה לראש אכ”א, שהתחייב לבדוק את העניין. “למרות הפניה שלי לראש אכ”א בקשתו של החייל סורבה. חלק מהטענות שנכתבו בנימוקים לסירוב אינם נכונים. התרשמותי שראש אכ”א אינו מעורב בפניה והסגל הזוטר בלשכתו פועל להעברת המכתבים וקבלת התגובות, ללא הפעלת סמכות”.

ח”כ יעקב מרגי רואה בחומרה רבה את הבעיה ואומר: “אני חש שצה”ל רוצה לשנות את חזותו של החייל החרדי”.

 בכיר ברבנות הצבאית אמר: “אף אחד לא יכול להתחייב לחייל חרדי המבקש לגדל את זקנו שהוא אכן יוכל לעשות כן בצה”ל. כל מי שאומר לאותם חיילים חרדים שניתן לשרת בצה”ל עם זקן, אינו אלא טועה ומטעה. חיילים חרדים רבים נשלחו מאז הפקודה לכלא, חלקם רותקו בגין סירובם לגלח את הזקן”.

תגובת דובר צה”ל טרם התקבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות