קרובי נפגעי טרור תובעים כמיליארד דולר מפייסבוק בגלל ההסתה ברשת

משפחות של נפגעי טרור, ובראשן קרוביו של החייל האמריקני טיילור פורס שנרצח בטיילת ליד יפו, הגישו תביעת ענק נגד חברת פייסבוק - בטענה שהרשת מאפשרת לחמאס להפיץ מסרים של שנאה
נתן פרל
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 11:22

תביעת ענק נגד הרשת החברתית פייסבוק: משפחות של נפגעי טרור הגישו היום (שני) תביעה לבית משפט אמריקני נגד פייסבוק, בטענה שהרשת החברתית אפשרה לבכירי חמאס לעודד טרור. התביעה הוגשה באמצעות ארגון ‘שורת הדין’, אותו מייצגים עורכי הדין ניצנה דרשן-לייטנר מתל אביב, ורוברט טולצ’ין מניו יורק.

המשפחות דורשות מהחברה למעלה ממיליארד דולר כפיצויים, בהתאם לחוק המלחמה בטרור, שנחקק בשנת 1992, האוסר על עסקים אמריקניים לסייע בכל אספקה חומרית, כולל שירותים, שייעודם הינו לארגוני טרור ומנהיגיהם.

לפי התביעה, פייסבוק מספקת, ביודעין, את שירותיה כמדיה חברתית על כל יתרונותיה, לארגון הטרור חמאס, ובכך מפירה את החוק נגד טרור בארה”ב.

התביעה, שהוגשה בבית המשפט המחוזי הפדרלי של דרום מדינת ניו יורק, דורשת תשלום פיצויים נזיקיים ועונשים לקורבנות האמריקנים של חמישה פיגועים שאירעו בין יוני 2014 ומרץ 2016. כל ההתקפות הללו בוצעו על ידי מחבלי החמאס, המוכר במדינות העולם המערבי כארגון טרור.

הפיגועים המופיעים בכתב התביעה:

• חטיפתם ורציחתם של שלושה נערים בגוש עציון ב-12 ביוני 2014, כולל אזרח ארה”ב שהיה בן 16, יעקב נפתלי פרנקל הי”ד.

• פיגוע דריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, ב-22 באוקטובר 2014, בו נרצחה תינוקת אזרחית ארה”ב, חיה זיסל בראון הי”ד.

• פיגוע דקירה וירי באוטובוס קו 78 של אגד בירושלים, ב-13 באוקטובר 2015, בו נרצחו שלושה אזרחים, כולל אזרח ארה”ב ריצ’ארד לייקין, בן 76.

• פיגוע דקירה בגבעת זאב, ב-27 בינואר 2016, בו בוצע ניסיון לרצח של אזרח ארה”ב, מנחם מנדל ריבקין.

• הפיגוע בטיילת ליד יפו ב-8 במרץ 2016, במהלכו נרצח אזרח וחייל אמריקני, טיילור פורס ז”ל, בן 29. פורס שהה בישראל במסגרת טיול בחסות האוניברסיטה. עשרה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע.

משפחתו של טיילור ניצבת בראש התביעה, והיא הקרויה על שם בני משפחתו של טיילור פורס Force v. Facebook, Inc.

“פייסבוק ממלאה תפקיד קריטי באפשרות חמאס לבצע את פעילות הטרור שלו. החמאס משתמש בפייסבוק ככלי לפעילות הטרור שלו”, נכתב בתביעה.

בכתב התביעה נכתב עוד, כי בכירים בארגון הטרור, בהם איסמעיל הנייה ומחמוד א-זהאר, משתמשים בחשבונות פייסבוק כדי להפיץ מסרי שנאה.

עו”ד דרשן-לייטנר, יושבת ראש ארגון שורת הדין: “תביעה זו אינה אמורה להפתיע את פייסבוק, שסיפקה ומספקת פלטפורמה כמדיה חברתית, ביודעין, לארגון החמאס, למנהיגיו, ולארגונים המסונפים אליו. זאת היא עושה במשך שנים ולמרות תלונות והתראות חוזרות ונשנות שקיבלה.

“פייסבוק חייבת לתת דין וחשבון על תפקידה בקידום פעילות הטרור של חמאס, כולל הפיגועים בהם נפצעו ונהרגו הקרבנות בתביעה הנוכחית. איסמעיל הניה אינו רשאי לפתוח חשבון בנק אמריקני, לבצע קניות באמאזון, או להשתמש במכשיר סלולרי אמריקני. איכשהו, בפייסבוק עדיין מאמינים כי הם יוכלו לספק לו ולחבריו הטרוריסטים שירותי מדיה חברתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות