תעלומה: אם רב השכונה כבר מונה – מדוע מפרסמת עיריית ב”ב מכרז?

עיריית בני ברק פרסמה מכרז לרבנות שכונה, אלא ששני פרטים מעיבים על התנהלותה של העירייה: העדר שמה של השכונה והעובדה כי מ"מ ראש עיריית בני ברק הכריז על מינוי הרב כבר לפני שנה וחצי • מה מסבירים בעירייה? והאם המכרז חוקי?
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 09:18

עיריית בני ברק פרסמה השבוע – כפי שנחשף אמש בחרדים 10 – מכרז תחת הכותרת ‘דרוש רב שכונה’.

במכרז הופיעו דרישות מפורטות של התפקיד, ביניהן הסמכה מוכרת לרבנות, עבודה במשך 5 שנים לפחות במסגרת שירות הדת, ויכולת תקשורת גבוהה עם ציבורים וגילאים שונים – אלא שפרט אלמנטרי אחד, אבל למעשה הכי חשוב, חסר היה בפרסום: שמה של השכונה.

האם הייתה לעירייה סיבה כלשהי להסתרת זהות השכונה?

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, הסביר: “זו היתה כנראה טעות. מדובר בשכונת נחלת משה שם שימש כרב – הגאון רבי בן ציון פלמן, שנפטר”.

אולם מתברר, שזו לא רק טעות, כי אם מכרז שהוכן למרות שמישהו כבר הכריז על זהותו של רב השכונה – וכעת השאלה היא האם יהיה נעים למועמדים אחרים לגשת למכרז ומה בכלל הסיכוי שלהם לזכות.

שכן, בהלווייתו של הרב שלום בן ציון פלמן זצ”ל, רב קהילת ‘נחלת משה’, שהתמוטט בפתאומיות בחודש שבט תשע”ה ונפטר כשהוא בגיל 79, הכתיר ממלא מקום ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, את בנו של הנפטר – הגאון הרב צבי פלמן, כרב של הקהילה.

ההכתרה בוצעה, לדבריו, בברכתם של גדולי ישראל.

מאז חלפו שנה וחצי, אבל רק בימים אלו מפרסמת עיריית בני-ברק את המכרז לאיוש משרת רב השכונה – משרה שאותה כאמור ממלא, באופן לא רשמי, הגאון רבי צבי פלמן, מאז נפטר אביו.

מכרז אחרי מינוי? שאלנו שוב את מזכיר עיריית בני ברק ודוברה, שטוען, כי גם אם היה מינוי על הקבר, הרי שזהו מינוי זמני. כדי שהמינוי יהיה קבוע, כדי שהבחירה תהיה רשמית – צריך מכרז.

למכרז הזה, הדגיש הדובר, רשאי כל אדם לגשת ולהציג מועמדות.

איכשהו, ובלי קשר, נשמט כפי שחשפנו שמה של השכונה מהמכרז. יתכן שהדבר הופך אותו לבלתי חוקי ויצריך פרסום נוסף של המכרז. כך או כך, מעניין יהיה לעקוב אלו רבנים יגשו למכרז, אחרי שכבר הוצהר על שם המועמד שזכה בברכתם של גדולי ישראל…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב צבי פלמן מינו ראוי
    11/07/2016 21:38
    המושרת מפתוחי חותם תל אביב
  1. איש מיוחד ומוצלח