לראשונה: תקציב עיריית פ”ת כולל סעיף לאבטחת נציגים בעירייה

לראשונה נכלל סעיף חדש בהצעת התקציב השנתית של העירייה: אבטחת נבחרי ציבור • התקציב מוערך בכ-1.2 מיליון שקל • הסעיף התווסף בשל רצף האירועים הפליליים שכוונו לאחרונה נגד נציגי העירייה • נציגים באופוזיציה מתנגדים בטענה: "דאגו תחילה לבטחון האזרחים"
נחמן וייס
ב' ניסן התשע"ד / 01.04.2014 21:53

היום הצביעה מועצת עיריית פתח-תקווה על הצעת התקציב לשנת 2014, שמוערך ב־1.4 מיליארד שקל – התקציב הגדול בתולדותיה. למעלה מ־40% אחוז מהסכום מיועד למשכורות העובדים, לתשלומי פנסיה ופרישה, והיתר לפעולות השוטפות.

בנוסף להצעת התקציב הרגילה, לראשונה כוללת ההצעה בעיריית פתח-תקווה סעיף חדש: אבטחת נבחרי ציבור. מדובר בתקציב המוערך בכ-1.2 מיליון שקל, ונציגים באופוזיציה מתנגדים אליו. הסעיף התווסף בשל רצף האירועים הפליליים, שהבולט בהם היה פיצוץ המטען ברכבו של ממלא מקום ראש העירייה, אוריאל בוסו.

הנחת מטען החבלה בערב הבחירות המוניציפאליות, תחת לרכבו של ממלא מקום ראש העירייה, אוריאל בוסו מסיעת ש”ס, המכהן גם כיו”ר הוועדה לתכנון ולבנייה, היוותה קפיצת מדרגה משמעותית באיומים על נבחרי ציבור בעיר.

לטענת גורמים בעירייה, מאז נוצרה תחושה כי דמם של אנשי ציבור בכירים בעיר הותר. זה החל בהנחת מטען דמה בחצר ביתו של איציק ברוורמן, עבר דרך קללות ונאצות כלפי חברי המועצה, נמשך בניפוץ שמשות רכבו של רון כץ מסיעת ‘יש עתיד’, והמשיך בפיצוץ מכוניתו של בוסו.

“זה אירוע מטלטל”, אמר בוסו, שכבר מאז המקרה לא יוצא ללא מאבטח צמוד וזוכה לשמירה הדוקה סביב ביתו. “אירוע כזה אמור להטריד את כולנו. אם אנחנו, כנבחרי הציבור, נשנה החלטות בגלל איומים ולחצים – זו סופה של הדמוקרטיה” הוא אמר בכינוס בהול.

התקציב לשנת 2014 הכולל סכום אדיר, כולל כ-60% מתשלומי ארנונה ומתבסס ברובו על תקציב 2013. כבכל שנה, כ-480 מיליון שקלים מוקדשים לחינוך, 158 מיליון שקלים לרווחה, וכ-97 מיליון לתרבות.

כאמור, זו הפעם הראשונה בעירייה בה כוללת הצעת התקציב סכום עבור אבטחת נבחרי ציבור.  אלא שהסעיף עורר תמיהה בקרב מספר אנשי אופוזיציה, שטוענים כי הסכום גבוה מהמצופה. “עשרות תושבים בעיר מאוימים, והעירייה לא מוציאה מתקציבה מיליונים כדי לאבטח אותם”, אמר חבר המועצה, רמי גרינברג. “נושא האבטחה מתבקש בתקופה כזאת, אבל בכספי ציבור צריך לנהוג בשיקול דעת מירבי. הסכום שהוקצב לטובת השמירה לא פרופורציונלי. במקום להתמגן מעל הראש בסכומי עתק, צריך לדאוג לשיתוף פעולה עם המשטרה ולמצות את הדין עם המאיימים” אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוסו
    07/04/2014 18:42
    יוסף
  1. הרב אוריאל בוסו הי”ו אוהבים אותך!!!!!!!!!!!!!!!!
    תושבי פ”ת