תגובות חריפות • נפתלי בנט: “ממשלת טרוריסטים בחליפות”

הקבינט המדיני התכנס בצהריים והחליט לדבוק בהחלטה כי אין לנהל כל משא ומתן עם ממשלה שחמאס חברה בה • נתניהו: "אבו מאזן אמר כן לטרור ולא לשלום"
נחמן וייס
ד' סיון התשע"ד / 02.06.2014 19:24

ממשלת האחדות הפלסטינית היא כבר עובדה, וכעת מגיעות התגובות מהצד הישראלי, שברובן תוקפות את המהלך.

הקבינט המדיני-בטחוני התכנס היום (שני) אחר הצהריים, והחליט לדבוק בהחלטות שהתקבלו לפני כשבועיים, לפיהן אין לנהל כל משא ומתן עם ממשלה שחמאס חבר בה, להסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל סנקציות נוספות על הרשות הפלסטינית, ולפעול בזירה הבינלאומית על מנת למנוע מארגוני טרור להשתתף בבחירות. בנוסף הוחלט על הקמת צוות שיבחן דרכי פעולה במצב החדש.

השרים הבהירו כי ממשלת האחדות הפלסטינית, נושאת באחריות מלאה לכל פעולות הטרור נגד ישראל, שיצאו משטחי יהודה שומרון ועזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום ישיבת הקבינט: “אבו מאזן אמר כן לטרור ולא לשלום, זהו המשך ישיר למדיניות סרבנות השלום של אבו מאזן. בעוד שישראל ביצעה צעדים אמיצים וכואבים למען התהליך המדיני וממשיכה להיות מחויבת לשלום אבו מאזן סירב להאריך את המו”מ, דחה את מסמך המסגרת האמריקני, ממשיך להסית נגד ישראל, הצטרף חד צדדית לאמנות האו”ם ועתה גם כרת ברית עם ארגון הטרור חמאס שאחראי לרצח יותר מאלף ישראלים חפים מפשע, ולירי של אלפי טילים לערי ישראל”.

נתניהו ציין כי החמאס הוכר כארגון טרור  על ידי ארה”ב, האיחוד האירופאי, ומדינות נוספות ברחבי העולם “גם בימים האחרונים מנהיגי ארגון הטרור חמאס חוזרים ומדגישים את מחויבותם לדרך הטרור ולחיסולה של מדינת ישראל. ההסכם עם חמאס מטיל על אבו מאזן אחריות ישירה לטרור היוצא מעזה”. נתניהו הבהיר כי ישראל לא תנהל משא ומתן מדיני עם ממשלה פלסטינית הכוללת את חמאס.

ליברמן: אין צורך לצאת בהצהרות מיותרות

שר הכלכלה ויו”ר הבית היהודי ח”כ נפתלי בנט, הגדיר את ממשלת האחדות כ”ממשלת טרוריסטים בחליפות”, וטען כי היום התרסקה אג’נדת המדינה הפלסטינית לתוך קיר המציאות.

בנט אמר כי ממשלה הכוללת את חמאס\ “אותו ארגון אשר באמנתו מופיעים המשפטים המזוויעים אשר קוראים להרג היהודים המתחבאים מאחורי העצים והאבנים, היא ממשלה שאינה לגיטימית ולפיכך ממשלת ישראל החליטה פה אחד שלא להכיר בה ולא לקיים עימה מגע”.

בנט הוסיף: “אין ואקום מדיני. הגיע הזמן לצאת ממגננה למתקפה. לעשות מה שטוב לישראל. תוכנית הריבונות שהצענו היא הפתרון היחיד כיום לסרבנות הפלסטינית לשלום ולסרבנות של השמאל הישראלי לפיתרון. הזמן אינו פועל לטובתנו, כי כל יום שבו איננו יוזמים ופועלים מסכן את אזרחי ישראל ומשדר לעולם כי אין מחיר לטרור נגד יהודים”.

סגן שר הביטחון, ח”כ דני דנון, התייחס גם הוא לחליפותיהם של חברי הממשלה הפלסטינית ואמר: “חליפות שרי הממשלה הפלסטינית הן רק מעטפת לפעילות הטרור שהופעל ויופעל תחת חסותם. כעת כל סיוע אשר ניתן לפלסטינים על ידי ארה”ב ומדינות אחרות מסייע בצורה ישירה לפגיעה במדינת ישראל”.

מנגד השר להגנת הסביבה עמיר פרץ אמר: “חשיבות התהליך המדיני היא אסטרטגית למדינת ישראל ולכן יש לבחון את הממשלה הפלסטינית החדשה על פי מגמותיה. אם היא תודיע שהיא מכירה בישראל ובהסכמים הבינלאומיים, יש לבחון הידברות עמה ולא לעשות מהלך של סתימת גולל שישרת רק את חמאס”.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר כי אין צורך לצאת ב”הצהרות מיותרות”. ליברמן הוסיף כי הוא לא מתרגש ממה שקורה ברשות הפלסטינית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות