בישיבה של שרי הליכוד התגלגלו מצחוק על חשבונו של שמעון פרס

ציטוט של הנשיא התשיעי, לפיו הוא סירב להשתתף ב"פסטיבל ראוותני" של ראש הממשלה באפריקה, גרר גל צחוק בישיבת שרי הליכוד • עלות ביקור נתניהו באפריקה - 12.5 מיליון שקל: "נובע מדרישות האבטחה"
יוני גרין
כ"ז סיון התשע"ו / 03.07.2016 17:05

בישיבת שרי הליכוד שהתקיימה הבוקר (ראשון) התלוצצו השרים על חשבונו של הנשיא התשיעי, שמעון פרס. זאת לאחר שב’ידיעות אחרונות’ פורסם כי הוא דחה הצעה להצטרף לביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו באפריקה, בטענה ש”אין לו עניין להשתתף בפסטיבל הראוותני”.

“כל השכנים שלי שמעו את פרץ הצחוק כשקראתי את תגובת לשכת פרס”, סיפר שר המדע אופיר אקוניס, “פרס לא רצה להשתתף באירוע ראוותני, זה ענק”.

שר התחבורה ישראל כץ עקץ, שפרס “מסרב להשתתף בכנס ראוותני שלא הוא מארגן”.

לפי הדיווח באתר וואלה, אחד הנוכחים העיד ש”נתניהו לא יכל להתאפק ופרץ גם הוא בצחוק”.

בסביבת פרס, אגב, הכחישו הבוקר את הציטוט ואמרו כי לא זוהי הסיבה להיעדרותו של פרס מהנסיעה.

ראש הממשלה ייצא מחר לביקור באפריקה, ששיאו יהיה טקס ממלכתי לציון 40 שנה ל’מבצע יונתן’ בשדה התעופה הבינלאומי הישן של אנטבה. מדובר באחד הביקורים המורכבים ביותר שערך אי פעם ראש ממשלה ישראלי בחו”ל.

מלבד  מטוס נוסעים שחכרה לשכת ראש הממשלה עבור נתניהו ופמלייתו, מטוס ראם של חיל האוויר יביא לטקס באנטבה נציגים של יחידות צה”ל שהשתתפו במבצע אנטבה לפני40 שנה, מטוסי הרקולס שמטיסים לאפריקה את ציוד האבטחה הכבד שילווה את הביקור, בית חולים נייד שייתרם בסוף המסע, ומשלחת של אנשי עסקים שמלווים את הביקור.

ראש הממשלה ורעייתו אף צפויים לערוך ביקור בספארי. 

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי בניגוד לסכומים שפורסמו בתקשורת, ללא בדיקה, עלות ביקורו של ראש הממשלה באפריקה נאמדת בכ-12.5 מיליון שקלים.

הסכום כולל את ביקוריו באוגנדה, קניה, רואנדה ואתיופיה, הטקס הרשמי שמפיק מרכז ההסברה לציון 40 שנה למבצע אנטבה, ועלויות האבטחה – על פי דרישת השב”כ.

עוד נאמר בהודעה, כי מכון היצוא ארגן את משלחת אנשי העסקים שנלווית לראש הממשלה לטובת פיתוח וחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אפריקה.  אנשי העסקים והחברות המשתתפים במשלחת נושאים בעלויות הטיסה והלינה באופן פרטי.  המדינה אינה מממנת זאת.

“מדובר בביקור היסטורי של ראש ממשלה ישראלי באפריקה מזה עשרות שנים, שיחזק את הקשרים המדיניים, כלכליים וביטחוניים עם מדינות רבות ביבשת אפריקה”, נאמר בהודעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפסים
    04/07/2016 15:09
    ירחמיאל
  1. אפס מאופס אקוניס מלווה ע”י הכלומניק כ”ץ צוחקים על פרס.
    מי אתם, מה עשיתם בחייכם שנותן לכם זכות לצחוק.
    אפסים : נמאסתם