יעקב ליצמן: ילדים נחשפים לרמות גבוהות של סוכר בחטיפי המתמידים

בניגוד להערכות על הטלת 'מס סוכר' - אומר שר הבריאות: "הטלת מיסים תייקר את מחירי המוצרים ולכך לא אסכים בשום אופן" • לתורמי 'המתמידים': "אל תעשו טובות ואל תתרמו ממתקים"
נחמן גור
כ"ז סיון התשע"ו / 03.07.2016 14:17

מלחמתו של שר הבריאות יעקב ליצמן בג’אנק פוד, בסוכר ובממתקים המלאים מלח – זוכה לכותרות רבות. בין היתר דווח על כוונת שר הבריאות להטיל ‘מס סוכר’ על מוצרים המכילים סוכר, מס שקיים במספר מדינות בעולם.

אלא שליצמן דאג להבהיר השבוע כי אין לו כל כוונה כזו.

בראיון נרחב בעיתון הבית שלו – ‘המודיע’, מבהיר ליצמן: “הטלת מיסים תייקר את מחירי המוצרים, ואני לא אסכים בשום אופן לכך שהמחירים יתייקרו”.

אז מה כן?

“המטרה”, הוא אומר, “להכניס את הנזקים של החטיפים המתוקים והמלוחים למודעות הציבור, כפי שאני בוחן כרגע צעדים נוספים”.

המילים האלו מהווים צפירת הרגעה לתעשיינים, שכבר חרדו מול אפשרות של תשלום מיסים נוספים.

בראיון שהעניק לישראל הרשקוביץ, סיפר ליצמן גם כיצד אירע שהחליט לפתע להכריז מלחמה על המתוק ומגלה, כי לא היתה לכך היערכות קודמת במשרד.

בראיון הוא מתח ביקורת על הרגלי האכילה של המגזר החרדי: “אמנם לא אוכלים ‘בחוץ’, אך הילדים נחשפים לרמות גבוהות של סוכר בחטיפים שמחולקים להם ב’מתמידים’ בבתי הכנסת. רק השבוע הוצאתי מידיו של נכדי חטיף ענק שכולו גומי וסוכר”.

יחד עם זאת הוא מדגיש שאת הדברים -“אל תעשו טובות ואל תתרמו ממתקים” – הוא אומר “כסבא, לא כשר בריאות”.

ליצמן קרא גם לשר החינוך נפתלי בנט לבדוק את ההרכב התזונתי של הארוחות המוגשות לתלמידי הישיבות, וזאת לאחר שהוא מזכיר את ‘ביקור הפתע’ (“אני כידוע מחבב ביקורי פתע”) שעשה עם שר החינוך בבית ספר בלוד: “הופתענו לטובה מרמת ההרכב התזונתי העשיר”.

ליצמן גילה גם כי שר הכלכלה, הלא הוא נתניהו, לא רק שאינו מנסה ‘לרסן’ אותו במערכה הנוכחית אלא ש”הוא תומך בי באופן גורף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות