חכם שלום לביבי: “אתה עושה דברים גדולים וה’ שומר עליך”

נתניהו הגיע בצהרים לניחום אבלים אצל חכם שלום כהן - ואמר: "שמעתי על אשתך הצדקת דברים נפלאים" • הגר"ש כהן: "מתפלל עליך יום יום להצלחתך" • כשנתניהו הפגין ידע בפסוקים ובהיסטוריה, נשיא ה'מועצת' התפלא - ודרעי הסביר: "בנו חתן התנ״ך והוא לומד איתו בחברותא" • נתניהו ביקש לקבוע לבנו אבנר פגישה, כדי שיתברך אצל ראש הישיבה
נחמן גור
י"ח סיון התשע"ו / 24.06.2016 16:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהרים (שישי) לניחום אבלים אצל נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס, חכם שלום כהן, היושב ‘שבעה’ על פטירת רעייתו הרבנית יעל כהן ע״ה.

בניחום השתתף יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי.

נתניהו עבר תחילה בין כל האבלים, הבנים והאחים וניחמם, ולאחר מכן אמר: ״שמעתי על אשתך הצדקת דברים נפלאים. שהיתה מסורה למען התורה והזולת״.

הגר״ש כהן השיב לראש הממשלה: ״ה׳ יודע שאני מתפלל עליך יום יום שתצליח. אתה עושה דברים גדולים והקב״ה שומר עליך. ה׳ הפקיד בידך פקדון גדול להיות ראש ממשלה, תנצל את זה להמשיך לעשות דברים טובים״.

חכם שלום הוסיף ואמר לנתניהו, כי שבט בנימין קיבל חלק בחלוקת הארץ וזכה לקבל את מקום המקדש. “שמך הוא בנימין וזכית שאתה מופקד על מקום המקדש והר הבית. תמשיך לשמור על הכותל המערבי שיהיה מקום קדוש״.

במהלך השיחה נתניהו הפגין ידע רב בהיסטוריה ובפסוקים, דבר שהפליא את נשיא המועצת.

דרעי  התערב ואמר: “בנו של ראש הממשלה היה חתן התנ״ך ונתניהו לומד איתו בחברותא״.

הגר״ש ביקש מנתניהו לשמור על קדושת השבת בפרהסיה הציבורית, ונתניהו אמר שהוא פועל בנושא, ואף ביקש לקבוע פגישה נוספת עם נשיא המועצת כדי לדון על כך.

דרעי סיפר לחכם שלום, כי ראש הממשלה פועל כעת להקים ‘בית מורשת מרן’, שבו יונצח זכרו של הגר״ע יוסף זצ״ל על ידי חקר ולימוד פסקיו ותלמודו.

חכם שלום ברכו בחום על כך.

בסיום ניחום האבלים , ביקש ראש הממשלה ממזכירו של נשיא המועצת לתאם כי בנו אבנר יגיע להתברך אצל הרב. זאת לאחר שלדבריו לא הספיק לקחת אותו להתברך אצל הגר״ע יוסף זצ״ל – ועל כך הוא מצטער צער רב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות