“הוא היה לוקח בנות למלונות”: פרשת ‘המרצה הפופולארי’ • עדויות נחשפות

פרטים חדשים על המרצה הפופלארי, הרב מאיר פוגרו, שבית דין מיוחד פרסם פסק דין חמור נגדו • הוא גאון בש"ס, יש לו דרך לימוד ייחודית, ולמרות שהורחק ממכללה וישיבה בהם לימד - מאות הגיעו אל שיעוריו • עד שאחת הנפגעות פרסמה פוסט - ומעלליו החלו להיחשף • מערכת 'קול הלשון' לחרדים 10: "קיבלנו הרבה פניות. התחלנו בהסרת שיעוריו"
דוד ליבוביץ
ט"ו סיון התשע"ו / 20.06.2016 22:41

פרסום ‘פסק הדין’ וה’אזהרה לציבור’ – שנחשפו אתמול באתר חרדים 10  – נגד הרב מאיר פוגרו, מרצה פופולארי העומד גם מאחורי אתר האינטרנט ‘מאסטר תורה’, הציף פרטים חדשים על על האיש שבית דין מיוחד,  בראשות הדיין הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, הרב גרשון הלוי בעס מקליפורניה, והרב חיים זאב הלוי מנילוביץ מבית שמש, הוציא נגדו החלטה חמורה במיוחד, תוך שהדיינים מאשימים אותו ב”התנהגות נלוזה”.

אז מיהו הרב מאיר פוגרו, שהרבנים קובעים בנחרצות כי על נשים להתרחק ממנו ולא ליצור עמו כל קשר בשום צורה שהיא?

היום (שני) חושף דף הפייסבוק של ‘לא תשתוק’ – שהוקם כדי להלחם נגד מעשים חמורים והתעללות בציבור החרדי – פרטים חדשים על המרצה הפופלארי, ועל אירועים בלתי פשוטים שאירעו עמו כבר בעבר, שחלקם הובילו אל הקמת בית הדין המיוחד ולהחלטות שהנפיק.

“מאיר פוגרו הוא גאון בש”ס”, מספרים ב’לא תשתוק’. “הוא מוסר שיעורים בפני מאות איש. בעבר התגורר האיש במדינת טקסס שבארצות הברית, אך לאחר ש’משהו שם לא היה בסדר’, הוא נזרק החוצה. פורגו עלה לישראל”.

לאחר שהשתקע בישראל הוא החל ללמד במכללה לבנות בשכונת בית וגן בירושלים ושוב: “משהו שם לא היה בסדר, והוא נזרק החוצה”.

אחרי שהורחק מהמכללה, החל ללמד בישיבת ‘אש התורה’ בעיר העתיקה. אבל גם שם “משהו לא היה בסדר, והוא נזרק החוצה”. כפי הנראה, ההרחקה ממוסדות אלו התרחשה בשל מעשים חמורים שיוחסו לו.

פוגרו לא התייאש והמשיך למסור שיעורי תורה, המבוססים על שיטה שפיתח. לפי שיטתו, מטרת הרב היא ללמד את השיעור כך שהתלמיד יוכל לחזור עליו בכוחות עצמו, מתוך מילות הטקסט הנלמד. לדעתו, כתיבת התורה שבעל פה לא ייתרה את הצורך ברב, שתפקידו לתת הקדמות שחסרות ללומד.

“עד לא מכבר, הוא מסר שיעורי תורה בבית שמש בפני 400-500 איש”, מספרים בלא תשתוק. “כאשר הרצה האיש בפני בנות, הוא אמר להם כי הוא מוכן לתרום את גן העדן שלו בשבילן, העיקר שיהיה להן טוב. הוא עשה שימוש ברעיונות קבליים כדי לגרום לבנות להאמין לו”.

לדבריהם, “הוא היה לוקח בנות למלונות בסופי שבוע ומחלל שבת בכל מיני תירוצים מתירוצים שונים. קבליים כמובן. כך מצאו את עצמן בחורות רבות עושות דברים שהן לא רוצות לעשות, הכל בגלל הפעלת לחצים נפשיים, סחיטה רגשית, ותחכום פסיכולוגי גאוני”.

ב’לא תשתוק’ טוענים, כי “המניפולציות שלו הגיעו לרמות כאלה שהוא גרם לאחת הנפגעות ללכת להתנצל בפני אשתו על כך שהיא ‘התחילה’ עם בעלה”.

המקרה של פוגראו הגיע לאוזני רבנים כבר מזמן, אך לא היו להם הוכחות ולא היו מתלוננות שהעזו לדבר, למרות שמדובר בעשרות רבות של נשים.

אז איך קרה שדברים החלו ‘להתגלגל’ דווקא עכשיו?

“הכל החל כאשר לא מזמן, כאשר מישהי פרסמה פוסט בפייסבוק, בו גוללה את מעלליו. בעקבות כך הכל התחיל לצוף ברמה ציבורית, וטיפול בפרשיה היה נצרך, אומרים בלא תשתוק. “זה הפך להיות משהו שאי-אפשר כבר להתעלם ממנו. לעת עתה, נפגעת אחת הגישה נגדו תלונה במשטרה, אבל מילה שלה מול מילה שלו? לא שווה הרבה.

פאגארוdaattorah.blogspot.co.il

“בינתיים הוא יושב בביתו, ואנו מקווים שנפגעות נוספות תגענה ותדברנה עם רשויות החוק, לאחר שיובן להן חד וחלק שהאשם היחיד בכל הסבל והניצול שהן חוו הוא האיש שניצל את מעמדו ואת ההערצה הציבורית כלפיו – ולא הן”.

שיעוריו של הרב מאיר פוגרו משודרים גם במערכת שיעורי ‘קול הלשון’, שם מופיעים שיעורים שמסר בתלמוד ובמשנה, בעברית ובאנגלית.

אתר חרדים 10 פנה אל ‘קול הלשון’, כדי לברר מדוע שיעוריו עדיין מתפרסמים במערכת השיעורים. ב’קול הלשון ידעו כבר היטב במה מדובר והשיבו: “קיבלנו הרבה פניות ואנחנו מודעים לזה. עשינו שאלת רב והתחלנו בתהליך להסיר את השיעורים שלו בימים הקרובים”.

עסק עם הנשים

הדיינים החתומים על פסק הדין מציינים כי שמעו עדויות על מעשיו, ואף שמעו את גירסתו ו”אחרי שבררנו מה שבררנו”, ולכן קבעו כי אסור לנשים לבוא אתו במגע כלשהו, חד פעמי או קבוע.

בפסק הדין נקבע:

 א. אסור להנ״ל להיות עסקו עם הנשים בכל דרך שהיא ישירות או בעקיפין בשיחה או בכתיבה דרך איזה אמצעי אלקטרוני שיהיה, כולל ייעוץ, הדרכה בלימודים או בדברים אחרים, דברי חיזוק, פסיקת שאלות הלכתיות, וכל סוג קשר שהוא בעניינים רוחניים או ענייני דעלמא. נשים כולל בנות לא נשואות ו/או נשואות בכל גיל שהוא אחד לאחד או אפילו עם כמה ביחד.

ב. הננו להזהיר לנשים ולבנות באזהרה חמורה מכל סוג קשר אתו חד פעמי או קבוע. כל מפגש איתו אסורה בהחלט כולל שיחות טלפוניות או כל התכתבות איתו באיזה אמצעים אלקטרוניים שיהיה ביחיד או כמה ביחד [אפילו באופן שאין איסור יחוד], או ברבים, באיזה נושא שיהיה הן התייעצויות הן שיחות הן עניינים גשמיים או רוחניים, השקפות, בכל נושא שהיא. וכן אסור לנשים לשמוע הרצאותיו ודרשותיו וחייבות להתרחק מקבלת השפעה ממנו בכל דרך או אופן שיהיה.

ג. אסור לנשים כולל בנות לא נשואות ו/או נשואות להיכנס באתר האינטרנט שלו שאנחנו יודעים ממנה, הקרוי מאסטר תורה.

ד. בתוך העדויות ששמענו, נודע לנו שישנה אשה בארה״ב שקובעת עבורו פגישות ונסיעות משותפות למרחקים ובילויים בבתי מלון וכו׳ וכו׳ ומשמשת כסוכנתו לעבירה וכך הפילה בנות ביודעין בשאול תחתית. הננו קוראים בזה לבנות ישראל נשים ובנות להתרחק מכל מי שינסה לקשור אותן אל אשה זו וכל שכן להתרחק מאשה זו עצמה, ולדווח לכתובת שבסעיף ה על כל הפניה כזו.

אנו פונים בזה לעסקני ורבני ארה״ב לברר זהותה ותפקידה ולטפל בה בהתאם.

ה. מתוך מה ששמענו הבנו שיש הרבה מה שעדיין לא שמענו, מאחר ונפגעים בטבעם נמנעים מלהתלונן; אי לזאת הננו מודיעים בזה שמי שיש לו מידע או שמרגיש/ה צורך להתלונן יש אפשרות להתלונן בעמותת מענה.

במנשר נוסף, בעברית ובאנגלית, שפרסמו חמישה רבנים – בהם שניים מחברי בית הדין שבראשו עמד הגר”מ שפרן,  תחת הכותרת ‘אזהרה לציבור’, נכתב: “הננו באים להודיע ולהזהיר כי לנשים ולבנות באזהרה חמורה להתרחק מכל שייכות לאיש הזה”.

את תגובתו של הרב מאיר פוגורו לא הצלחנו להשיג, למרות ניסיונות רבים. לכשתתקבל נפרסם.

מאיר ממאסטר תורה

מאיר ממאסטר תורה

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים קצת צניעות
    20/06/2016 23:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יש לי שאלה לכל הנשים היקרות, ששמות פאה שהם לא צנועה ומושכת.. (דהיינו כל פאה לא של סבתות) מה אתן חושבות לעצמכן? שיש לכם ריח של יראת שמים, שהירקן לא מזיל ריר עליכן? שהנהג באוטובוס לא נכשל בהרהורים? שהבחורים לא שופכים זרע עליכם ח”ו, אישה שהולכת עם פאה ארוכה או עם פאה לא צנועה היא מכינה לעצמה את הגיהנום ומכשילה גברים וגורמת לעבירות החמורים ביותר, אתם מתלבשות בצורה מכשילה וגם אם היא צנועה, הפאה הורסת הכל, אני רואה אברכים טהורים שלמדו בישיבות קדושות חנונים למדי, והאישה נראית דוגמנית מהשורה הראשונה, בבקשה: תעשי את זה רק בבית לא בחוץ יקירה שלי, כבר לא קשור לרבנים או להיתרים, לא לעדות וחוגים, זה קשור למראה החיצוני של היצר הרע שלך, אוי כמה אברכים נכשלים בך שאת עולה לאוטובוס בבוקר עם הפאה לא צנועה או ארוכה והמתקתקת שלך, כל הלימוד שלהם כל היום נהרס על מחשבות שאת גרמת להם. כן כן כן ממש כך. ואת כגורמת לשכינה שתסתלק מישראל.

    כמה (מאות) בחורי ישיבות מסתכלים לעבר המחיצה בחתונות לראות אותך, או יוצאים במיוחד בערבי שבת לראות אותך מטיילת ברחוב עם הבגדים הנוצצים ועם הפאה של שבת המטריפה שלך שהיא באמת מטריפה את הראש שלו.. בושה שבת ישראל צריכה להאות ככה, הם לא מחפשים לצאת לקניון לראות חילוניות פרוצות, את “תלמדה בית יעקב” מעניינת יותר, את נוצצת יותר, כן את..את.. “בגללך יש זרע לבטלה” לא בגלל שחקניות פרוצות, רק בגללך!!!!! בגללך יש בעיות של שלום בית, בגללך!!!! תתעשתי לפני שיהיה מאוחר….!!! ישנן פאות שמושכות עיניים של גברים אחרים והם יכולים להגיע להרהורי עבירה שזה אסור!! כמו פאות ארוכת מידי או פאות שיותר יפות מהשיער הרגיל של האישה וכו’.. נמאס כבר מכל אלו שהולכות עם צוואר חשוף [מגיע לפעמים עד לשקע של החזה] בגדים צמודים ביותר ולקינוח חצאיות מעל הברך, והעיקר “לא הולכות עם פיאה” אבל צמוד וקצר גם אסור. אני באופן אישי חושבת שפאה מביאה להרבה מכשולים בצניעות!!

    האם אישה “חרדית” ההולכת בניגוד להלכה בבגדים צבעוניים ומבריקים המושכים תשומת לב או בבגדים המבליטים את כל איברי הגוף ובעיקר את המקומות הצנועים,או בחולצות קצרות שאם את מתכופפת רואים לך את הגב ואם את מרימה את ידיך רואים לך את הבטן, וחובשת פאה העשויה משיער של נשים גויות שמתו או מטפחת ראש צבעונית ונוצצת ונעלי עקב וכו’- יכולה להעיד לפני הקב”ה ולומר לו “אבא שבשמיים אני מאותן נשים צדקניות שיביאו גאולה לעמך ישראל? ” האם ראינו מאישה כזו שבנייה יצאו ת”ח גדולי הדור? האם אישה כזו יכולה לדמיין לעצמה שאחרי מותה היא תבוא בפריצות הנ”ל לפני האמהות הקדושות ותרצה לשבת לידן? ואיך לא תפחדי מאבא שבשמיים שאמר בתורתו הקדושה “וראה בך ערוות דבר ושב מאחריך….” הקב”ה מסלק שכינתו מעם ישראל, מסיר את השגחתו מעלינו בגלל נשים כמוך… ואמרו חז”ל הקדושים שצרות באות לעולם בגלל חוסר צניעות של בנות ישראל ובפרט לאחר שקראת את כל הנ”ל, כיצד תעיזי להמשיך לצאת כך מחר ולהכשיל את בחורי ישראל ותמשיכי לשים פס על דברי חז”ל הקדושים אשר הזהירו נוראות על הפריצות שיש בקרב מחננו ובפרט שיראו לך ביום הדין שקראת כל הנ”ל ובכל זאת המשכת במרדך.

    לדעתי גם המכשירים הטמאים גורמים לנו לאבד שפיות, הילדים ובפרט בנות הסמינרים הולכים עם הפלאפון לכל מקום, קניות, ואפילו לשרותים, למקלחת, ואפילו כשהם רוצים לישון לנוח קצת, הם מכבים הכל אבל לא את המכשיר שמא מישהו יחפש אותם. הם הפכו להיות תלותיים במכשיר שמספק להם את האון-ליין העכשוי בכל עת!! לצערי יש להקטין את המידע של המכשירים ולהפוך אותם למה שנועדו מלכתחילה-מכשיר פלאפון לשיחות של האם הגעת הביתה? הכל בסדר? ולנתק זהו.הרבה מסכימים איתי אבל אף אחד לא מסוגל להתנתק ממנו – והסיבה העיקרית היא מידת הגאווה!!!! [גם הסיבה של הפריצות אצל נשים היא מידת הגאווה!!!] שמא יגידו אהה, אין לו מכשיר ברמה!!! לי יש מכשיר פשוט ואני מסתדרת מצויין ואפילו יותר מכל אחד אחר. אני מגיעה הביתה ויש לי זמן לכל דבר, לא כמו רובכם, כשאני נכנסת להתקלח אני נכנסת לבד ולא עם כל העולם.

    אני לא אוהבת להעיר על הנושא הזה, כי לי לא חסר דברים שצריך לתקן… אולי יותר קל לי בנושא צניעות ואני מקפידה על כך, אך בדברים אחרים די קשה לי, שהם פחות סממנים חיצוניים כמו תפילה ועבודה על המידות… אני יהודיה כמוכם ואף פשוטה יותר מכם, איני מתיימר להיות חכמה או נביאה ויש לי המון מה ללמוד מכל יהודי/ה. אני אוהבת אתכם עם ישראל מאוד! וזו הסיבה שאני פונה אליכם מכל הלב!!! אנו לקראת אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלנו, לקראת חבלי משיח!!! וכולנו חייבים לחזור בתשובה תיכף ומיד.

    • יוסף   22/06/2016 16:38

      כל מילה בסלע.אברכונים יקרים חבל על הזמן שלכם אם הנשים שלכם יוצאות לרחוב כמו זונות….ומנפנפות אם הפאה שלהם לבוס שלהם…ואין צורך לפרט יותר .מדבר וכותב מתוך כאב עמוק

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   22/06/2016 20:50

      נראה לי שעדיף שתמשיכי בעבודות בית “ולהיות עם הילדים” מאשר לכתוב כזה תגובה ארוכה ומשעממת
      איך מצאת זמן כל כך הרבה לבזבז טקבק ולגלוש האינטרנט
      זה מזכיר את הסיפור שאחד הדרשנים שאמר שפעם שדרשן היה דורש שיחת מוסר האנשים הבינו שזה מדבר אליהם . לעומת היום שכל אחד לוקח את הדרשה לחבר שלו שכל אחד יפשפש במעשיו ויבדוק מה הוא צריך לתקן ולא ילך כמו חזה מנופך שהןא מושלם. אולי לך אין יצר הרע ללבוש בגדים מנקרי עיניים אבל בלשון הרע אחד שדיברת עברת על 15 לאווין מדאורייתא . והאישה ” הפרוצה” ששומרת על לשונה ומבחינת צניעות היא לא משהו . אולי היא עברה על איסור דרבנן או לאוו אחד .

    • א.   23/06/2016 18:19

      מפריע לך שאשה אחרת נראית כמו דוגמנית ואת נראית כמו נעל?
      אין שום איסור הלכתי לאשה להיות יפה, אדרבה זו מצוה!
      ואם יש אברכים יקרים ובחורי ישיבות ש”נכשלים”, הפתרון היחיד לכך הוא לקחת ספרי מוסר וללמוד היטב את מעלת שמירת העיניים.
      כי אם הוא לא יסתכל על זאת עם הפאה, הוא יסתכל על מישהי אחרת. חילונית או פרוצה יותר, ותמיד ימצא סיבה למסיבה.

  2. טוב שתפסו
    21/06/2016 09:58
    מיקי שטטמן
  3. אותו.
    בקרוב אצל גינקולוג מוכר בציבור החרדי שפגע במטופלות שלו.

    • שושנה   21/06/2016 14:55

      על אף שאני לא חרדית וגם לא חובשת פאה או מטפחת מסכימה עים כל מילה של הכותבת לפעמים אני משתהה בעצמי מהמראה הגרנדיוזי למדי או מהפאה שניראת פי עשר משיער רגיל .

      • לאה   23/06/2016 17:40

        כדאי שתקחי כדורים ותטפלי בעצמך, במקום לשכנע את כל הנשים להיראות מכוער כמוך. תראי לאן הקנאה שלך הובילה אותך. לשבת כמו משועממת באתרי אינטרנט ולדחוף טוקבקים ארוכים מלאי הזיות.

  4. שיעורים לנשים
    23/06/2016 10:47
    שלמה
  5. על זה אמרו חכמים וידעו מה אמרו אין אפוטרופוס לעריות