חילופי מנכ”לים בכנסת: פרידה מרגשת מרונן פלוט – אלברט סחרוביץ נכנס

יו"ר הכנסת, יואל יולי אדלשטיין: "ידעתי שאני תמיד יכול להיות שקט ולדעת שרונן ידאג שהדברים יתבצעו" • רונן פלוט: "אני הולך לעיר לא פשוטה, שהיא בסכנת קריסה" • המנכ"ל הנכנס סחרוביץ: "אני מקבל לידיי את ניהול הכנסת כשהיא ירוקה, שקופה ונגישה מתמיד"
אבי כץ
י"ד סיון התשע"ו / 20.06.2016 17:57

 בטרקלין שאגאל התקיים היום (שני) טקס חילופי מנכ”ל הכנסת במעמד יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, המנכ”ל היוצא וראש עיריית נצרת עילית הנכנס רונן פלוט, והמנכ”ל הנכנס אלברט סחרוביץ.

באירוע נכחו שרים, חברי כנסת, עובדי הכנסת, אורחים ובני משפחה. בפתח הטקס בירך את המנכ”ל היוצא יו”ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין, מי שמינה אותו לתפקיד לאחר שנים רבות של עבודה משותפת.

“לפני חודשיים, כשהחלטת לעזוב את תפקיד מנכ”ל הכנסת ולחפש אתגר חדש, רבים חשבו שהשתגעת. לא היה מדובר במינוי מובטח, אלא במערכת בחירות אכזרית, על מנת להיות ראש העיר בנצרת עילית.

“מי שמכיר אותך לאורך שנים לא הופתע מהרדיפה אחר אתגר חדש ומהאהבה שלך לעיר שבה צמחת וגדלת עשרות שנים בתפקידים שונים וגם כתושב. עשייתך ניכרת בכל פינה בכנסת, החל מהאולם שבו אנו יושבים, אולם המליאה ועוד. מזווית הראייה שלי, כיו”ר הכנסת, ידעתי תמיד שברגע שהיינו מחליטים החלטה, אני יכול להיות שקט ולדעת שהדברים יתבצעו.

“כך נולדה כנסת ירוקה, רחבת וייל ועוד, ועל כך ממני באופן אישי, תודה. אתה יוצא עכשיו לאתגר חדש, אני בטוח שבנצרת עילית לא תהיה מנוחה מעתה, שום דבר לא ייעלם מעיניו הפקוחות של ראש העיר החדש”.

אדלשטיין פנה לאלברט סחרוביץ, המנכ”ל הנכנס: “כולם אומרים לך שאתה נכנס לנעליים גדולות, אך זו בדיוק החכמה, להגיע אחרי מישהו שעשה הרבה ולעשות עוד יותר. אנו נמצאים כעת בשיאה של עשייה, אתה צריך להתייחס לכל הפרויקטים שנמצאים בתהליך כאל שלך ולסיימם בצורה הטובה ביותר, ולצד זאת לחפש כיצד אתה תבוא לידי ביטוי בכנסת ותשאיר את חותמך, יחד עם ההנהלה וועד העובדים בכנסת”.

בנאום הפרידה שלו אמר המנכ”ל היוצא, רונן פלוט: “אני רוצה להודות לכולם על שלוש שנים של שיתוף פעולה, אני בטוח שלא יכולנו להגיע לכלום בלי שיתוף של כולם, לרבות ועד העובדים והעובדים. עשינו רפורמות גדולות, כולל הסכם עבודה חדש בכנסת וכן נעשו פרויקטים רבים, בראשם ‘כנסת ירוקה’, פרויקט שאין פרלמנט בעולם שלא מכיר אותו.

“חתמנו עם כ-30 מדינות על הסכמי שיתוף פעולה, שזה דבר חשוב שאין כמוהו, במיוחד למדינת ישראל. בכל מקום שבו חתמנו תמיד דיברו על ישראל כמדינה מתפתחת, יפה, כזו שכל אחד מקנא במה שקורה בה.

“ההחלטה שקיבלתי להתמודד בנצרת עליית הייתה לא פשוטה. אני עובד עם יולי אדלשטיין 20 שנה ואנחנו גם חברים טובים, לכן בכל בוקר במהלך מילוי תפקידי הייתי חושב איך אני יכול להשתפר ולעשות עוד דברים טובים, כי ידעתי שהצלחתי היא הצלחתו. בהתחלה הוא ניסה בכל הכוח להניא אותי מהמהלך, אבל כשאמרתי לו שאני הולך לעיר לא פשוטה, שהיא בסכנת קריסה, שזה עניין עקרוני אצלי, אידיאולוגי, הוא חיבק אותי ואמר ‘רונן, אני איתך’ ועל כך אני מודה לו”.

אלברט סחרוביץ, המנכ”ל הנכנס: “המינוי הזה הוא סוג של סגירת מעגל עבורי. את עבודתי בשירות הציבורי התחלתי לפני 15 שנים ואני עומד כאן בהתרגשות רבה אבל בתחושה ברורה שאני מוכן לתפקיד הזה. אני מודה על האמון הרב שניתן לי על ידי יו”ר הכנסת ומקווה להצדיק אותו. אני גאה להיות חלק מהמשכן הזה, אחד משלושת עמודי הטווח של הדמוקרטיה הישראלית. הכנסת היא עבורי בית שני שאני מכיר היטב, אני מגיע כמי שמכיר את אופי המקום, התנהלותו וצרכיו. נדרשים ממני לימוד נוסף והעמקה, אבל אני מקווה שההיכרות תקל עליי את הכניסה לתפקיד”.

סחרוביץ בירך את יו”ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין: “אנחנו צועדים יד ביד כבר 15 שנים, ליוויתי אותך לאורך השנים בתפקידים השונים. אנו שואבים ממך רוח טובה והשראה. אני מקבל לידיי את ניהול הכנסת כשהיא ירוקה, שקופה ונגישה מתמיד, מתפקדת ונראית היטב, אני גאה להיות חלק ממערך איכותי כל כך, קיבלתי את השליחות ואעשה הכל כדי להמשיך ולאפשר לכנסת לקיים את הדמוקרטיה במיטבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות