פרקליטי הרב מצגר: “מכרו סיפורי אימה על שוחד במליונים. אין פלילי”

פרקליטיו של הרב הראשי לשעבר הגישו טענות מקדמיות לבית המשפט בהן הם טוענים: במעשיו של הרב מצגר לא היו עבירות פליליות • "סיפורי בדים וחצאי דמיונות הפכו בלהיטות הפרקליטות, לבטון יצוק בכתב האישום"
חיים טוויל
ט' סיון התשע"ו / 15.06.2016 20:58

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, פרקליטיו של הרב הראשי לשעבר הגר”י מצגר, הגישו היום (רביעי) טענות מקדמיות לבית המשפט, בהן נטען כי המעשים המיוחסים בכתב האישום לרב מצגר, לא עולים כדי עבירה פלילית.

“לא היה שוחד, לא היה הפרת אמונים, לא נעשה שימוש לרעה בסמכויות”, טוענים הפרקליטים.

פרקליטיו של הרב מצגר טוענים, כי בניגוד לעמדת הפרקליטות, העובדות שפורטו בכתב האישום נגדו, אינן מהוות עבירה פלילית הלכה למעשה, אף אם העובדות שפורסמו נכונות.

“שנתיים מנהלים חקירה חשאית בינלאומית, עם האזנות סתר ותרגילי חקירה. זה לא תמוה שבזמן הכי קריטי, הרב מצגר אפילו פעם אחת לא נשמע מנצל את הסמכויות כדי לקבל שוחד?”, שואלים עורכי הדין.

“מכרו לנו סיפורי אימה על שוחד במליונים. אבל בסוף מתברר, כי למרות שהרב בתפקידו כרב הראשי לישראל עמד מדי יום בצמתי קבלת החלטות השוות עשרות מליוני שקלים לבעלי עניין, לא הצליחו להביא אפילו דוגמא אחת לקבלת שוחד או הפרת אמונים במסגרת הסמכויות שהוקנו לו מתוקף תפקידו”, הם טוענים.

לדבריהם, “להיטות הפרקליטות להעמיד את הרב מצגר לדין הביאה למצב שבו לראשונה מיוחסת עבירת השוחד לפעולות שאין להם ולו דבר עם שוחד”.

בנוסף, עורכי הדין תקפו את החלטת הפרקליטות שלא לחקור את אילי ההון שהעניקו לכאורה, לפי כתב האישום, את כספי השוחד ולברר את גרסתם לגבי המניעים שהביאו אותם להעביר את הכספים לכאורה.

לדברי הפרקליטים, “בהמשך ניחשף לעוד דוגמאות לא מעטות, לפיהם סיפורי בדים וחצאי דמיונות הפכו בלהיטות הפרקליטות, לבטון יצוק בכתב האישום. הציבור עתיד להיחשף לאופן שבו במהלך של להיטות נעשו פעולות לא הגיוניות שהובילו לכתב אישום מעוות שאין בו כדי להאשים את הרב בעבירות החמורות המיוחסות לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות