ח”כ יעקב אשר הצליף ברפורמים: “תקימו לכם כותל בתל אביב” • צפו

במהלך דיון על' מתווה הכותל' תקף ח"כ יעקב אשר את הרפורמים בחריפות: "מה לכם ולכותל? הוא קדוש למי שמקדש אותו ולא למי שמנסה להפוך אותו לקרקס" • ח"כ מיכל רוזין הורחקה מהדיון הסוער
נחמן גור
ג' סיון התשע"ו / 09.06.2016 02:28

עימות סוער וחילופי דברים קשים התנהלו אתמול (רביעי) במליאת הכנסת בעת נאומו של ח”כ יעקב אשר, במהלך דיון על ‘מתווה הכותל’.

אשר פתח את דבריו וציין כי מנהיגי הרפורמים בחו”ל ושליחיהם כאן בארץ, מנהלים מסע הפחדה כלכלי ופוליטי כנגד מדינת ישראל ומזהירים מפני קרע בעולם: “הגדיל לעשות עו”ד יזהר הס שאמר שמתווה הכותל הקורס הוא פגיעה אסטרטגית במדינת ישראל זה נראה כמו איום באינתיפאדה.

“אני מנסה לדמיין מה היה קורה אילו רב חרדי היה מדבר בשפה כזו. וכל זה כדי להכתיב לנו דרך חיים במקום הכי מקודש שהוא אחד המקומות היחודיים שהוא במשך השנים קונצנזוס לאומי”.

אשר תקף את הרפורמים: “הניחו את ידכם מהמקום הקדוש הזה, הוא קדוש למי שמקדש אותו ולא למי שמנסה להפוך אותו לקרקס, זה כמו שאני יציע לקיים את פסטיבל מספרי הסיפורים במנזר השתקנים, מה לכם ולכותל שהרי הוא נראה מיושן בעיניכם”.

אשר הציע לרפורמים : “לכו הקימו כותל ארכיטקטוני מודרני ומשכולל במרכז תל אביב”.

ח”כ אשר המשיך ואמר: “הרפורמים למדו מהחמאס כיצד לנהל מסע הפחדה ומדינת ישראל נכנעת לאיומים של קבוצה קטנה ורעשנית..  אתם מאיימים בקרע בעולם ועושים קרע בארץ”.

במהלך דבריו התעמת חבר הכנסת יעקב אשר שוב ושוב עם חברי כנסת מסיעות יש עתיד ומרצ. חברת הכנסת מיכל רוזין אף הורחקה מהדיון, לאחר קריאות ביניים שהפריעו לנאומו של ח”כ אשר.

צפו. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות