גפני דחה הפשרה של ליצמן ל’משבר הסגנות’ בחיפה: “כולנו מיכי אלפר”

אריה ריבקינד
|
א' סיון התשע"ו / 07.06.2016 18:23
יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, משיב במכתב לשר הבריאות, ודוחה בתקיפות את הצעות הפשרה ששיגר לו לפתרון ‘משבר הסגנות’ בחיפה: “ראש עיר אנטי חרדי פוסל נציג חרדי שנבחר כדין. ההצעה היחידה היא שיתכבד יונה יהב ויכבד את ההסכם”

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, הגיב אחר הצהרים (שלישי) על מכתבו של שר הבריאות יעקב ליצמן, בו הוצעו לו שתי הצעות פשרה לסיום ‘משבר הסגנות’ סביב מינויו של מיכי אלפר, נציג ‘דגל התורה’ – לסגנו של ראש העיר יונה יהב, המתנגד למינוי.

במכתב ששיגר לליצמן, מתפלא גפני מדוע שיגר לו ליצמן הצעות שהציע לו פנים מול פנים – וכותב : “לראשונה מאז פעילותינו במשך עשרות שנים אנו נתקלים בתופעה פסולה שבה ראש עיר אנטי חרדי פוסל נציג חרדי שנבחר כדין, חתם איתנו על הסכם קואליציוני והודיע כי הוא פוסל את הנציג, ודורש למנות נציג אחר במקומו”.

לאחר שהוא משבח את נציג ‘דגל התורה מיכי אלפר, ממשיך גפני: “אנו כנציגי יהדות התורה מחויבים לשמור על נציג שכל מטרתו ופעילותו הן המטרות לשמן כולנו נבחרים..”

גפני קובע: “לכן, על אף הכוונות הטובות בהצעותיך, אני דוחה אותן מכל וכל, מכיוון שהרב אלפר הוא יהדות התורה ואיש מאיתנו לא יתן בשום מקרה ובכל זמן לפגוע בו ובמה שהוא מייצג”.

גפני חותם את מכתבו: “ההצעה היחידה היא שיתכבד יונה יהב ויכבד את ההסכם. היום כולנו מיכי אלפר”.

מכתב גפני, חיפה

במכתבו של ליצמן, שנכתב לאחר פגישה שקיימו השניים הבוקר, הציע שר הבריאות שתי אפשרויות לסיום המשבר.

ההצעה האחת – שסגן ראש העיר מטעם ‘אגודת ישראל’ אריה בלינטנטל יתפטר היום מחברותו בעירייה ובמקומו יכנס המועמד של ‘דגל התורה’ הרב אריה זיסמן, והוא זה שיקבל את הסגנות המגיעה כעת ל’דגל התורה’, תמורת כך שבפעם הבאה הרב אריה בלינטנטל יהיה חבר המועצה בחצי הקדנציה על חשבונה של ‘דגל התורה’.

ההצעה השנייה – הרב אריה בליטנטל יקבל כעת את הסגנות גם במחצית השניה של הקדנציה על חשבון ‘דגל התורה’, ובפעם הבאה – תקבל ‘דגל התורה’ סגנות לאורך כל הקדנציה, על חשבון החצי שנתנה עכשיו.