למה חרדים אוהבים אותי ואת גופשטיין?

העיתונאי אליעזר היון כועס על ריקוד הדגלים? זועם על הצעדה ברובע המוסלמי? לברוך מרזל זה כואב • בטור מיוחד בחרדים 10 הוא מעמיד את העובדות המסולפות חזרה במקום - ומסביר מה מחפש דווקא אצלו הנוער החרדי
ברוך מרזל
א' סיון התשע"ו / 07.06.2016 20:22

 העיתונאי אליעזר היון כועס. העיתונאי אליעזר היון זועם.

על מה ולמה?

על כך שיהודים מממשים את ריבונותם על ירושלים בירת ישראל. נזכיר: הגרי”ח זוננפלד זצ”ל התעקש, למרות שהיו סכנות כל יום, לעבוד דווקא דרך שער שכם; על כך שאותם יהודים סבורים לתומם, שקיים הבדל כלשהו בין טענת היהודים לזכות על הארץ, טענה המבוססת על תורת משה האמיתית והנצחית, לבין טענת המוסלמים, שאפילו בקוראן אין לו בסיס; והכי הוא כועס על כך שנוער חרדי מזדהה עם דמויות חשוכות כמוני וכמו ידידי הצדיק הרב בנצי גופשטיין.

עוד בנושא: מדוע הריקוד הילדותי הזה דווקא ליד מוסלמים?

כואב הלב לראות את דבריו של חיון. אלו דברים היוצאים מהלב, מלב חולה בשנאה עצמית.

ריקוד של יהודים השמחים בניצחוננו, נראה בעיניו ‘ביזארי’. יהודים צריכים לשבת על הרצפה ולקונן כמו בתשעה באב. איך אמר המשורר (השמאלני): “לא תרועת הנצחון ולא שירי הלל”. והם עוד מעיזים לעשות זאת באזור “ערבי טהור”.

מלבד סילוף העובדות (כרבע מתושבי הרובע הקרוי ‘מוסלמי’היום הינם יהודים), ומלבד העובדה ההיסטורית, ולפיה לפני הטבח שבצעו הירדנים האכזריים במלחמת השחרור, רוב תושבי האזור היו יהודים – היון אינו קולט שבמו-פיו הוא שומט את הבסיס מתחת לדבריו הוא: הרי אם ערביי העיר העתיקה הם שיות תמימות ואוהבי יהודים, כפי שתמיד טוענים אלו המתנגדים לפגיעה ב”חפים מפשע”, מדוע שיפריע להם ריקוד של יהודים עם דגלי ישראל?

“רגבי אדמה” – זהו השם בו מכנה העיתונאי את ארץ נחלת ה’. עבור אותם רגבים מסרו את נפשם יהודים חרדים שנשלחו לכאן על-ידי ענקי הדורות – הגר”א מוילנא, הבעש”ט והחת”ס לפני כמאתיים שנה ויותר, הרבה לפני הציונות.

הם באו לגור כאן בתנאים שקשה לתאר. מאות מתו והם קברו את חבריהם ואת בני משפחתם, חלו במחלות קשות, סבלו מפרעות הערבים, והתעקשו לחיות על אותם רגבי אדמה ולעבד את אדמת הקודש, במקום להתעדן להם באירופה. גם אז היו שקראו לאותם יהודים חרדים “משוגעים, הזויים” ו”ביזאריים”, עד שעשן הכבשנים העולה מאושוויץ הוכיח מי כאן ביזארי ומי מקיים את ציווי הבורא לחיות דווקא על אותם רגבי אדמה.

גם גדולי התורה, אשר בהשפעת הגלות פסקו מה שפסקו בעניין מסירת שטחים במקום פיקוח נפש – כאשר הדבר הגיע לידי מעשה, הרב שך התנגד לקמפ דייויד ולאוסלו, והרב עובדיה יוסף הביע ברבים את חרטתו על אותו הסכם אומלל וציין את העובדה שאריה דרעי הוליך אותו בכחש, באותה העת – ואחר כך היה גדול המתנגדים להתנתקות.

מדוע אוהבים נערים חרדים אותי ואת בנצי גופשטיין?

משום שמדובר בנוער בריא בנפשו, נוער שגדל על ערכי התורה, בלא תערובת של תרבות המערב, נוער שמחפש את האמת ונמשך אליה, ומה לעשות – כשהוא קורא את התורה, היא יותר נראית לו כמו מה שאנחנו אומרים, מאשר מה שאומרים לבלרי היומונים החרדיים.

נוער שמגלה שמה שסיפרו להם עלינו היה רחוק מאמת. זהו נוער נפלא, אשר עתיד לחולל מהפכה. לא משום שבעטו במוסכמות, לא משום שמרדו במשטר הישיבתי, אלא משום שאותו הנוער רוצה תורה – אבל הוא רוצה שהיא תהיה תורת אמת, תורת אמת אשר מקיפה את כל ענייני החיים, את כל תרי”ג המצוות.

הם לא יקבלו את ההתנגדות למצוות לימוד התורה ומאידך לחרדים המתנגדים לישובה של ארץ ישראל. הם רוקדים ושמחים על שחרור ירושלים, משום שקשה להם לקבל את ההבנה, ולפיה כל מה שה’ עשה לנו כאן אינו אלא ניסיון, ואחר-כך נחזור לאירופה עד שמשיח יגאלנו משם.

זה לא מסתבר, זה לא עולה בקנה אחד עם הכתובים, וזה לא מדבר אל ליבו של הנוער החרדי.

וכאשר אותו נוער רואה מישהו כמו אליעזר היון כותב שאל-קודס שווה בערכה לירושלים, ושזכותם של הערבים כאן אינה פחותה מזכותנו – הוא בורח מאותם בעלי ‘השקפה’ כמו מאש.

הוא מעדיף את ההגיון הצרוף שלנו תלמידי הרב כהנא.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה יהודית הולמת
    07/06/2016 20:58
    שיראל וסרמן
  1. לא רק זה. ברוך ובנצי עסוקים בעזרה לכל המבקש...יום יום
    07/06/2016 21:15
    יהודה ברזני
  2. אנשים מדהימים.

    והאבסורדי זה שגם מי שעסוק בלכלכך עליהם,מודע בדיוק לגדולה שלהם.אבל בגלל פופוליזם והתלקקות עסוקים בלהכפיש

  3. ישר כח
    07/06/2016 21:26
    דוד לוי
  4. הסיגנון השיטחי של היון קיבל תגובה הולמת

  5. צודק במליון אחוז
    08/06/2016 13:03
    משה
  6. אני גדלתי בבית חרדי לומד בישיבה חרדית וחותם על כל מילה “ההשקפה” החרדית לא מספקת תשובות ולכן הלכתי לתלמידי הרב כהנא

  7. הנוער החרדי שובבניק מחפש אקשן כמו נוער חילוני
    08/06/2016 13:42
    הופך דפי גמרא ולא בסטות
  8. ואתם מספקים אקשן “תורני” עד שאותו נוער יתבגר יותר נפשית או/ו יתחתן ויבין שהוא לא נועד להתגרות בערבים אלא ללמוד תורה ולקיים מצוות כולל ישוב הארץ בצורה שקולה ומאוזנת.

  9. גם אני כשהיתי צעיר חבבתי את מרזל אבל כבר לא
    08/06/2016 14:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  10. מאז שראינו את התנהגותו החמורה בהכנסו לתוך המדמנה הפנים חרדים, ודאג לסכסך בתוך הציבור החרדי הספרדי בינו בלין עצמו יחד עם ישי. שיהיה ברור לכולם ללא מרזלואנשיו לא היה הסכסוך הקשה בתוך הציבור הספרדי.
    צעירים עזבו את מרזל! אבל תמכו בגופשטיין שכולנו אוהדים!
    למרות שאני מסכים אם רוב דעתיו של מרזל, אבל התנהגותו של מרזל היא מתחת לכל הנהגות אנשוית בסיסית.
    מרזל ידוע ברדיפתו את ש”ס ודרעי, למרות שהוא יודע שש”ס עשתה את מה שעשתה בציווין של הרב עובדיה שכידוע היה איש שלום ודעותיו המדיניות היו כדעת השמאל, מרזל מצא קרבן את ש”ס ודרעי ורודף אותם יום יום.
    ש”ס במצוקה קשה לה כל יום להכריז את האמת שמרן הרב זצ”ל תמך בהסכמים עם הערבים. ומרזל מנצל זאת להכיפיש אותם.

  11. בתור חרדי אני אומר- אשרינו שזכינו לאנשים כמו ברוך מרזל וחבריו. אנשים מדהימים וצדיקים.
    08/06/2016 17:44
    שמעון
  12. עובדים לילות כימים למען העם היהודי ובמקביל לומדים תורה. אנשים מדהימים שתרומתם לעמנו היא לעין שיעור, ושכרם יהא בהתאם כן יהיה רצון. לצערי, רק אחרי שנכשלו כל הפתרונות המגוחכים של השמאל, הבנתי שדרכם היא הדרך הצודקת.

  13. מוטקה בלוי וסיגנונו ביזיון לחרדים
    09/06/2016 17:34
    רבקה עציון
  14. מוטקה המקלל

  15. כל מי שהתארח בחברון יודע
    13/06/2016 20:35
    שבת בחברון
  16. עברו הרבה שנים מאז, אני לא יודע אם בחורי ישיבות נוסעים לחברון ועושים שם שבת.
    בזמני לפני עשר שנים לפחות זה היה מקובל וגם אני נסעתי, וכמובן שאכלתי אצל ברוך מרזל, בדיוק כמו שבירושלים ובצפת ישנם האנשים הקבועים שהבית שלהם פתוח לרווחה לבחורי ישיבות בשבתות, כך גם בחברון, מרזל איש יקר ומכניס אורחף בשונה מהרבה ממכניסי האורחים בערים האחרות, היוצאים לגלוה כדי לאסוף כסף על מנת לממן את ההוצאות, מרזל ככל הידוע לי לא עורך מסעות מהסוג הזה. מנין לו הכסף לממן את כל זה אני לא יודע, אבל עובדה שכל שבת כמעט בחורי ישיבות מהסלתה ושמנה של הישיבות החסידיות היו אוכלים אצלו.
    כולם ידעו שהוא מקפיד על כשרות ולא מתפשר על כשרויות שרוב הציבור החסידי מתנזר מהם, כך שהמתארחים מצאו אצלו לא רק בית פתוח אלא אוכל בהשגחת הרב לנדא ועדה החראדית.
    לא ראיתי אותו מאז, אבל הוא חקוק בזכרוני כאיש חביב עם שפה פשוטה, אפילו אם לא תסכים לדעותיו, אז הויכוח היה אם מותר לעלות על הר הבית או לא, הבן אדם מדבר עם הסובבים אותו בגובה עיניים בלי התנשאות, הוא מדבר את השפה שלנו ולא את השפה החילונית, לכן אפילו אם לא תסגים עם דעותיו האישיות הוא עדיין יקסים אותך עם הפשטות וההגיון שבדבריו, כל זה בניגוד גמור ל”עיתונאים” שלנו, שכותבים גבוה גבוה אבל הידע שלהם שואף לאפס, כמובן עם התנשאות מדומה של מכתיבי השקפה או שטויות אחרות שהם מכניסים במקצוע זול זה.