חברות המזון נבהלו מ’קמפיין החטיפים’ המלוחים וסגרו דיל
על פי הסכם בין המדינה וחברות המזון, הקמפיין של משרד הבריאות שהציג את החטיפים המוכרים במבה, בייגלה, ביסלי ותפוצ’יפס הנמצאים כמעט בכל בית, כמזיקים לבריאות ייגנז – ובתמורה יציגו החברות את הערכים המזיקים לבריאות באופן בולט על האריזות. כך חשף הערב ערוץ 2.
הקמפיין, שהוביל ככל הנראה לירידה במכירות, עורר דאגה וזעם בקרב חברות המזון, המגלגלות מאות מיליוני שקלים בשנה, בשוק שנשלט כמעט בלעדית על ידי שתי חברות: אסם ושטראוס־עלית – שקראו למשרד הבריאות להפסיק את הפצת הסרטון.
בעקבות כך סוכם כי כל הנתונים אודות השומנים, הנתרן (מלח), הסוכרים והרכיבים המזיקים לבריאות יובלטו על האריזה.
בתמורה הפסיק משרד הבריאות לשדר את הסרטון בטלוויזיה והסיר אותו מאתר המשרד. הקמפיין הפך להיות ויראלי ברשת והגיע למאות אלפי צפיות ברשת.
בקמפיין החדש, שהיה חד ותקיף לא פחות מקודמיו כנגד המזון המעובד והסוכר, הקריין נשמע אומר: “נוסעים לים? יושבים מול הטלוויזיה? מה עושים? מוציאים את החטיפים. תמיד בא לנו לנשנש משהו ככה בקטנה” – ואז מיד משנה הקריין את הטון: “בקטנה?! זה ממש פוגע בגוף שלנו! הם מלאים בנתרן. נתרן זה מלח. כמות גדולה של נתרן גורמת לבעיות בריאות חמורות. למשל, יתר לחץ דם, סרטן הקיבה, ומחלות לב”.
במקביל למסרים המאיימים, על המסך מופיעות צלחות מלאות בחטיפים.
“בישראל צורכים פי שניים יותר נתרן מהמומלץ, ו-75% מהנתרן מגיע ממזון מעובד”, ממשיך הקריין, וקורא לציבור לבדוק מעכשיו “את כמות הנתרן במוצרים שאנחנו מגישים לילדים שלנו”.
לצד הצעות הגשה לתחליף, הוא קורא להתפנק “בירקות ובפירות – במקום בחטיפים ובמזון מעובד”.
-
יישר כח לליצמן שיותר חשוב לו הבריאות מהכסף שניכנס למדינה