“תחזרו לאפריקה”: כתבה פוסט נגד שחורים והודחה בתוך שעות מהבנק

ככה זה עובד באמריקה: עובדת הבנק השני בגודלו בארה"ב התבטאה בחריפות נגד שחורים, וחרף מחיקת הפוסט, מיהר הבנק לפטר אותה בתוך שעות ספורות • "השלמנו את החקירה שלנו וסיימנו את העסקתה של העובדת שפרסמה את אותן הערות"
דוד ליבוביץ
כ"ח אייר התשע"ו / 05.06.2016 14:26

לאבד מקום עבודה בגלל פוסט: בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה”ב, החליט לפטר את אחת מעובדותיו – לאחר שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט גזעני ופוגעני.

בפוסט החריג, עליו דווח באתר נרג, כתבה עובדת הבנק כריסטין לינדגרן מאטלנטה: “אני שונאת את פייסבוק מהסיבה הזו, שחורים דפוקים. וכן, אם אתם יכולים לקרוא ככה אחד לשני – גם אני יכולה לקרוא לכם ככה”.

עוד כתבה כריסטין: “תחזרו לאפריקה. אתם יצרתם את השנאה הזו. תעשו משהו עם החיים שלכם ועם החיים של הילדים שלכם. אני בטוחה שאתם לא עובדים ורק אוספים דמי רווחה ומלמדים לשנוא.

“הילדים המסכנים שלכם, כל החמישה שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם כי אני משלמת עבורם”.

21

זמן קצר לאחר מכן, מחקה לינדגרן את הפוסט, אך היה זה מעט מידי ומאוחר מדי.

בנק אוף אמריקה קיבל מאות תלונות לאחר שאחד הגולשים הספיק להבחין כי הבנק מצוין כמקום עבודתה של לינדגרן.

בהנהלת הבנק לא בזבזו זמן.

בתוך שעות ספורות נמסר  בהודעה רשמית מטעמו: “אנחנו מודעים לפוסט לא מקובל שפורסם בפייסבוק, מדובר בהערות שראויות לגינוי. השלמנו את החקירה שלנו וסיימנו את העסקתה של העובדת שפרסמה את אותן הערות. בנוסף מסר סגן נשיא בכיר בבנק כי הבנק יתנצל באופן אישי בפני כל המשתמשים שיצרו עמו קשר בנוגע לפוסט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות