סדרת ה’חרדיות’ תגיע לבית משפט? תחקירנית מול עיתונאי חרדי

סדרת 'החרדיות' של אמנון לוי מסעירה את המגזר החרדי • מי שהפכה יעד למתקפה חריפה מצד המאשימים את התכנית בהשחרת החרדים, היא תחקירניות התכנית, דידי שור, חרדית מלוד • בעקבות עימות עם שי קאהן, עיתונאי חרדי המנהל שיח חריף כנגדה בחודשים האחרונים - היא אף איימה בתביעה כנגדו • והאם היא פורשת מצוות 'פנים אמיתיות'?
דוד ליבוביץ
כ"ח אייר התשע"ו / 05.06.2016 16:06

סדרת ‘החרדיות’ של העיתונאי אמנון לוי, המשודרת במסגרת התכנית ‘פנים אמיתיות’ בערוץ 10, מסעירה – אם לשפוט לפי התגובות ברשתות החברתיות – את המגזר החרדי.

אלא שהפעם, מי שהפכה יעד למתקפה חריפה במיוחד מצד המאשימים את התכנית בהשחרת פני הציבור החרדי, היא תחקירניות התכנית, דידי שור, חרדית תושבת העיר לוד.

שור ספגה בשבוע האחרון, לדבריה, הטרדות טלפוניות, הכפשות בקבוצות ווטאס-אפ חרדיות, כמו גם בפייסבוק, ותמונות שלה עלו לרשת לצד כיתובים “לא נעימים”.

במרכז הטענה של הגולשים החרדים נגד שור: “התוכנית מבוססת על סילופים ושקרים ומי שאחראית להם היא דידי שור שמפילה בפח נשים חרדיות, מהתלת ומסתירה מפני הנשים את האמת מאחורי הסדרה”.

בראיון שפורסם הבוקר ב’ידיעות אחרונות’, אומרת התחקירנית הצעירה, בת 29, כי למרות הטענות נגדה, היא חשה שהיא מובילה קו שמיטיב עם המגזר החרדי.

“הצלחתי במשבצת שלי: להביא למסך נשים שמייצגות את המציאות במגזר, ממגוון קהילות בחברה החרדית. הלוואי שהסדרה תגרום לחברה החילונית להוריד את המשקפיים המרחמות, ולחברה החרדית לנהל שיח אמיץ ועמוק על העומס והקשיים של נשים חרדיות”.

אבל חלק גדול מן החרדים לא ממש משתכנע.

“התחום שלי זה החילונים, להם אני אכין תמונה שקרית על ‘מה קורה אצל החרדים’… להם אני גם אספר כמה אני ‘אמיצה’… כי זה אני וכאן תפקידי”, הגיב בציניות איש התקשורת שי קהאן על הראיון ב’ידיעות אחרונות’.

עשית סיבוב

במשך חודשים ארוכים מאשים קהאן את שור ואת צוות התכנית בהטיית האמת בתכניות המשודרות על הציבור החרדי: “עיוותתם את התמונה, ולכן הרוב המוחלט של המרואיינות ממש לא מרוצה מכך שלקחתם דברים שאמרו על A וחיברתם ל-B, ללא קשר… הן רוטנות בכלל על זה ששיקרתם להן על מה התוכנית והפורמט שלה…

“והעיקר: שוב עשית סיבוב, והגלגל עגול הוא, יהיו עוד סיבובים … ובעוד כמה זמן אפילו תצליחי לממש את בקשות התפקיד… אבל יום יבוא והמערכת הזו תפגע בנקודה שתהיה קדושה עבורך, יקרה לליבך ותחושי את הכאב שבעיוות ואת הזוועה שבשיסוי וליבוי השנאה…”

בעקבות העימותים בין קהאן לשור בחודשים האחרונים, היא אף איימה עליו בתביעה: “מחר מגיע אליך מכתב תביעה מעורך דין כדי שתפצה אותי על הכפשה והוצאת שם רע ושקרים… אני מבינה שיש לך הרבה כסף מיותר, ולכן אתה מרשה לעצמך להכפיש. מאחלת לך כל טוב וחיים מאושרים ללא הכפשות”.

בשיחה עם חרדים 10 אמרה דידי שור: “מדובר באיש תקשורת אחד שהחליט להכפיש אותי במשך חודשים ללא הרף. אף אחד לא התנהג ככה כלפי, גם בסדרה על הגרושות שהיתה חריפה יותר. הוא חרג מגבולות השיח העיתונאי ומה שהוא עשה – זו אינה ביקורת. מדובר בהשתלחות אישית, בה כינה אותי בשם ‘מפלצת’, ‘נבלה’, ‘פושטת טלפיה’, ושלל ביטויים קשים נוספים. הסיפור יגמר פשוט בבית משפט”.

במכתב התראה שנשלח לקהאן על ידי עו”ד איתי יפה, נכתב, כי הוא מתבקש להתנצל ולחזור בו מביטויים קשים שכתב נגד שור.

• שי קהאן תרצה להתנצל?

“עצוב מאד, שמי שטוענת להיות חלק ממה שהם מכנים ‘ביקורת’ על הציבור החרדי, מתקשה להתמודד עם ביקורת המונחת בפניה בצורה אקוטית ישירה, ובמקום להשיב על שאלות פרטניות – מחפשים מילה פה או שם בניסיון ליצור רושם של ‘רדיפה’.

“כל יהודי שקצת למד, נתקל במונח ‘תלמיד חכם שאין בו דעת, נבלה טובה הימנו’. צריך לזכור שמדובר בשיח שהתפתח בעקבות תוכנית קודמת ולא הנוכחית, כן בשיח השתמשתי במונחים וביטויים כדי להביע שאט נפש מכמות הרפש והשקרים שהוצגו בתוכנית ההיא.

“אנשים צריכים להבין, שבמקרה דנן, לא יכול אדם לטעון ‘זה לא אני’ – כשהוא יודע מראש בצורה ברורה לאן מכוונים הדברים והוא עושה ומשתדל כדי להשיג את המטרה שכוונה, גם אם לשם כך הוא צריך לשקר לאנשים, ולהציג שקרים כעובדות אמת”.

הבוקר נפוצו שמועות לפיהן במשפחת שור התקבלה החלטה על סיום עבודתה של דידי בצוות התכנית ‘פנים אמיתיות’, זאת בשל המתקפות עליה.

אלא שבשיחה עם חרדים 10 מזימה דידי שור את השמועה ומדגישה כי היא אינה פורשת מצוות התכנית.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדיות
    05/06/2016 17:51
    אור
  1. ימותו הקנאים “נאמר על מי שהעלה את התוכנית הזו ונותן לה במה.אדם מתימר להכפיש רק את מי שהוא מתקנא בו….מסכנים…אולי בגלגול הבא יזכו לחיות חיי קדושה אמיתית..

  2. זה נבילה וזה טריפה
    05/06/2016 20:59
    מוישה
  3. אפשר לחשוב שאדון קאהן צדיק גדול.
    מה שבטוח, עיתונאים דמוקרטיים הם לא, כל אחד מנסה לסתום את הפה של האחר.
    ככל הידוע לי, התקשורת אף פעם לא הייתה מדויקת, לא החילונית וברור שלא החרדית.

  4. לשתף פעולה עם אמנון לוי...
    05/06/2016 23:43
    חו\י לוניות
  5. א ג״יפה לוי מחפש הגיפה אצל החרדים. כאילו שלחולניות יש מה להציע חוץ מאכול ושתה כי מחר תמות…. כל הזוהמה מגיעה מדם וגם פגעה בציבורים שרוצים לחיות חיי יהודים ולא גויים ולהבדיל בהמות
    האמת היא שצריך בכלל להבין המושג ״חרדים״ שהיא אומרת שעוזרת למיגזר ומשתפת פעולה עם מי שבהלכה מוגדר אשע והוא גן גם אם חא רודף אבל הוא מציק.
    אשה חרדיה זה כבודה בת מלך םנימה לא?!
    הבר שלום הבולטת ממועצת הנשים של שס היא דוגמא לאשהחרדית?
    פעם ראיתי כתוב שיש חרדים עם טלוזית כבלים ?!…!!?
    יש בגדים תמודים ושאר שטיות…

  6. ההתנגדות היא גם לאשת תקשורת ואת זה לא אומרים
    08/06/2016 05:07
    עמדה
  7. טוב שיהיו נשים בתקשורת

  8. חרדיות??!!
    08/06/2016 07:29
    בוז למשתפות פעולה
  9. איך יתכן שנשים שניתנה להם בינה יתרה ניגררו אחרי אדם כזה שידוע בהכפשת החרדים..נעשה פה עוול חמור ביותר!!רואים על העיניים שלו איך הוא נהנה לשמוע את מה שרצה לשמוע!!
    חסר בעולם נשים טיפשות שיגידו לך בדיוק את מה שאתה מחפש
    מעניין איזה מהפך עשו הנשים שלך
    שלא שומרות תורה ומצוות לפני 60 שנה
    האם אז הם כן עבדו??
    יש כאן אדם מגמתי וחבל בכלל לבזבז את הזמן לצפות ולהתרגז
    אני החלטתי שאת הפרקים הבאים לא אראה!
    אנחנו כבר מכירים את דרכי המסלפים
    האם אני צריכה לבזבז את זמני לצפות בכזבים??
    רק חבל על הנשים היקרות שרצו להראות את הטוב
    והוא במומחיות של עוכר השחיר את פני החרדיות!!
    ואת דידי שור חוטאת ומחטיאה את הרבים…
    לפחות אל תגידי שאת חרדית ולא לאיזה מגזר את שייכת
    נכנס בך שיגעון גדלות עד ששכחת את הדיגלון שהיית מסתובבת איתו..
    לזה לא קוראים תחקירנית!!לא ואת ולאחברתך המבינה המנתחת בתוכנית!!אתם שרתתם את מטרת אמנון לוי..הוא השתמש בכן להשיג את מטרתו!!
    נכנסתם לשדה קוצים והבערתם אש!!
    צריך להוקיע נשים כמותכן..
    ״הבאשתן את רחינו…״

  10. גיבורה וחזקה - חושפת את הליכלוך בעולם החרדי
    06/11/2016 18:14
    חיים רוטר
  11. כל הכבוד לך את אמיצה תמשיכי כך ואל תפחדי מאף אחד, יש חופש הביטוי ויש לך את הזכות לעשות מה שאת חושבת לנכון לעשות על פי החוק.

  12. מדהים מה היא מוכנה לעשות בשביל להתפרסם
    06/12/2017 17:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. שחר אילן אוהב את החרדים יותר ממנה