חברה איטלקית תפצה את חברת אופטיקה הלפרין ב-8 מיליון שקלים

קרב משפטי שהתנהל בחמש השנים האחרונות בין 'אופטיקה הלפרין' לבין הענקית האיטלקית 'לוקסאוטיקה', החברה הגדולה בעולם בתחום, הסתיים בניצחון של החברה הישראלית • התביעה הוגשה לאחר שהענקית האיטלקית שברה הסכם, אחרי שנה
אבי כץ
כ"ה אייר התשע"ו / 02.06.2016 09:44

קרב משפטי ארוך שנים, שהתנהל בין ‘אופטיקה הלפרין’ לבין הענקית האיטלקית ‘לוקסאוטיקה’, החברה הגדולה בעולם בתחום המייצרת, בין השאר, את המותגים פראדה, דולצ’ה וגבאנה, ארמני, ורסצ’ה וריי־באן – הגיע לסיומו בניצחון של החברה הישראלית.

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק כי החברה האיטלקית תפצה את הישראלית ב-8 מיליון שקלים.

לפי דיווח בישראל היום, המאבק החל לפני חמש שנים, לאחר שאופטיקה הלפרין ביקשה לחפש דרכים להנגיש את מותגי היוקרה לצרכן הישראלי.

בהסכם שערכה עם לוקסאוטיקה איטליה, היא קיבלה ממנה זיכיון לייבא באופן בלעדי לארץ את מותגי ‘ריי־באן אופטי’, בתנאי שהחברה תמכור לפחות 20 אלף זוגות משקפיים ותימנע מפרסומים אגרסיביים.

אלא שהחברה הישראלית הצליחה למכור יותר מ־32 אלף זוגות. לטענת החברה הישראלית, הענקית האיטלקית שברה את ההסכם לאחר שנה, מתוך כוונה למכור את המשקפיים בעצמה.

“הם קיבלו תיאבון בגלל ההצלחה שלנו”, אמר בעלי הרשת יעקב הלפרין ליאיר אלטמן מ’ישראל היום’. “מדובר בחברה דרקונית שמחזיקה את רוב המותגים ביד, חסמה אותנו והצרה את צעדינו. מאז שתבענו אותם הם מונעים מאיתנו את ייבוא כלל המותגים, ואנו מייבאים אותם בייבוא מקביל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות